Kniha kouzel - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 45 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Asmodee Czech Republic - logo
Autoři: Phil Walker-Harding
Rok vydání: 2023
Dostupnost: 14 obchodů (cca 739–880 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

V Knize kouzel se hráči stanou čaroději provádějícími společně každoroční magický rituál; během něj získávají magickou matérii a tu využívají jednak pro učení se novým kouzlům a jejich následnému provedení, jednak pro její uskladnění. Obojí je na konci hry ohodnoceno vítěznými body a hráč, který jich získá nejvíce, zvítězí.

Příprava hry a přehled komponent:

Hru tvoří především karty celkem 21 kouzel, rozdělených do sedmi sad po třech. Každá karta kouzel umožňuje naučení se určitému kouzlu v jedné ze tří úrovní, od níž se odvíjí efektivita kouzla i ohodnocení vítěznými body. Kromě toho je na kartě uvedeno, ve které fázi (ranní, polední či večerní) lze kouzlo spustit.
Hráči umístí na dosah všech látkový pytlík se všemi žetony matérie a desku oltáře, na nějž rozmístí pět žetonů z pytlíku. Dále hráči vyberou po jednom kouzlu z každé sady a každý hráč si vezme příslušných sedm karet (všichni hráči tak budou mít před sebou stejné karty kouzel); kromě toho si hráči vezmou desku společníka a dva žetony matérie z pytlíku. 

Průběh hry:

Hráči se střídají v tazích, které proběhnou vždy ve třech fázích; v každé z nich mohou provést jednu z dvojice dostupných akcí, z nichž jedna je vždy provedení kouzla příslušné fáze. Druhou možností je:

  • Ranní fáze: Zisk matérie ‒ hráč si buď vybere jednu matérii z oltáře, nebo si vylosuje dvě matérie z látkového pytlíku.
  • Polední fáze: Uskladnění matérie ‒ hráč přemístí jednu matérii ze své zásoby na nejnižší volné políčko na stupnici na desce svého společníka.
  • Večerní fáze: Naučení se kouzlu ‒ hráč utratí (podle toho, na jaké úrovni si kouzlo osvojuje) 3‒5 žetonů matérie v barvě odpovídající kouzlu. Jeden z utracených žetonů umístí na kartu kouzla, a to na řádek odpovídající úrovni naučeného kouzla; od té doby může hráč kouzlo aktivovat na této úrovni či nižší.

Na konci tahu se doplní žetony matérie na oltář; pokud se již na oltáři nachází maximální počet 10 žetonů, všechny se odstraní a vylosuje se nových pět žetonů.

Konec hry:

Konec hry je spuštěn ve chvíli, kdy se některý hráč buďto naučí i poslední, sedmé kouzlo, nebo zcela zaplní stupnici na desce svého společníka žetony matérie. Na konci hry hráči získají body za naučená kouzla a za naskladněnou matérii. Hráč s nejvíce vítěznými body se stane vítězem hry.

Autor: Ondřej Podavka

Další názvy této společenské hry

Vybíráme z Bazaru

The Mind: Souznění myslí
The Mind: Souznění myslí
Akt. cena: 50 Kč
Končí za: 12 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas