Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Rozšíření pro hru: |
Karak |
Počet hráčů: | 2–5 |
Doporučený věk: | od 7 let |
Herní doba: | 30 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, vývoj postavy |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Petr Mikša Roman Hladík |
Rok vydání: | 2019 |
Dostupnost: | 8 obchodů (cca 429–454 CZK) |
Sdílej: |
Autor: pivokrevnik | 3.4.2023 | 1
Máme základní hru i rozšíření Regent + rozšíření o tři postavy, hráli jsme zhruba 15-20 her v základu a 6 her s Regentem. Hodnotím rovnou dohromady.
Než uvedu konkrétní plusy a mínusy, musím říct, že celkově hru hodnotím hodně pozitivně, má pár much, ale už jen ten počet odehraných her za cca. 3 měsíce hovoří sám za sebe - i kdybychom to už nikdy nehráli (jakože budeme), tak se to za ty peníze vyplatilo.
+ Solidní zpracování: všechno je poctivě, přehledně udělané.
+ Krásná grafika: roztomile nakreslené (hlavně klíčník :-)).
+ Velmi srozumitelný návod bez nejasností (u Regenta už bych dodal slůvko „téměř“, tam už přece jen bylo pár sporných nebo hůř vysvětlených věcí).
+ I když má každá postava jen dvě schopnosti, jsou pestře namíchané a skoro všechny jsou nějak zajímavé (trochu „meh“ mi přišel snad jen alchymista). Líbí se mi, že každá postava má nějaký příběh.
+ Převtělení v pána Karaku (aka „Karak Obama“) je zajímavý koncept, oživuje to hru.
++ Tak akorát obtížnost na rodinnou hru – dítě to zvládne, dospělý z toho nemá pocit jak po lobotomii. Není to primitivní, není to ani překombinované, není tam miliarda druhů žetonů a příprava hry nezabírá půl hodiny (něco, co u deskovek nesnáším). Náhoda hraje velkou roli, ale není to jen o ní. Je potřeba trochu přemýšlet, taktizovat, pamatovat si a používat schopnosti. Je tam mimochodem zajímavý „aha moment“, když si člověk uvědomí, že léčebné kouzlo a léčebná schopnost jedné z postav vlastně nejsou primárně o léčení, ale o rychlých teleportech přes herní plán.
– Nepředvídatelná délka hry: hráli jsme 20 minut, ale taky se nám stalo, že jsme draka našli až jako předposlední žeton a byla z toho dvouhodinová kalvárie.
– Ze začátku mi přišlo trochu matoucí, že to vlastně není kooperativní hra. Postavy se společně vydají do dungeonu… a pak jde každá jinam a hraje sama na sebe.
– Je trochu otravné udržovat herní plán v celku a dávat pozor, aby někdo loktem všechny žetony nerozhrnul (to mimochodem dobře řeší 3D tištěné podložky).
– Nechápu, proč ve hře není druhý sáček, když se losují dva druhy žetonů. Používáme kulicha. :-) Není to velká vada, ale… proč?
– Je to sice prkotina, ale celou dobu mi přijde jako hrozná blbost, že z krysy vypadnou dýky. Jak je drží? Vždyť je to jak z Muže z Acapulca :-D („Ta krysa má zuby napuštěné prudkým jedem… ne, to je blbost, vždyť by chcípla!“). Proč to probůh není nějaký permoník, skřet, goblin, cokoliv…
– V Regentovi mi přijde trochu nešťastný koncept arény. Umožňuje vyloženě šikanovat slabší hráče, kteří nemají dost zbraní, sebrat jim klíč nebo jejich jediný poklad, a ještě víc zesílit náskok nejsilnějšího hráče. Uvažuji o house rule, že se v aréně nebudou smět používat zbraně, jen schopnosti a kouzla, nebo možná jen schopnosti… Anebo že v ní nepůjde krást poklady.
–– Za mě největší minus je to, že hra absolutně nijak nenutí hráče sledovat tahy soupeřů (maximálně tak pro zajímavost) a neumožňuje do nich zasahovat. Vlastně jediná možnost nějak hrát mimo svůj tah, a to ještě ne aktivně, je právě ta aréna. I u pitomých Dostihů a sázek je aspoň potřeba celou dobu dávat pozor, jestli vám někdo třeba nešlápl na vaše políčko. U Karaku, když se hraje v 4–5 hráčích, může být interval mezi tahy pro dítě dlouhý, odehraje svoje, a pak se nudí a zlobí. Děti Karak hodně baví… ale jen když jsou samy na tahu.
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Witchstone
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 10 dnů