Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 30–60 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy, Zvířátka |
Herní kategorie: | karetní hra, strategická |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Ramy Badie |
Rok vydání: | 2024 |
Dostupnost: | 10 obchodů (cca 519–553 CZK) |
Sdílej: |
Legendární prales skrývá tajemství nesmírné moci. Kmeny Větvičky, Lístku, Kapky a Oblázku opět zbrojí, aby se střetly v boji o tento zapomenutý zdroj síly. Mudrcové těchto kmenů musí zapojit veškeré své schopnosti a přivést svůj kmen k slavnému vítězství. A smést ostatní, kteří mu budou stát v cestě za ovládnutím pradávné síly.
V karetní hře Krotitelé živlů se 2 (případně 4) hráči vtělí do rolí vůdců jednoho z 4 různých kmenů s trochu odlišnými schopnostmi. Při hře budou svádět vzájemné boje s cílem porazit protivníka tím, že eliminují jeho (či jejího) mudrce. Svůj základní balíček karet živlů (= bojovníků) a rozkazů si v průběhu hry budou doplňovat o stále mocnější karty. Ten, kdo jako první porazí mudrce (unikátní bojovník každého hráče), se stane vítězem a vládcem mocné pralesní síly.
Každý hráč si zvolí, za jaký kmen bude hrát, a vezme si odpovídající desku mudrce. Každý mudrc má 8 úrovní, začíná na první a v průběhu hry může hráč úroveň zvyšovat. Při dosažení 4., 6., a 8. úrovně si odemkne speciální tzv. kmenovou akci, kterou pak může využívat ve svém tahu. Současně na tuto desku umístí speciální karty mistrů živlů, což jsou obzvláště silní bojovníci, a které si hráči postupně odemknou při dosažení potřebných úrovní svého mudrce.
Kromě desky mudrce si ještě každý hráč vezme počáteční balíček karet svého kmene, který obsahuje počáteční bojovníky (živly nebo elementály) a také rozkazy, pomocí kterých budou hráči bojovníky ovládat (jak při útoku, tak při obraně).
Dále se připraví společný balíček živlů (bojovníků) a druhý společný balíček rozkazů. Ty se zamíchají a z každého se odhalí 3 vrchní karty, které vytvoří startovní nabídky karet živlů a karet rozkazů.
Karty živlů mají jako hlavní charakteristiky svou útočnou sílu (kolik zranění útokem udělí) a odolnost (kolik zranění naopak vydrží, než jsou eliminováni ze hry). Dále pak speciální efekt, který může hráč využít při splnění podmínek na kartě uvedených. A pro karty ze společného balíčku pak i cenu, za kterou si kartu mohou hráči pořídit a o kartu obohatit svůj herní balíček.
Karty rozkazů pak slouží hráčům k různým aktivitám, jako zaútočení svým živlem na živel protivníka, případně různé další podpůrné akce, z nichž některé lze hrát i v tahu protihráče. Stejně jako u karet živlů ze společného balíčku, i karty rozkazů na sobě mají uvedenu cenu, za kterou si hráč může o danou kartu obohatit svůj herní balíček.
Ke hře je ještě potřeba připravit zásoby 4 žetonů:
Hráči si ještě ze svého startovního balíčku karet vyloží před sebe svou „armádu“ (tzv. formaci) tak, že v 1. linii (nejblíže protivníkovi) je jeden živel/bojovník, v 2. linii 2 a ve třetí linii pak 3 živly (vč. nejcennějšího bojovníka v podobě mudrce).
Krotelé živlů se hrají na tahy, ve kterých se hráči střídají a každý tah má celkem 4 fáze.
Fáze I: Rozbřesk
V této fázi může hráč postupně využít efekty Rozbřesku na kartách, které má vyložené. Může využít jen ty, které chce, a to v libovolném pořadí.
Fáze II: Akce
V této fázi má hráč celkem 4 akční body, které může využít pro zahrání libovolné kombinace akcí, které má k dispozici. Každý hráč má po celou hru dostupné
tzv. standardní akce, ale může si odemknout speciální kmenové akce zvýšením úrovně svého mudrce.
Mezi standardní akce (každá stojí 1 akční bod) patří:
Kmenové akce se pak liší kmen od kmenu a jsou uvedeny na desce mudrce. Pro jejich odemčení je potřeba svému mudrci zvýšit úroveň, což se děje vždy při porážce protivníkova živlu.
Fáze III: Správa balíčku karet
V této fázi může hráč libovolně:
Fáze IV: Údržba
V této fázi může hráč odhodit libovolný počet karet z ruky a následně si dobrat karty tak, aby skončil tah s pěti kartami v ruce. Přebytečné karty odhodit musí.
A předává tah dalšímu hráči v pořadí.
Partie Krotitelů živlů (ve 2 hráčích) končí ihned, když některý z hráčů eliminuje mudrce svého protivníka. Současně se hráč, který mudrce ještě má, stává vítězem této partie.
Při hře 4 hráčů vždy 2 tvoří tým a průběh hry je mírně upraven, ale principielně probíhá stejně. Vítězným týmem se stane ten, který eliminuje oba mudrce týmu protivníků.
Autor: Zeus
Bios: Origins - insert
Akt. cena: 280 Kč
Končí za: 6 dnů