King of Monster Island

xxxxxxxxxo hodnoceno 1x (Seznam vlastníků)

King of Monster Island - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–5
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min (reálná data)
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra
Čeština: není
Vydavatelé: IELLO
Autoři: Richard Garfield
Rok vydání: 2022
Dostupnost: 2 obchody (cca 1184–1186 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Tento popis ještě nebyl definitivně schválen. Pokud chcete, můžete zkusit navrhnout vhodnější verzi, která by lépe odpovídala ideálnímu popisu.

///BREAKING NEWS///

„Chrrrr… jak je možné slyšet zlověstné dunění… chrrrr… zesiluje! Je to děsivé: celý ostrov se chvěje… chrrrr… obrovitého Titána! V této chvíli nelze potvrdit… chrrrr… na konci éry.

Lavalord se probudil… chrrrr… ostrov je zpustošen, sopky vybuchují… Je to něco neuvěřitelného! A nyní zpět na reklamy!“

- přeložený úryvek z pravidel

 

Ve hře King of Monster Island, tedy v kooperativním duchovním pokračování hry Vládce Tokia, se hráči opět vžijí do rolí monster, které ovšem tentokrát nesvedou vzájemnou bitvu o Tokio, ale budou se snažit společně zastavit jednoho ze třech dostupných bossů – Titánů s vzestupnou úrovní obtížnosti… Krystalového draka (Crystal dragon), Litosaura (Lithosaur) a Pána lávy (Lavalord), a to za využívání upravených kostek z původní hry. Pokud hráči bosse porazí, ihned vítězí. Pakliže však neuspějí, svět jak ho známe bude zničen!

Příprava hry

Hráči nejprve připraví desku, do jejíhož prostředku umístí 3D vulkán (házecí věž), následně zvolí jakého bosse vyzvou a připraví jeho kartu a podle strany obtížnosti (modrá jednodušší, červená složitější) připraví odpovídající počet kostek a nastaví na počítadle bossových životů odpovídající číslo. Bosse hráči umístí na hrací plán a na zbylá místa hráči umístí monstra, tak aby v žádné zóně nebylo víc než jedno monstrum (nebo boss). Stejně jako v původní hře nastavte své životy na 10 a „body“ (symbol hvězdy) na nulu, dále z balíčku vytvořte nabídku třech karet, tak, aby žádná z nich nebyla karta události. Dále náhodně vyberte počet karet spojenců rovný počtu hráčů plus jedna, do každé oblasti umístěte jednoho poskoka, a nakonec umístěte kostky a zbylý herní materiál poblíž desky. Jste připraveni ke hře!

Průběh hry

Hra probíhá v kolech, kdy v každém kole hráči nejprve vyhodnotí fázi bosse, po které přichází fáze monster a konec tahu, kdy mohou hráči nakupovat nové karty. Takto hra probíhá do chvíle, kdy hráči sníží počet bossových životů na nulu, v tom případě hráči okamžitě vítězí, k porážce naopak dojde ve chvíli, kdy je některé z monster poraženo, nebo má být na desku postaven třetí pylon, případně se má na desku přidat poskok, ale v pytlíku již žádný nezbývá.

Fáze bosse

  • Pokud má boss dostatek „bodů“ (symbol hvězdy), provede všechny dostupné efekty
  • Vhoďte do vulkánu všechny dostupné bossovy kostky, které náhodně vypadnou do 6 zón na hrací desce
  • Pohněte bossem boss bude umístěn do stávající, nebo jedné z přiléhajících zón, a to podle počtu bossových kostek v zónách, v případě remízy do zóny s největším počtem poskoků, případně do zóny nejdále podle směru hodinových ručiček
  • Aktivujte poskoky v bossově zóně (efekty – ztráta života/stavba krystalu)
  • Aktivujte bossovy kostky v bossově zóně (efekty – stavba krystalu/zisk „bodů“/doplnění poskoka)

Fáze monster

Po fázi bosse přicházejí na řadu monstra. Stejně jako v původní hře hráč ve svém kole hodí šesti černými kostkami a má k dispozici dvě přehození (může si nechat některé kostky stranou, nebo kostky nechané stranou opětovně přehodit), když je limit přehozů vyčerpán, případně hráč dále přehazovat nechce, tak se přechází do dalšího kroku, a tím je vyhodnocení efektů symbolů na kostkách, těmi jsou:

  • Srdce – jedno monstrum v hráčově zóně si doplní jeden život
  • Blesk – zisk energie na nákup karet
  • Tlapa – hráč udělí jedno zranění ve své zóně, nebo pohne jedním monstrem ze své zóny do vedlejší zóny
  • Pracka – hráč udělí dvě zranění ve své zóně – nejdříve musí hráč zacílit štítové poskoky, pak ostatní poskoky, a až poté může zranit bosse
  • Hvězda – zisk „bodů“ – podobně jako boss si hráči mohou ziskem těchto bodů odemykat nové schopnosti z dostupných karet spojenců
  • Hasák – za použití 3, případně 4 symbolů může hráč postavit na dostupném políčku žeton podpory (umožňuje hráčům využít efekt vyobrazeného symbolu)

Mimoto mají hráči možnost namísto využití efektu, některé z kostek „uzamknout“ na dostupných políčcích, aby je mohli využít hráči v tazích následujících.

Před koncem tahu mají hráči možnost nákupu nových karet, které poskytují jednorázové, nebo trvalé efekty. Po nákupu karty je ihned otočena karta nová a je-li to karta události, je okamžitě vyhodnocena.

Konec hry

Hráči vyhrají ve chvíli, kdy sníží počet bossových životů na nulu. V opačném případě prohrají, pokud je jakékoliv z monster poraženo, případně pokud by měl být postaven třetí pylon, nebo pokud jsou všichni poskoci na desce a další by měl být tažen z pytlíku, kde již žádný nezbývá.

Autor: Dark Slayer

Offcanvas