Hive Pocket je rychlá strategická hra pro 2 hráče. Tato cestovní verze má menší kameny než klasický Hive a obsahuje už i 2 rozšíření – berušku a komára! To vše je zabaleno do pěkného oranžového pytlíku vybízejícího ke strčení do kapsy a vytažení kdekoliv.
Každý hráč má sadu 11 černých či bílých kamenů s obrázky hmyzu + 1 berušku a 1 komára.
K dispozici tedy pro každého jsou: 3 mravenci, 3 kobylky, 2 pavouci, 2 brouci, 1 beruška, 1 komár a 1 včelí královna. Každý druh hmyzu má svůj předepsaný způsob pohybu.
Jak se hraje
Hra začíná položením jakéhokoliv kamene prvním hráčem, druhý hráč pak položí svůj kámen tak, aby se oba dotýkaly. Poté se oba střídají v přikládání kamenů ke své barvě. Nejpozději ve 4. tahu musí vstoupit do hry královna, od té doby je možné svými „brouky“ hýbat. Nové kameny lze přikládat pouze ke své barvě, pohybující kameny se v průběhu pohybu mohou dotýkat soupeřových kamenů. V průběhu hry se nesmí úl ani na okamžik rozpojit.
Pohyb kamenů
- Královna - hýbe se pouze o jedno pole (o jednu hranu sousedícího kamene). Hráč ji musí vyložit nejpozději ve čtvrtém kole a dokud ji nevyloží, nemůže se svými kameny hýbat.
- Mravenec - rychlý běžec, může se pohybovat o libovolný počet polí.
- Pavouk - asi nejslabší jednotka ve hře, je třeba jeho použití řádně rozmyslet. Hýbe se přesně o 3 pole.
- Brouk - hýbe se pouze o jedno pole, ale může vlézt na jiného brouka a tím ho znehybnit (navíc pokud je na soupeřově brouku, "přebarví" ho a vy poté můžete vesele přikládat vedle něj).
- Kobylka - skáče pouze tak, že přeskočí některé z okolních kamenů, i když je jich za sebou více.
Konec hry
Cílem hry je obklíčit soupeřovu královnu a zároveň dbát na to, aby tohoto osudu byla ušetřena královna vlastní. Královna je obklíčena tehdy, když je ze všech stran obklopena celkem 6ti kameny (v jakékoliv barvě).
Varianty hry
Lze hrát pouze se základní sadou 11 kamenů nebo přidat berušku či komára nebo obě rozšíření.
Vlastnosti berušky
Beruška do hry vstupuje stejným způsobem jako ostatní hrací kameny. Při pohybu se ale beruška musí pohnout přesně o tři pole, z toho první dvě pole se musí pohybovat po úlu a posledním pohybem musí z úlu slézt. Zahájení nebo ukončení pohybu může být v uzavřené oblasti. Jinak řečeno, beruška může opustit oblast obklíčenou jinými hracími kameny podobně jako brouk nebo kobylka.
Vlastnosti komára
Komár vstupuje do hry také běžným způsobem, ale na rozdíl od ostatního hmyzu, nemá přesně stanovený způsob pohybu. Může se pohybovat jako libovolný hrací kámen se kterým sousedí, až na dvě výjimky: 1. pokud komár sousedí pouze se soupeřovým komárem, pak se nesmí hýbat až do doby, dokud nesousedí s jiným kamenem a za 2. vyleze-li komár jako brouk na jiný kámen, zůstává broukem dokud nesleze.