Ahoj, kapitáne! Vyvěste vlajku, najměte posádku a naplňte pokladnu zlatými mincemi.
Kapitán Flip je rodinná desková hra pro 2-5 hráčů, ve které budete sestavovat svou nejlepší posádku a soutěžit s ostatními piráty o to, kdo se na konci hry stane nejbohatším kapitánem.
Příprava hry:
Před začátkem hry hráči zvolí jeden z herních plánů (označený písmeny A–D), přičemž jeden z nich bude mít pirátskou vlajku. Dílky postav se vloží do pytlíku a mince s Mapou pokladu se umístí doprostřed stolu. Hru zahajuje hráč s černou vlajkou.
Průběh hry:
Ve svém tahu si hráč z pytlíku vylosuje dílek s postavou tak, aby viděl pouze jednu jeho stranu. Poté se rozhodne, zda si postavu nechá a umístí ji na nejnižší prázdné políčko libovolného sloupce na svém herním plánu nebo dílek otočí (angl. "flip"). Pokud hráč zvolí otočení, postavu si už musí nechat (nelze ji otočit zpět) a pak ji také umístí na herní plán.
Ve hře je celkem 9 postav, přičemž každá z nich může mít buď okamžitý efekt (označený žlutým rámečkem), efekt na konci hry (šedý rámeček), nebo oba efekty:
- Kartograf: hráč získá Mapu pokladu, která na konci každého tahu dá 1 minci
- Navigátor: za každého Kartografa na herním plánu získá hráč 2 mince
- Kuchař: za každou postavu v řadě (včetně Kuchaře) získá hráč 1 minci
- Střelec: hráč získá 5 mincí, ale pokud na konci hry bude mít 3 nebo více Střelců, prohrál
- Opičák: hráč získá 1 minci a může otočit jeden sousední dílek
- Papoušek: po umístění umožní vylosování dalšího dílku, ale na konci hry ubere 1 minci
- Plavčík: čim více Plavčíků je v různých sloupcích, tim více mincí získá hráč na konci hry
- Tesař: 3 mince na konci hry, pokud v dané řadě nebo sloupci není žádný Střelec
- Hlídka: hráč na konci hry získá 4 mince, pokud nad hlídkou není žádná jiná postava
Konec hry:
Jakmile některý z hráčů zaplní čtyři sloupce na své desce, nastává poslední kolo (kromě hráče s černou vlajkou). Všichni hráči poté vyhodnotí dílky s efektem na konci hry a získají odpovídající počet mincí.
Vítězem se stává hráč s nejvyšším počtem mincí. V případě remízy vyhrává ten, kdo vlastní Mapu pokladu.