Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 13 let |
Herní doba: | 20 min (reálná data) |
Herní svět: | Piráti |
Herní kategorie: | karetní hra |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Allison Litchfield |
Rok vydání: | 2015 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
- „Kolik jste tam toho našli, pane Jonesi?“
- „Jedenáct truhel naditých zlatem, šperky a drahými kameny, kapitáne! Měl jste pravdu, ta mapa nás dovede k většímu bohatství než kdybychom sledovali Sladkou Molly.“
-„“Pochyboval jste někdy o mých slovech, pane Jonesi? Ne? To doufám. Ještě ale chybí jedna truhla. Černovous si na těchhle magických pitomostech zakládal. Budeme muset dál. Úžinou mořských panen.“
- „Ale kapitáne, z té se ještě nikdo nevrátil živý! Nechme to plavat, už teď máme na roky vystaráno.“
- „Dost řečí, pane Jonesi, nebo vás pověsím za vzpouru na nejvyšší ráhno. Dvanáctá truhla určitě skrývá mnohem vzácnější poklady než tyhle cetky. Ke kormidlu!“
- „Jen abychom se nedočkali jiné truhly mrtvého muže.“
Karty mrtvého muže jsou jednoduchou karetní hrou. Hráči se v ní stávají pirátskými kapitány v honbě za mýty opředenými poklady svých předchůdců. Musí však vědět, jak dlouho mohou pokoušet své štěstí a kdy je lepší se spokojit s čudlou v hrsti.
Příprava hry:
Před hrou je třeba z 60 karet kořisti vybrat pro každý z 10 typů kartu s nejnižší hodnotou, ty budou dohromady tvořit odhazovací balíček. Zbylé karty kořisti zamíchejte a položte doprostřed stolu.
Průběh hry:
Hráči se pravidelně střídají v tazích. Hráč na tahu otáčí jednu po druhé karty z dobíracího balíčku. Nejprve zkontroluje, jestli neotočil kartu stejné barvy, jaká už je otočená. Pokud ano, jeho tah končí a všechny jím otočené karty putují na odhazovací balíček.
Pokud zatím neotočil dvě karty stejné barvy, provede efekt dané karty, který je pevně svázaný s barvou (a také symbolem) karty. Poté, co provede efekt (a mezi vyloženými kartami stále nejsou karty dvou stejných barev), se může rozhodnout, zda otočí další kartu, nebo svůj tah dobrovolně ukončí a vezme si všechny dosud vyložené karty.
Sebrané karty si hráč roztřídí do (až 10) hromádek podle barvy a jednotlivé hromádky setřídí podle velikosti hodnot tak, aby nejvyšší byla nahoře.
Efekty karet:
Každá karta nese symbol v jisté barvě. Symbol vždy ladí s barvou a při vyložení dává jistý efekt.
Konec hry:
Hra končí ihned, jakmile dojde dobírací balíček. Hráč, který má na vršku svých hromádek karty s nejvyšším součtem hodnot, vítězí.
Pokročilé varianty:
Hra také obsahuje 16 karet postav, z nichž si hráči na začátku hry mohou vylosovat dvě a jednu si nechat. Ty jim propůjčují různé zvláštní schopnosti, jak prospěšné, tak škodící.
Dále je možné hrát se zvláštní schopností mořských panen. V takovém případě je třeba nahradit karty mořských panen s hodnotami 8 a 9 kartami s hodnotami 2 a 3. Při vyložení mořské panny pak hráč přemístí jednu vyloženou kartu za mořskou pannu a znovu použije její schopnost.
A nakonec hra obsahuje také 6 karet volitelných pravidel.
Autor: Wolfsen
Bridges of Shangri-La - ! aukce na podporu ZH !
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 14 hodin