Hobit - Dobrodružná desková hra

xxxxxxxxoo hodnoceno 77x (Seznam vlastníků)

Hobit - Dobrodružná desková hra - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 90 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Iron Crown Enterprises
Queen Games
Autoři: Jean Vanaise
Rok vydání: 1994
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

V dávných dobách, mnoho let před známou Válkou o prsten žil na severu černokněžné říše Angmar v mohutné tvrzi zvané Carn Dûm obrovský drak. Jednoho mlhavého jitra se v Hobitíně, o mnoho mil jižněji sešlo několik půlčíků, kteří toho rána naprosto nepochopitelně zatoužili po dobrodružství. Vyrazili do všech světových stran, od západu z Šedých přístavů, přes Větrov, Mlžné hory a Temný hvozd až k Ereboru na východě a od severu z Šedých hor, přes doly Morie až k Lórienu na jihu. Zažívali mnohá dobrodružství, setkávali se s nepřáteli i spojenci, nabírali zkušenosti, kouzla a magické předměty, aby se nakonec ten nejsilnější z nich postavil samotnému drakovi...

Základní popis

Hra Hobit je určena pro 2 - 4 hráče, z nichž každý představuje hobita, jehož cílem je porazit zlého draka ukrytého v hluboké jeskyní na severu země. Jenže na souboj s drakem je potřeba získat odpovídající vybavení v podobě mocných artefaktů, kouzel a spojenců. Hráči se pohybují pomocí hodu kostkou po herním plánu a navštěvují místa známá z příběhu o pánu prstenů. v každé lokaci hráč líže kartu a jedná podle toho, co je na ní napsáno. Karet je několik druhů a hobiti se postupně vybavují a zdokonalují. Kdykoli se hráč cítí dost mocný na to, aby porazil draka, vyrazí na sever a bestii se postaví.

Příprava hry

Hra začíná tím, že každý z hobitů obdrží dvanáct bodů života a deset zlatých. Dále se rozmístí na hrací plochu talismany, jsou celkem čtyři druhy a všechny dávají bonus v boji proti drakovi. Dva se mohou koupit a zbylé dva musí hráč vybojovat proti mocným příšerám. Zásoba karet se rozdělí podle druhu(kouzla, výstroj, dobrodružství, ohrožení, nebezpečí, hádanky, peněžní karty a odpočinkové karty). A hra může začít.

Průběh hry

Hráč na začátku svého tahu hodí kostkou na pohyb(maličko se liší od běžné hrací kostky) a postoupí do lokace. Z každého místa na herním plánu vede většinou více cest a tudíž má hobit poměrně velkou možnost volby. Podle své momentální síly a odvahy může navštívit Hůrku či Roklinku, nebo dát přednost dobrodružství ve volné přírodě, či se vydat do temných slují hluboko pod kořeny hor, kde jej nemine souboj.

Karty, které líže v jednotlivých lokacích jsou logicky spojeny s místem, čili v Ereboru či Hobitíně bude možné nakupovat(balíček karet výstroj), V šedých přístavech, nebo Lórienu Bude k mání karta z balíčku kouzel, návštěva Větrova či Obrovišť zavání kartou dobrodružství a pokud se hráč vydá do Skřetího města, nebo na pavoučí mýtinu v čeká ho karta ohrožení.

Při boji s nepřítelem hráč hází kostkou, na které jsou dva druhy hodnot - vyjádřené číslem, nebo počtem ok. Každá od jedné do tří. Hráč hodí, sečte každý druh zvlášť a od vyšší hodnoty odečte nižší. Tento hod může ještě dvakrát opakovat s libovolným počtem kostek. Poté přičte sílu získanou kouzly a předměty a porovná se silou netvora. Zvítězí -li získá poklady, prohraji -li ztrácí životy. Když klesnou životy na nulu je ze hry vyřazen.

Souboj mezi jednotlivými hobity probíhá jinak, jak je známo malý nárůdek si libuje v hádankách. Každý hráč má možnost získat ve městě kartu hádanky. Na ní je text hádanky a pod ním tři odpovědi, z nichž správná je ta na prvním místě. Při souboji s jiným hobitem vynese "útočící" hráč kartu hádanky a soupeř musí ve své zásobě hádankových karet najít právě takovou, která v jedné ze tří odpovědí obsahuje tu správnou. Odpoví -li může vynášet další hádanku. Pokud nemá kartu se správnou odpovědí, prohrál a vítězný hráč mu může sebrat předmět, nebo peníze.

Konec hry

Úkolem je porazit draka, hráč který se jako první cítí na to aby se netvorovi postavil dojde na sever do Carn Dûmu a vyzve bestii k boji. Drak má pevně danou sílu a boj probíhá podle běžných pravidel. Pokud hráč prohraje, ztratí určitý počet životů a některé ze svých talismanů. Pokud přežil, může dál pokračovat ve hře. Pokud drak padl, hráč se stává vítězem celé hry.

Autor: 108

Další názvy této společenské hry

Offcanvas