„A nyní zprávy z vesmíru. Čína dnes oficiálně potvrdila, že její expedice k Venuši nebyla úspěšná a vyslaná raketa byla během přistávacího manévru zničena. NASA oproti tomu ohlásila, že již příští rok zahájí provoz továrna na zpracování kovové rudy z nalezišť na asteroidu Ceres.“
Už jste si někdy nad novou hrou pomysleli: „No, vypadá to složitě, ale určitě to zvládnu. Vždyť to není raketová věda!“? No, tak tahle hra raketová věda je. Ale i když vypadá složitě, zvládnout se rozhodně dá.
Hráči ve hře High Frontier zastupují vesmírné agentury (např. NASA), které se v blízké budoucnosti vydávají na průzkum Sluneční soustavy s cílem zakládat mimozemské továrny a kolonie.
Hra se odehrává na mapě Sluneční soustavy – v základní hře se musíte spokojit s oblastí od Slunce k pásu asteroidů. Rakety, továrny a další vesmírná tělesa jsou na mapě reprezentovány disky, kostkami a raketkou v barvách hráčů. Jednotlivé komponenty raket (tři druhy: motory, robonauti, neboli automatická „posádka“, a rafinerie) jsou reprezentovány kartami.
Na začátku má každý hráč k dispozici pouze svou základní kartu lidské posádky a 4 WT (water tank, nádrž s palivem na oběžné dráze – ve hře je tato jednotka používána zároveň jako platidlo i palivo pro rakety). Každá agentura má také speciální vlastnost, kterou může během hry využívat.
Průběh hry:
Hráči se postupně střídají v tazích; každý tah se skládá ze dvou fází:
- Pohyb na mapě: Hráč může pohnout svou raketou a dále automatickou nákladní lodí (freighter). Rychlost rakety je dána použitým motorem a dále je modifikována hmotností rakety a vezeného paliva. Volba motoru také ovlivňuje spotřebu paliva a obvykle je třeba volit mezi rychlostí pohybu a úsporou paliva. Vesmír ale není bezpečné místo a na některých místech (obvykle během přistání či vzletu) hrozí i zničení lodi. Ke slovu zde přijde náhoda ve formě kostky.
- Provedení jedné akce: Možných akcí je celkem osm:
- Příjem peněz
- Výzkum technologií
- Prodej technologií
- Vynesení komponent ze Země na oběžnou dráhu
- Průzkum planety
- Doplnění paliva na planetě
- Postavení mimozemské továrny
- Výroba komponent v mimozemské továrně
Dále je možné provádět volné akce, zejména se jedná o dohody a obchody mezi hráči. Ty mají pouze několik omezení, obchodovat lze téměř se vším včetně nároků na jednotlivé planety.
Konec hry:
Závisí na daném scénáři. V případě základního scénáře hra končí ve chvíli, kde je postaven daný počet mimozemských továren (závisí na počtu hráčů), nebo když jeden z hráčů splní (poměrně náročné) podmínky a zaplatí za ukončení hry. Vítězem je hráč s největším počtem vítězných bodů, které jsou udělovány za expanzi do vesmíru, vesmírné továrny, získanou slávu (např. první člověk na Marsu či Merkuru) a megaprojekty (např. vesmírný výtah).