Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 7 let |
Herní doba: | 20 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | karetní hra, dětská hra |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | Hras |
Autoři: | Tim Rogasch |
Rok vydání: | 2022 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Šel dědeček na houby, babička i děti taky. Jenže každý má rád jiné - prostě se nemůžou dohodnout, a tak si každej sbírá ty svoje. To by ještě šlo. Ale přece jenom u staroušků začíná alzheimer a taky maj dost tlustý brejle, takže skoro neviděj. No a děti zase občas seberou nějakou tu jedovatinu, nebo z prosté potřeby vykonat nějakou lumpárnu nastrčej někomu houbu, co nemá rád. Je to prostě potřeba hlídat a dávat pozor... a někdy vlastní paměti vypomoct trochou toho selskýho rozumu.
Ve hře Kinoko se hráči snaží jako první sebrat sadu karet se svým druhem hub. Problém je v tom, že drží karty obráceně, takže nevidí, co na nich mají.
Podle počtu hráčů se vybere určitý počet druhů hub. Každý hráč dostane kartu druhu, který se snaží sbírat. Na tu se tajně podívá, ale ostatním jí neukazuje. Vždy jsou dva druhy hub navíc. Jejich karty druhu se položí stranou tak, že jedna je otočená lícem nahoru - to je pro toto kolo jedovatý druh houby, který nikdo nechce mít na konci kola na ruce. Druhý odložený druh je lícem dolů, a tak tvoří ve hře určitý prvek nejistoty. Karty hub ve hře se zamíchají a každému je rozdána sada tří karet s hodnotou 1, 2 a 3. Na své karty hub se hráč nesmí během hry podívat a drží je stále obráceně - takže vidí pouze ruby svých karet. Ostatní hráči vidí, co má na ruce za konkrétní houby. Navíc se doprostřed stolu vyloží lícem dolů dvě řady karet po třech (každá řada má také karty 1,2 a 3). Karty vyložené na stole tvoří něco jako další dvě virtuální ruce.
Hráči se střídají na tahu po směru hodinových ručiček. Ve svém tahu hráč nejprve hodí třemi kostkami. Poté si vybere jednu z kostek a provede akci jejíž symbol je na kostce znázorněn. Tyto akce jsou: výměna karty s jiným hráčem nebo s kartou uprostřed stolu - mění se karty shodné s číslem na kostce. Další akce je podívat se na libovolnou kartu. Dále akce přehodit kostky. A poslední zbývá ještě vyměnit si s někým celou ruku. Hráči postupně získávají pomocí těchto akcí přehled, kde je jaká karta, a co asi tak mají na vlastní ruce. Zároveň se snaží vydedukovat, jaké druhy hub sbírají ostatní hráči a kazit jim jejich ruku.
Konec kola: Jakmile si některý hráč myslí, že je někde kompletní set jeho hub, a že ví kde, ohlásí to a spustí tím konec kola. Odkryje svojí kartu druhu a řekne, kde jsou jeho houby. Set jeho hub (1,2,3) musí být kompletní a může být v ruce kteréhokoliv hráče (nebo tvořit jednu řadu karet na stole). Pokud to tak je, a uhodl správně umístění, získává 2 vítězné body. Pokud ne, získavají po bodu všichni protihráči. Navíc, pokud má některý hráč na ruce alespoň jednu jedovatou houbu, 1 bod ztrácí. Pak začíná další kolo. Opět se rozdají tajně druhové karty, určí se jedovatý druh a druh co nebude ve hře a hra nadále pokračuje stejným průběhem dokud nenastane konec hry.
Jakmile některý hráč získá 4. bod, končí hra a tento hráč zvítězil.
Autor: čínan
Hypergrid
Akt. cena: 116 Kč
Končí za: 15 hodin