Karty mrtvého muže

xxxxxxxxoo hodnoceno 209x (Seznam vlastníků)

Karty mrtvého muže - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 20 min (reálná data)
Herní svět: Piráti
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MINDOK - logo
Autoři: Allison Litchfield
Rok vydání: 2015
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

- „Kolik jste tam toho našli, pane Jonesi?“
- „Jedenáct truhel naditých zlatem, šperky a drahými kameny, kapitáne! Měl jste pravdu, ta mapa nás dovede k většímu bohatství než kdybychom sledovali Sladkou Molly.“
-„“Pochyboval jste někdy o mých slovech, pane Jonesi? Ne? To doufám. Ještě ale chybí jedna truhla. Černovous si na těchhle magických pitomostech zakládal. Budeme muset dál. Úžinou mořských panen.“
- „Ale kapitáne, z té se ještě nikdo nevrátil živý! Nechme to plavat, už teď máme na roky vystaráno.“
- „Dost řečí, pane Jonesi, nebo vás pověsím za vzpouru na nejvyšší ráhno. Dvanáctá truhla určitě skrývá mnohem vzácnější poklady než tyhle cetky. Ke kormidlu!“
- „Jen abychom se nedočkali jiné truhly mrtvého muže.“

Karty mrtvého muže jsou jednoduchou karetní hrou. Hráči se v ní stávají pirátskými kapitány v honbě za mýty opředenými poklady svých předchůdců. Musí však vědět, jak dlouho mohou pokoušet své štěstí a kdy je lepší se spokojit s čudlou v hrsti.


Příprava hry:

Před hrou je třeba z 60 karet kořisti vybrat pro každý z 10 typů kartu s nejnižší hodnotou, ty budou dohromady tvořit odhazovací balíček. Zbylé karty kořisti zamíchejte a položte doprostřed stolu.


Průběh hry:

Hráči se pravidelně střídají v tazích. Hráč na tahu otáčí jednu po druhé karty z dobíracího balíčku. Nejprve zkontroluje, jestli neotočil kartu stejné barvy, jaká už je otočená. Pokud ano, jeho tah končí a všechny jím otočené karty putují na odhazovací balíček.

Pokud zatím neotočil dvě karty stejné barvy, provede efekt dané karty, který je pevně svázaný s barvou (a také symbolem) karty. Poté, co provede efekt (a mezi vyloženými kartami stále nejsou karty dvou stejných barev), se může rozhodnout, zda otočí další kartu, nebo svůj tah dobrovolně ukončí a vezme si všechny dosud vyložené karty.

Sebrané karty si hráč roztřídí do (až 10) hromádek podle barvy a jednotlivé hromádky setřídí podle velikosti hodnot tak, aby nejvyšší byla nahoře.

Efekty karet:

Každá karta nese symbol v jisté barvě. Symbol vždy ladí s barvou a při vyložení dává jistý efekt.

  • Křišťálová koule: Hráč, který ji vyložil, se podívá na horní kartu dobíracího balíčku a teprve poté se rozhodne, zda tuto kartu vyloží, nebo ji vrátí na balíček a vezme si kořist.
  • Hák: Hráč, který tuto kartu vyložil, musí do hry vrátit jednu ze svých dříve získaných karet.
  • Kotva: Pokud hráč vyloží druhou kartu stejné barvy, může si přesto vzít jako kořist karty vyložené před kotvou.
  • Dělo: Hhráč, který tuto kartu vyložil, odhodí jednu kartu z hromádky některého ze soupeřů na odhozovací balíček.
  • Klíč: Účinkuje pouze, je-li vyložena také truhla. Vezme-li si hráč kořist, vezme si také tolik karet z odhazovací hromádky, kolik karet vyložil.
  • Truhla: Účinkuje pouze, je-li vyložen také klíč. Vezme-li si hráč kořist, vezme si také tolik karet z odhazovací hromádky, kolik karet vyložil.
  • Kraken: Než si může hráč, který vyložil krakena, vzít kořist, musí vyložit ještě alespoň dvě karty.
  • Mapa: Hráč, který vyložil mapu, si vezme tři náhodné karty z odhazovacího balíčku a jednu z nich vyloží.
  • Šavle: Hráč, který vyložil šavli, vyloží jednu kartu z hromádky jednoho ze soupeřů, nesmí to však být karta, kterou již má on sám.
  • Mořská panna: Nemá žádný efekt. Mořské panny ale mají o 2 vyšší hodnoty než ostatní karty.


Konec hry:

Hra končí ihned, jakmile dojde dobírací balíček. Hráč, který má na vršku svých hromádek karty s nejvyšším součtem hodnot, vítězí.


Pokročilé varianty:

Hra také obsahuje 16 karet postav, z nichž si hráči na začátku hry mohou vylosovat dvě a jednu si nechat. Ty jim propůjčují různé zvláštní schopnosti, jak prospěšné, tak škodící.

Dále je možné hrát se zvláštní schopností mořských panen. V takovém případě je třeba nahradit karty mořských panen s hodnotami 8 a 9 kartami s hodnotami 2 a 3. Při vyložení mořské panny pak hráč přemístí jednu vyloženou kartu za mořskou pannu a znovu použije její schopnost.

A nakonec hra obsahuje také 6 karet volitelných pravidel.

Autor: Wolfsen

Další názvy této společenské hry

Offcanvas