Herrlof - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–2
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 30 min (reálná data)
Herní svět: Dávnověk, Abstraktní
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: undefined
Vydavatelé: Jolly Dutch Productions
Autoři: Alexander Kneepkens
Inge van Dasselaar
Rok vydání: 2020
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Skandinávie, 800–1050 n.l., doba Vikingů. Neustálé boje o moc mezi místními náčelníky. Kdo se stane „prvním mezi rovnými“ a který z klanů bude mít nejvyššího vládce – muže, který získá „herrlof“, válečnou slávu?

Karetní hra Herrlof je klasická štychová hra, která je výjimečná tím, že je pouze pro 2 hráče. Základním mechanismem štychových (trick-taking) her je odhadnout a poté také získat určitý počet štychů (v kole každý hráč zahraje jednu kartu a jeden z hráčů všechny tyto karty získá, protože zahrál nejvyšší kartu; tyto získané karty tvoří jeden štych).


Příprava hry:

Každý hráč dostane list s tabulkou, do které si bude zapisovat své odhady. Hraje se se speciálním balíčkem karet: 4 barvy v hodnotách 1–9, 3 karty se symbolem „Valknut“ a 3 karty s runou „N“. Určí se začínající hráč a hra může začít.


Průběh hry:

Hraje se na kola, každé kolo se skládá ze 4 fází:

  1. Rozdání: Každému hráči je rozdáno 15 karet a určí se barva trumfů (otočí se vrchní karta z balíčku zbylých karet).

  2. Tip: Každý hráč si tajně zapíše do své tabulky odhad (kolik si myslí, že získá štychů).

  3. Sehrávka: Nyní postupně oba hráči odehrávají všechny své karty. Začíná hráč, který nerozdával. Vynese kartu a druhý hráč zahraje jednu ze svých karet, přičemž musí „ctít barvu“ (pokud má kartu stejné barvy jako první vynesená, musí ji zahrát). Může však místo ní vynést trumfovou kartu nebo kartu se speciálním symbolem. Vítěz štychu se vyhodnocuje takto:

    • Pokud oba hráči zahráli stejnou barvu, štych bere hráč, který zahrál vyšší kartu.
    • Pokud druhá karta nebyla ve vynesené barvě, bere štych vynášející hráč.
    • Pokud některý z hráčů vynesl trumfovou kartu, bere štych.
    • Pokud hráč vynese do štychu kartu se symbolem Valnutu, zničí štych, takže se nepočítá ani jenomu.
    • Zahraje-li hráč kartu s runou N, prohrává tento štych, ale vynáší v dalším štychu jako první (normálně začíná vynášet hráč, který štych získal).

    Dále také:

    • Pokud hráč vyhraje štych jedničkou, může soupeři ukrást jeden z jeho již vyhraných štychů.
    • Pokud zahraje do štychu trojku, může si vzít vrchní kartu z balíčku nepoužitých karet a odhodí jednu kartu z ruky.
    • Pokud vyhraje štych se šestkou, vybere náhodnou kartu ze soupeřovy ruky a dá mu za ní jinou ze své (může i tu, kterou mu právě vzal).
    • Pokud vyhraje štych devítkou, další štych vynáší soupeř.

    Štych si bere k sobě hráč, který jej vyhrál. Získané štychy si vykládá lícem dolů a křížem před sebe (pro přehlednost).

  4. Konec kola a počítání bodů: Jakmile odehrají oba hráči všechny své karty, porovnají svůj (zapsaný) odhad s počtem štychů, které během kola získali a zapíší si získané body. Za každý získaný štych je 1 bod, pokud získal hráč tolik štychů, kolik si zapsal, má navíc bonus 10 bodů. Získal-li hráč 3,4 nebo 5 štychů, má další bonus 5 bodů (nezávisle na svém odhadu).

Hra pak pokračuje dalším kolem.


Konec hry:

Hra končí, jakmile některý z hráčů získá 50 bodů nebo po desátém kole. Hráč, který má více bodů, vítězí a jeho nehynoucí sláva bude rezonovat ve všech patrech Yggdrasilu...

Autor: čínan

Offcanvas