Horus Heresy - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–2
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 135 min (reálná data)
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: není
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Jeff Tidball
John Goodenough
Rok vydání: 2010
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Nejpodlejší a nejzákeřnější zrada celé imperiální historie. Nejkrvavější občanská válka. Největší vojenský konflikt, který lidstvo zažilo.
Svatá Terra čelí útoku zrádců a hord Chaosu.
Bratr proti bratru.
Horovo kacířství.

Horus Heresy je sci-fi strategickou hrou pro dva hráče z dílny Fantasy Flight Games a světa Warhammer 40.000. Děj hry postihuje klíčový okamžik občanské války mezi Impériem a zrádci, kteří podlehli bohům Chaosu. Tímto okamžikem je krvavá bitva o Terru, svatou základnu Impéria, na kterou zrádci vedení Horusem útočí s cílem zabít samotného Císaře.

Není překvapením, že si v každém ze šesti scénářů hráči volí ze dvou stran konfliktu:

  • Pro hráče preferující temnou stranu je zde Zrádce Horus, sluha Chaosu, kdysi nejoblíbenější primarcha Císaře stvořen z jeho vlastní krve, se ve své neskonalé drzosti pokouší dobýt svatou Terru a zasadit tak tu nejhlubší ránu celému Impériu.
  • Naopak pro vyznavače dobra (i když ono "dobro" má ve světě WH40.000 poněkud jiné vyznění, než na jaké jste zvyklí :-) je tu Císař, nejsvatější ochránce Impéria, který se se svými nejvěrnějšími v roli obránce pokouší zastavit útok svého kdysi tak milovaného syna.

Jednotlivé scénáře se liší především počátečním rozmístěním jednotek, ale i speciálními pravidly. Podmínky vítězství jsou však podobné. Hra končí v případě, že jeden z hráčů zabije vůdce nepřátelské frakce (Císař, Horus) nebo ovládá všechny čtyři vesmírné přístavy na mapě. Pokud se hráči za Horuse nepodaří splnit podmínky vítězství do konce hry, vyhrává Císař a Impérium je zachráněno...

Hrací plán je rozdělen na dvě části. Na větší z nich doplněné plastickými pevnostmi a továrnami probíhají přesuny jednotek a hrdinů, boje atd. Menší část herního plánu se strategickou mapkou slouží k plánování akcí do šesti regionů této mapky.

Průběh hry

Zásadní část hry spočívá v hraní karet příkazů, které umožňují pohyby jednotek, tvorbu posil, útoky a spoustu dalších speciálních akcí (např. Horusem oblíbené orbitální bombardování). Provádění příkazů často způsobuje aktivaci dané oblasti pomocí aktivačních žetonů, což např. zamezuje jednat s jednou armádou několikrát za sebou.

Karty příkazů je možné hrát mnoha způsoby a každé zahrání stojí určitý počet bodů iniciativy (0-4). Je možné hrát příkazy rovnou z ruky, ale to je většinou nákladnější na cenu v bodech Iniciativy, nebo úsporněji plánovat příkazy na strategickou mapku, kde se podobně jako ve Stracraftu příkazy řadí na sebe. To nutí k velmi komplexním rozhodutím a preciznímu plánování, které může často soupeř zcela zhatit.

Hráči se nestřídají v hraní příkazů pravidelně, ale podle ukazatele iniciativy. Takže když jeden z hráčů zahraje náročný rozkaz např. za 4 iniciační body, umožní tak soupeři vykonat větší množství příkazů, než se opět dostane na řadu. A aby toho nebylo málo, posunem na ukazateli iniciativy se spouští zvláštní fáze, např. odstranění aktivačních žetonů, tahání karet zvláštních událostí nebo dobírání karet rozkazů.

Boje

Kořením celé hry jsou pochopitelně boje. Těch se účastní jednotky mnoha typů a různé síly a také hrdinové (každá strana jich má 5). Boje se odehrávají v určitém počtu kol (většinou určeném typem útočného rozkazu) a vyhodnucují pomocí karet. Na začátku každého boje se sečte celková síla jednotek a podle ní se určí počet bojových karet pro všechna kola. V jednotlivých kolech se střídá role aktivního a pasivního hráče, aktivní hraje bojové karty, kterými zraňuje a spouští speciální bojové efekty, pasivní pomocí svých karet naopak zranění a speciální efekty ruší.


Shrnutí: Komplexní strategická sci-fi hra pro dva hráče vyžadující sledování velkého množství faktorů a precizní plánování.

Autor: Eyron

Offcanvas