V Knize kouzel se hráči stanou čaroději provádějícími společně každoroční magický rituál; během něj získávají magickou matérii a tu využívají jednak pro učení se novým kouzlům a jejich následnému provedení, jednak pro její uskladnění. Obojí je na konci hry ohodnoceno vítěznými body a hráč, který jich získá nejvíce, zvítězí.
Příprava hry a přehled komponent:
Hru tvoří především karty celkem 21 kouzel, rozdělených do sedmi sad po třech. Každá karta kouzel umožňuje naučení se určitému kouzlu v jedné ze tří úrovní, od níž se odvíjí efektivita kouzla i ohodnocení vítěznými body. Kromě toho je na kartě uvedeno, ve které fázi (ranní, polední či večerní) lze kouzlo spustit.
Hráči umístí na dosah všech látkový pytlík se všemi žetony matérie a desku oltáře, na nějž rozmístí pět žetonů z pytlíku. Dále hráči vyberou po jednom kouzlu z každé sady a každý hráč si vezme příslušných sedm karet (všichni hráči tak budou mít před sebou stejné karty kouzel); kromě toho si hráči vezmou desku společníka a dva žetony matérie z pytlíku.
Průběh hry:
Hráči se střídají v tazích, které proběhnou vždy ve třech fázích; v každé z nich mohou provést jednu z dvojice dostupných akcí, z nichž jedna je vždy provedení kouzla příslušné fáze. Druhou možností je:
- Ranní fáze: Zisk matérie ‒ hráč si buď vybere jednu matérii z oltáře, nebo si vylosuje dvě matérie z látkového pytlíku.
- Polední fáze: Uskladnění matérie ‒ hráč přemístí jednu matérii ze své zásoby na nejnižší volné políčko na stupnici na desce svého společníka.
- Večerní fáze: Naučení se kouzlu ‒ hráč utratí (podle toho, na jaké úrovni si kouzlo osvojuje) 3‒5 žetonů matérie v barvě odpovídající kouzlu. Jeden z utracených žetonů umístí na kartu kouzla, a to na řádek odpovídající úrovni naučeného kouzla; od té doby může hráč kouzlo aktivovat na této úrovni či nižší.
Na konci tahu se doplní žetony matérie na oltář; pokud se již na oltáři nachází maximální počet 10 žetonů, všechny se odstraní a vylosuje se nových pět žetonů.
Konec hry:
Konec hry je spuštěn ve chvíli, kdy se některý hráč buďto naučí i poslední, sedmé kouzlo, nebo zcela zaplní stupnici na desce svého společníka žetony matérie. Na konci hry hráči získají body za naučená kouzla a za naskladněnou matérii. Hráč s nejvíce vítěznými body se stane vítězem hry.