Kingdom Rush: Trhlina v čase

xxxxxxxooo hodnoceno 52x (Seznam vlastníků)

Kingdom Rush: Trhlina v čase - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 90 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
REXhry - logo
Autoři: Helana Hope
Jessey Wright
Sen-Foong Lim
Rok vydání: 2020
Dostupnost: 11 obchodů (cca 1529–1599 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Kingdom Rush: Trhlina v čase je kooperativní desková hra pro 1–4 hráče, kteří se zhostí rolí hrdinů při obraně království proti mocné čarodějce a jejích hordách. Příběh hry se odvíjí napříč 10 scénáři obsaženými v základní hře, přičemž každý další scénář v příběhu přináší náročnější výzvu. V rámci každé bitvy/scénáře pak hráči stejně jako v počítačové předloze budují obranné věže, ale samozřejmě mohou do boje vyslat i každý svého hrdinu, který je silnější než běžní vojáci.

Hrdinové

Příprava hry:

Prvním krokem je připravit zásobu karet věží, kterých jsou 4 typy (lučištníci, kouzelníci, dělostřelci a vojáci) a každý typ má 4 úrovně. Díky nim věže postupně nabývají na síle a možnostech.

Time mageHráči si dále vyberou hrdinu a vezmou si jeho kartu se schopnostmi, jeho (či její) miniaturu a také žetony poškození. Stejně jako věže jsou i žetony poškození představovány „tetrisovými“ dílky. Tvary přitom slouží jako mechanismus pro udělování poškození nepřátelským hordám (viz dále).

Dále si hráči zvolí scénář a obtížnost, na jakou se cítí. Obtížnost má 5 úrovní: 1 hvězda, 2 hvězdy, 3 hvězdy, hrdinná a železná zkouška. Dle zvolené obtížnosti se určuje síla království a poblíž herního plánu se položí odpovídající počet žetonů srdíček. Když tato dojdou, hra končí porážkou království a tedy prohrou hráčů. Železná zkouška navíc přidává speciální podmínku/pravidlo dle popisu scénáře.

Závěrem hráči poskládají herní mapu dle instrukcí ve scénáři, včetně důležitých polí pro vstup nových hord a také východu z mapy, ke kterému hordy při hře postupují a pokud jím mapu opustí, snižují sílu království.

Průběh hry:

Samotná hra probíhá v kolech, která se skládají ze šesti fází:

  1. Příchod nových hord: Na každém přístupovém místě se objeví po jedné nové hordě, jejíž karta se otočí lícem vzhůru a umístí na první volné pole u daného vstupního pole. Líc karty ukazuje rozmístění jednotlivých bojovníků hordy v mřížce 5×5 políček.
  2. Akce hráčů: V této fázi všichni hráči společně staví věže (vyložením jejich karet na stavební místa na herním plánu), vylepšují je na vyšší úrovně (předáním karty věže jinému hráči, čímž ji povýší o 1 úroveň), aktivují svého hrdinu a samozřejmě používají postavené věže k udělení zranění hordám v dosahu: zde přichází do hry „tetrisové“ žetony zranění, které je potřeba efektivně skládat na karty hord tak, aby zasáhly maximum bojovníků v mřížce karty.
  3. DrahokamyPoražení hord: Pokud se povedlo v předchozí fázi na jakékoli kartě hordy překrýt žetony zranění všechny její bojovníky, je tato zničena. Hráči jako odměnu obdrží počet krystalů, který je uveden na kartě hordy. A pokud se jednalo o poslední portál (některé hordy jsou portály) v daném scénáři, dohrají hráči toto kolo hry a na jeho konci vítězí.
  4. Pohyb hord: Všechny karty hord na mapě se pohnou směrem k východu z mapy a případně i aktivují své speciální vlastnosti (např. rychlejší pohyb nebo léčení se). Pokud horda projde východem z mapy, udělí království zranění dle počtu přeživších bojovníků (= bojovníků nepřekrytých žetonem zranění na kartě této hordy).
  5. Vrácení karet věží a hrdinů do ruky: Hráči si vezmou věže ze svých stavebních míst a svého hrdinu zpět do ruky pro další kolo.
  6. Utrácení krystalů: Hráči se společně dohodnou, jak využijí krystaly ze společné zásoby – mohou si za ně koupit další karty věží, které si dle dohody libovolně rozdělí mezi sebou (nakupovat jde pouze věže 1. a 2. úrovně).

Konec hry:

Hra končí vítězstvím hrdinů/hráčů, pokud se jim podaří společnými silami zničit poslední portál ve scénáři (případně scénář může podmínku vítězství upravit).

Naopak prohrou hráčů hra končí v okamžiku, kdy přijdou o poslední žeton srdíčka (= síly království), případně pokud východem z mapy projde portál nebo boss (speciální typy karet hord).

Bolin

Autor: Zeus

Rozšíření hry (6)

Kingdom Rush: Elemental Uprising – Dark Elf Slayer Expansion (2022)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 1 - 4 hráči

Celkové hodnocení: oooooooooo (hodnoceno 0x)

Kingdom Rush: Elemental Uprising – Gnomish Gnonsense Expansion (2022)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 1 - 4 hráči

Celkové hodnocení: oooooooooo (hodnoceno 0x)

Kingdom Rush: Elemental Uprising – More Than Shadows Expansion (2022)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 1 - 4 hráči

Celkové hodnocení: oooooooooo (hodnoceno 0x)

Kingdom Rush: Rift in Time – Sir Gerald Lightseeker vs. J.T. (2020)

Jako by nestačilo nepezpečí v podobě časových mágů. Z dalekého severu se vydal J.T., král Jetiů, se svými následovníky a dobývá jedno království za druhým. Čeká i naše království mrazivá budoucnost? Spojte síly s ...

rozšíření 1 - 4 hráči

Celkové hodnocení: xxxxxxxxxx (hodnoceno 1x)

Kingdom Rush: Rift in Time – Spider Goddess (2020)

Pane, zvědi hlásí, že z portálů začali vycházet noví nepřátelé. Hejna pavouků. Dle našich mágů to bohužel znamená jediné: návrat Pavoučí královny. Doporučuji přestat do bojů posílat bojovníky trpící ...

rozšíření 1 - 4 hráči

Celkové hodnocení: xxxxxxxxoo (hodnoceno 2x)

Kingdom Rush: Rift in Time – Vez'nan vs. Moloch (2020)

Moloch, rohatý démon, zajal duši mága Vez'nana doufaje, že tak získá mocného spojence pro boj s časovými mágy. Připravte se na sestup do démonického podsvětí. Když pomůžete Vez'nanovi získat zpět svou duši, ...

rozšíření 1 - 4 hráči

Celkové hodnocení: xxxxxxxxxx (hodnoceno 1x)

Mini a promo rozšíření (1)

Další názvy této společenské hry

Offcanvas