Koncept - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 4–12
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 40 min (reálná data)
Herní svět: Abstraktní
Herní kategorie: párty hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Asmodee Czech Republic
Repos Production
Autoři: Alain Rivollet
Gaëtan Beaujannot
Rok vydání: 2013
Dostupnost: 6 obchodů (cca 719–799 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Takže je to sport, nástroj - dřevěný a dlouhý, předmět - malý a kulatý ... baseball? Golf? Počkej, jak to může být golf, když tam je dlouhý dřevěný nástroj? Aha promiň, jedeme dál. Místo - obdelníkového tvaru, zelené barvy. Aha je to kulečník!! Je to kulečík? Není? Počkej, jakto? Áá, už to mám, je to billiard :)

Koncept je párty hra, kde je vaším úkolem pomocí hlavního a vedlejšího konceptu a kostiček vyobrazit na herní desce plné piktogramů a obrázků věc, kterou jste si vybrali na kartičce a první hráč, který věc uhádne, získává body v podobě žárovek.


Příprava hry:

Rozložíme herní desku doprostřed stolu, na příslušné místo vyložíme balík kartiček lícem dolů a vysypeme herní materiál v podobě figurky otazníku (hlavní koncept), čtyř vykřičníků (vedlejší koncepty) a sadu barevných kostiček rozvíjejících jednotlivé koncepty.


Průběh hry:

Začínající hráč si z balíčku vezme kartičku, na které se nachází 9 pojmů, které jsou po třech rozděleny podle obtížnosti na lehkou, středně těžkou a těžkou. Jeden si vybere a ten bude předvádět. Pomocí herní desky se dá předvést téměř cokoliv a meze fantazii se nekladou, neboť zde najdete osoby, povolání, věci, tvary, barvy, části lidského těla, rozměry, místa, časy, přísloví atd.

Pokud si hráč vybere, že chce předvádět například slovo „gilotina“, položí ikonu hlavního konceptu (otazníku) na věc a poté pomocí dalších kostiček bude rozvíjet danou věc. Položí tedy kostičku např. na ikonu stroje, kalendáře (historický), dřevo. Tímto máme popsanou věc, kdy se jedná o historický, dřevěný nástroj nebo stroj. Dále použijeme vedlejší koncept (vykřičník) na ikonu hlavy a ten budeme dále rozvíjet kostičkami jiné barvy například na políčko, které znázorňuje oddělit/rozdělit. Těm bystřejším by již nyní mělo dojít, o co jde. Pakliže ne, je možno dále věc rozvíjet pomocí dalších vedlejších konceptů. Za uhádnutí odměníme hráče žárovkami. Můžete odlišit počet žárovek dle obtížnosti hádaného pojmu, nebo za každý uhádnutý pojem dát dvě žárovky a předvádějícímu po jedné. Způsob odměňovaní a hodnocení je na dohodě. Předvádějící nesmí po dobu svého kola s nikým mluvit ani nijak napovídat krom přikládání kostiček a konceptů. Po uhádnutí věci nebo poté, co se většina shodne, že věc nejde uhádnout, hra pokračuje dle směru hodinových ručiček k dalšímu hráči.


Konec hry:

Konec hry nastane po rozdání všech žárovek. Hráči si spočítají své žárovky a ten, kdo jich má nejvíc, vyhrává.

Autor: JArty

Další názvy této společenské hry

Offcanvas