Král z obavy o svou moc poštval proti sobě své barony a dohnal zemi k naprostému úpadku. Následně při mírovém jednání nabídl baronům lektvar stoletého spánku, během kterého se země měla zotavit, aby opět bylo, čemu a komu vládnout.
Jenže to byla další lež...
Po století agónie a těch nejděsivějších nočních můr se baroni probouzejí. Během svých muk ale získali něco, s čím král nepočítal: neukojitelnou touhu po moci a znalost nekromancie. Ta jim dala schopnost povolat k životu armády z hrobů po první válce. Tito nemrtví se utkají v této druhé ničivé válce a rozhodnou, který z baronů si na jejím konci nasadí Korunu z popela.
Hráči se ve hře Koruna z popela ujímají rolí mstivých nekromantů a vysílají své loajální poskoky tam, kde je potřeba:
- Sbírají zdroje potřebné pro budování dalších armád
- Stavějí mohutné stavby, které generují další zdroje a vliv v království
- Vedou armády nemrtvých do bitev, aby ovládly stavby a provincie, nebo ze všech sil bránili své vlastní.
Během 4 kol dále rozdělených do 4 tahů každého hráče baroni získávají body vlivu na základě citadely a staveb, které mají pod kontrolou. Na konci hry pak vítězí hráč s největším vlivem - ten si pak do konce časů usadí na svou hlavu Korunu z popela.
Ve hře spolu soupeří armády reprezentované kartami, které můžete využívat opakovaně, protože padlé armády se na konci kola vždy vrací hráčům do ruky. A bude to potřeba, jelikož jsou boje důležitým zdrojem surovin v této silně konfliktní hře. Svou roli ale hraje také získávání zdrojů ze staveb, přičemž jen pečlivé plánovaní zdrojů a bitev může vést ke konečnému vítězství.