U Osamělé hory se střetávají síly dobra a zla. Sveřepý trpaslík Thorin, malý, ale odvážný hobit Bilbo a moudrý čaroděj Gandalf se postaví zlému draku Šmakovi a skřetu Borgovi. Záleží jen na vás kdo tuto bitvu vyhraje. Ale pozor! V této bitvě nejde pouze o sílu, ale také o důvtip, inteligenci a onu pověstnou špetku štěstí. Kam se přikloní tentokrát?
O hře
Hobbit - karetní hra je štychová hra pro 2-5 hráčů (hra pro 2 hráče má zvláštní úpravu pravidel). Hra obsahuje 5 karet postav (za dobro Thorin, Bilbo, Gandalf a za zlo Šmak a Bolg) a 60 hracích karet, které jsou rozdělené do 5 barev (modrá, žlutá, červená, zelená a fialová - trumfy) s hodnotou od 1 do 12. Hra trvá 1 až dvě kola. Každé kolo trvá, dokud hráči neodehrají všechny karty ze své ruky.
Příprava hry
Hráči si náhodně rozdělí karty postav a podle toho se určí, kdo bude stát na straně dobra a kdo na straně zla. Poté se podle počtu hráčů rozdají hrací karty. Některé hrací karty na sobě mají kromě hodnoty i symboly. Těch jsou 3 druhy:
- Bílá hvězda - pomáhá dobrým postavám, mohou díky ní zranit zlé postavy nebo sobě (či jiné dobré postavě) vyléčit zranění.
- Černá helmice - pomáhá zlým postavám, mohou díky ní zranit dobré postavy nebo sobě (či jiné zlé postavě) vyléčit zranění.
- Dýmka - postava díky ní může na začátku druhého kola dostat kartu navíc (ale musí před začátkem druhého kola zahodit tolik karet, kolik má dýmek - tedy aby měl stejný počet karet jako ostatní).
Průběh hry
Jako první vynese kartu ten, kdo má postavu Thorina. Ostatní hráči (po směru hodinových ručiček) pak musejí vynést kartu stejné barvy. Pokud nemají, tak si mohou vybrat z ostatních barev. Štych pak vyhrává ten, kdo vynesl kartu nejvyšší hodnoty původní barvy (tedy té, kterou vynesl první hráč). Pokud se ale ve štychu objeví jedna či více trumfových karet, pak štych vyhrává ten, kdo vynesl kartu trumfů s nejvyšší hodnotou. Vítěz štychu pak podle schopností své postavy může (či musí) rozdat karty ze štychu sobě a ostatním hráčům, aby co nejvíce pomohl své straně. Další štych pak začíná ten, kdo poslední štych vyhrál. Po odehrání všech karet z ruky nastává konec 1. kola. Pokud má nějaká postava 2 či více zranění, je vyřazena a v druhém kole už nehraje. Druhé kolo (které nemusí nastat, pokud jsou splněny podmínky pro vítězství některé strany už po prvním kole) probíhá stejně jako 1. kolo, ale na jeho závěru hra definitivně končí.
Konec hry
Hra může skončit po prvním nebo po druhém kole. Vítězství po prvním kole nastane, když jsou vyřazeni všichni hráči zla nebo pokud jsou vyřazeni všichni hráči dobra (ve hře 3 a 5 hráčů), popřípadě zůstane pouze jeden hráč dobra (4 hráči). Pokud byli vyřazeni všichni hráči, vyhrává strana zla. Pokud hra neskončí po 1. kole, odehráje se druhé kolo a po něm nastává závěrečné vyhodnocení hry.
- Při hře 3 hráčů vítězí dobro, pokud přežil alespoň jeden hráč na straně dobra.
- Při hře 4 hráčů vítězí dobro, pokud přežili alespoň 2 hráči na straně dobra.
- Při hře 5 hráčů vítězí dobro, pokud přežilo alespoň stejně dobrých postav jako zlých.
- V ostatních případech vítězí zlo.