Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 45 min (reálná data) |
Herní svět: | Středověk |
Herní kategorie: | desková hra |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Wolfgang Warsch |
Rok vydání: | 2018 |
Dostupnost: | 11 obchodů (cca 908–1049 CZK) |
Sdílej: |
Každoroční setkání v Kvedlingburgu bylo zahájeno. Celých devět dní budou nejlepší léčitelé a mastičkáři nabízet své služby. Zapáchající noha, stesk po domově, škytavka, rýmička? Na vše namícháme účinnou tinkuturu. Vaření pouze ve vlastních kotlících, za správný výběr přísad a škody způsobené výbuchem ručí majitel kotlíku. Vstup na vlastní nebezpečí.
Každý z hráčů ve hře Kvedlalové z Kvedlinburku představuje mastičkáře, který shromažďuje přísady tak dlouho, až je schopen vytvořit perfektní medicínu. Přitom ale musí dávat pozor, aby mu při příliš nebezpečném kombinování hrnec nevybuchl. Občas stačí o jednu praskací kuličku pámelníku víc a ta odpálí nevídanou reakci.
Každý hráč obdrží desku kotlíku, v němž míchá tinkturu, žetony startovacích přísad v pytlíku, z kterého tyto přísady náhodně vybírá, žeton krysy fungující jako balanční prvek mezi vítězícím hráčem a hráči v pořadí za ním, žeton láhve na zabránění výbuchu kotlíku a jeden rubín, který přináší výhody / body v průběhu hry.
Hra trvá 9 kol a v základu se jedná o deckbuilding, jen namísto karet si hráči skládají pytlíček se zásobou žetonů. Jedno kolo hry se skládá z těchto kroků:
Na začátku kola se otočí karta s předpovědí, která platí pro dané kolo pro všechny hráče a upravuje pravidla pro toto kolo.
Poté je provedena kontrola stavu na bodovací tabulce. Bodový rozdíl je kompenzovám odpovídajícím posunutím žetonu krysy u hráčů, kteří se nachází za vedoucím hráčem.
Hráči míchají své tinktury - všichni naráz táhnou ze svých pytlíků žetony přísad a umísťují jej odpovídajícím způsobem do svých kotlíků od startovní kapky, případně od žetonu krysy a poté jeden za druhým vždy dále po směru spirály od posledního žetonu.
Přísady mohou vyvolat okamžitý efekt tak, jak jej popisují knihy přísad na kraji herního plánu, nebo se vyhodnocují na konci kola.
Hráč může z pytlíku tahat žetony surovin tak dlouho, jak uzná za vhodné a nebo dokud ho nezastaví exploze kotlíku, která nastane ve chvíli, kdy vytáhne praskací kuličky (jedna ze surovin) a přesáhl by tím hodnotu 7. Tomu se dá předejít použitím žetonu láhve, který odstraní z kotlíku naposledy vytažený žeton praskacích kuliček.
Ve chvíli, kdy již žádný jiný hráč netáhne žetony přísad z pytlíku, kolo končí a provede se vyhodnocení podle toho, jak hráči zaplnili spirálu kotlíku. Hráči si také mohou nakoupit nové suroviny, příp. za rubíny získat trvalé výhody do dalšího průběhu hry.
V druhém a třetím kole vstupují do hry další knihy přísad, upravující průběh jednotlivých kol. V šestém kole pak každý hráč obdrží další přísady v podobě praskacích kuliček.
V devátém kole se již nekupují přísady ani neobnovují žetony lahví - za dosažené hodnoty jsou uděleny rovnou vítězné body. Po tomto kole Kvedlalové končí a hráč, který má nejvíce bodů, se stává vítězem.
Autor: Noob
Jeden slavný alchymista jednou řekl: „Teď do tohodlenc nasypeme takhlenc todlenc. Kdo nemá žampiony, tak ať si tam dá nějaký jiný houby. A teď důležitý, kdo nemá žádný houby, tak ať si tam nedává vůbec žádný ...
rozšíření 2 - 4 hráči
Celkové hodnocení: (hodnoceno 26x)
Myslel si, že připraví ten nejlepší lektvar te všech Kvedlalů, pak mu však trochu ujela ruka, a do kotlíku spadlo větší množství přísad. Následovala exploze. „Co si teď počnu, kdo mi pomůže?“ otíral si očazenou ...
rozšíření 2 - 5 hráčů
Celkové hodnocení: (hodnoceno 59x)
Demeter
Akt. cena: 199 Kč
Končí za: 16 hodin