Počet hráčů: | 2–2 |
Doporučený věk: | od 8 let |
Herní doba: | 30 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | karetní hra |
Herní mechanismy: | štychy |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | Mandoo Games |
Autoři: | Geonil |
Rok vydání: | 2021 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
„Ubohý Henry Jekyll,“ myslil si v duchu. „Ten je v pěkné kaši. Byl divoch, když byl mlád, což ovšem už je dávno, ale zákon boží nezná omezovacích paragrafů. Ano, tak tomu bude. Duch nějakého starého hříchu, rakovina nějakého utajeného přečinu a trest tu přichází pede claudo, když po letech paměť byla již zapomněla a sebeláska tu vinu dávno odpustila.“
Jeden z hráčů ve hře představuje Dr. Jekylla; druhý je pan Hyde. Hra se hraje v tři kola. Na konci každého kola se identita Dr. Jekylla postupně ztrácí pod neúnavnými útoky pana Hyda. Pan Hyde vyhraje, jakmile ukazatel identity dosáhne poslední políčka trackru identity (zcela vlevo). Pokud ukazatel identity nedosáhl konce trackru po třech kolech, vítězí Dr. Jekyll.
hra se hraje na tři kola. V každém kole hrajete následující fáze:
1. Fáze přípravy: Každý hráč dostane 10 karet (zbyde 5 karet, ty se odloží stranou a toto kolo se s nimi nehraje). Každý hráč si poté vybere 1 kartu ze své ruky, kterou si vymění se svým soupeřem. Položte kartu lícem dolů na stůl a vyměňte je současně (ve 2. kole si vyměníte 2 karty a ve 3. kole 3 karty). Pokud mezi startovními kartami dostanete 2 nebo více karet lektvarů, musíte do výměny zahrnout alespoň 1 lektvar.
2. Braní triků: Na začátku každého kola, po přípravné fázi, určuje ukazatel identity, kdo je začínajícím hráčem. Je-li značka je na straně doktora Jekylla, Jekyll začíná kolo. Pokud na straně pana Hyda, pan Hyde zahájí kolo. Dr. Jekylle vždy začíná první kolo. V každém kole je se hraje celkem 10 triků. Trik se hraje následovně:
Vítěz si vezme obě karty z triku a stane se tím novým začínajícím hráčem.
Význam barev a jejich pořadí: Barvy nejsou na začátku hry nijak řazeny, ale v každém kole budete definovat jejich hodnotu hraním karet: První barva, která se objeví (první zahraná zlá karta), se automaticky umístí na nejnižší hodnotu (pomocí jednoho ze tří barevných tokenů). Druhý barva, která se objeví, bude zabírat střední políčko. Poslední barva se pak automaticky stane barvou s nejvyšší hodnotou.
Karty lektvarů: Když hráč zahraje kartu lektvaru, jeho účinek závisí na kartě, kterou hraje jeho protivník.
Pícha (fialová karta): Vítěz soutěže trik bere jeden trik (dvě karty) od svého protivníka
Chamtivost (zelená) karta: Oba hráči si vyberou 2 karty ze své ruky (nebo 1, pokud je to poslední) a vyměňte si je.
Hněv (červená karta): Odstraňte ze hry všechny barevné žetony. Použití hněvu tedy resetuje hodnoty jednotlivých barev pro další tah. Následně se žetony opět přiřazují dle výše uvedených pravidel.
Dvojitý lektvar: Pokud oba hráči zahrají kartu lektvaru, pak se lektvary vzájemně neutralizovují a ani jeden lektvar se nevyhodnocuje (nejvyšší číslo stále vyhrává). Poznámka: Karty lektvarů mají symbol „+“. Například „2+“ je vyšší než 2 apod. není tak možné remizovat.
3. Progres zla: Porovnejte počet triků, které každý hráč v tomto kole vyhrál, a odečtěte nejnižší výsledek od nejvyššího (například, pokud Dr. Jekyll vyhrál 6 triků a pan Hyde vyhrál 4 triky, pak je konečný výsledek 6-4=2). Tento výsledek udává, o kolik polí se ukazatel identity přesune směrem směrem k panu Hydovi.
Pokud značka dosáhne posledního místa stopy (zcela vlevo), pak Pan Hyde okamžitě vyhrává hru. V opačném případě začněte nové kolo: odstraňte z hrací plochy tři barevné žetony a zamíchejte všechny karty, včetně 5 karet, které jste odložili stranou na začátku kola.
Na konci třetího kola vyhraje Dr. Jekyll, pokud ukazatel identity nedosáhl na poslední místo trackeru (zcela vlevo).
Autor: Grisban Žíznivec
AZ Kvíz
Akt. cena: 130 Kč
Končí za: 3 dny