Odrazilo
od břehu loďstvo,
příď vlny pěnila,
praštěla vesla,
štít tloukl o štít,
v třeskotu mečů
do válečné vřavy
mířili vikingové.
Poetická Edda, První píseň o Helgim, vítězi nad Hundigem 27.
Ve hře Knarr, nazvané dle vikinské obchodní lodi, hráči velí družině vikingů. Do ní během hry přibírají nové členy, díky nimž okamžitě získávají zdroje a jež poté mohou vyslat na obchodní nebo dobyvačnou výpravu; kromě toho mají hráči možnost obchodovat. Hráč, jemuž jeho vikingové zajistí nejvíce vítězných bodů, se stane vítězem.
Příprava hry
Hráči připraví na dosah všech herní plán s ukazateli věhlasu a vítězných bodů; na začátek obou umístí žetony své barvy. Poté zamíchají balíčky karet obchodních a dobyvačných výprav a od obou odkryjí po třech kartách; karty vikingů taktéž zamíchají a odkryjí pět z nich, které rozmístí k vyznačeným místům na dolním okraji herního plánu. Každý hráč si vezme desku lodi, po třech žetonech vojáků a náramků, z nichž po jednom umístí do výřezů v desce lodi, a nakonec obdrží tři karty vikingů na ruku a další dvě, které vyloží před sebe.
Pokud se hráči rozhodli pro pokročilou variantu hry, náhodně vyberou a vyloží rovněž jednu z karet artefaktů.
Průběh hry
Hráči se střídají v tazích; v každém z nich si hráč nejprve přičte vítězné body v počtu odpovídajícím jeho věhlasu. Poté provede jednu z povinných akcí:
- Nábor: hráč vyloží z ruky jednu kartu vikinga a přiloží ji k již vyloženým kartám stejné barvy (má-li před sebou takové). Poté získají zdroje uvedené na všech těchto kartách: vojáka, náramek (v obou případech umístí do vyřezů v desce lodi odpovídající žetony), věhlas nebo vítězný bod (v těchto případech posunou svůj ukazatel na příslušné stupnici). Nakonec si vezme do ruky jednu z karet vikingů v nabídce: zdarma si může vzít kartu na pozici odpovídající barvě právě vyložené karty (např. vyložil-li červenou kartu, může si vzít zdarma kartu zcela vlevo, zelené odpovídá karta uprostřed a fialové karta zcela vpravo), chce-li si vzít kteroukoli jinou, musí zaplatit jeden žeton vojáka.
- Mořeplavba: hráč si vybere jednu z dostupných karet výprav a vyšle na ni své vikingy, tj. odhodí vyložené karty v počtu a barvě uvedených v levém rohu karty výpravy; místo kteréhokoli vikinga může vyslat jednoho vojáka (tj. zaplatit žeton vojáka). Karty výprav hráč postupně přikládá k hornímu okraji své desky lodi. Hráč poté získá všechny zdroje uvedené v pravém rohu karty kartě, navíc se s každou objevenou zemí zvyšují možné výnosy z obchodování (viz níže); ty jsou znározněny ve třech sloupečcích na kartě lodi a kartách výprav.
Kdykoli během svého tahu může hráč jednou provést nepovinnou akci obchod: utratí jeden až tři náramky a za to získá všechny zdroje uvedené v odpovídajících sloupečcích na kartě lodi a kartách výprav: za jeden náramek v prvním sloupečku, za dva v prvním i druhém sloupečku a za tři náramky obdrží zdroje uvedené ve všech sloupečcích.
V případě pokročilé varianty hry je vždy, když je splněna podmínka uvedená na kartě artefaktu, proveden zde uvedený efekt.
Konec hry
Konec hry je spuštěn poté, co některý hráč dosáhne alespoň 40 vítězných bodů. Další hráči (konče hráčem po pravici začínajícího hráče) odehrají svůj poslední tah. Hráč s největším počtem získaných bodů se stane vítězem.