Komáří hody - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–2
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 10 min (reálná data)
Herní svět: Abstraktní, Zvířátka
Herní kategorie: strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MINDOK - logo
Autoři: Andrea Mainini
Bruno Cathala
Rok vydání: 2020
Dostupnost: 9 obchodů (cca 479–599 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Bzzzzzííííúúúúú.....CHRAMST!

Ve hře Komáří hody se podobně jako v případě jejích příbuzných Jurské sváče a véče ujmete hladových zvířátek v džungli. Jen to tentokrát nebudou brontíci a topsíci, ale tým tukana a chameleona. A nežerou se tentokrát trsy trávy, ale komáři poletující nad jezírky a ukrývající se v leknínech.

Příprava hry:

Herní plán obsahuje 16 políček v mřížce 4x4, mezi kterými se nachází 9 jezírek s komáry. Každá tůňka tak sousedí s 4 poli. Po těch se mohou pohybovat vaše zvířátka - tukan a chameleon. Na začátku hry zamícháte 27 žetonů komárů a rovnoměrně je rozdělíte na 9 jezírek. Žetonky komárů jsou dvojího druhu - buď mají na sobě z rubu leknínový list, nebo květ. Pokud je z rubu list, žetonek otočíte, aby bylo vidět, jaký komár na něm je. Květy zůstávají lícem dolů a jakého komára vaše zvíře snědlo, se dozvíte až po jeho sebrání. Květů je ve hře 9, listů 18.

Jako poslední hráči umístí svá zvířata na herní pole. Nejdřív jeden první zvíře, pak druhý první, atd.

Průběh hry:

Ve svém tahu musí hráč pohnout jedním ze svých zvířat. Figurky se v pohybu liší - chameleon musí vždy slupnout komára z jednoho z jezírek sousedících s jeho aktuálním polem a pak se pohnout o 1 políčko kamkoli rovně. Tukan pro změnu umí létat, takže se může pohnout o více políček, ale pozor - pouze po úhlopříčce, a také on musí na KAŽDÉM jezírku, které chce přeletět, sezobnout komára. Nemůže přeletět prázdné jezírko, ani jinou figurku.

Pokaždé, když hráčovo zvířátko slupne komára, musí hráč provést jeho efekt. Mezi 27 žetony najdete:

  • zlaté komáry (těch je celých 17). Slouží pouze jako vítězné body, kdo jich první nasbírá 9, vyhrál.
  • 4 modré komáry: Když slupne vaše zvíře modrého komára, můžete jakékoli svoje zvíře přesunout na jiné pole na plánu.
  • 2 šedé komáry: Když slupne vaše zvíře šedého komára, můžete přesunout libovolný žeton komára z vršku jedné tůňky na jinou.
  • 2 červené komáry: Když slupne vaše zvíře červeného komára, přikážete soupeři, kterým zvířetem musí (a kterým tedy nesmí) v dalším kole hrát. Pokud soupeř oním zvířetem pohnout nemůže, přichází o tah.
  • 1 bílého komára: Bílý komár po slupnutí odstraní jeden žeton komára úplně ze hry.

Hráči se střídají, dokud není naplněna jedna z vítězných podmínek.

Konec hry:

Vítězství ve hře lze dosáhnout dvěma způsoby:

  • pokud máte 9 žetonů  zlatých komárů
  • nebo pokud se soupeř není schopen pohnout žádným ze svých zvířat.

Autor: Caranthir

Další názvy této společenské hry

Offcanvas