Hegemony: Lead Your Class to Victory – Crisis & Control

xxxxxxxxxx hodnoceno 2x (Seznam vlastníků)

Hegemony: Lead Your Class to Victory – Crisis & Control - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Rozšíření pro hru: Hegemonie: Doveďte svou třídu k vítězství
Počet hráčů: 1–4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 180 min (reálná data)
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: desková hra, ekonomická, vzdělávací
Čeština: není
Vydavatelé: Hegemonic Project Games
Portal Games
Autoři: Anastasios Grigoriadis
Vangelis Bagiartakis
Varnavas Timotheou
Rok vydání: 2023
Dostupnost: 4 obchody (cca 620–755 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Zkrocení krize (v originále Crisis & Control) je rozšíření pro hru Hegemonie: Doveďte svou třídu k vítězství

Skládá se z několika samostatných modulů, které lze nezávisle přidat do hry:

  • Automatizovaní protivníci – sólo režim až za tři třídy v jednoduchém i pokročilém režimu
  • Krizový plán – nové varianty intervence MMF
  • Alternativní události – interaktivnější události pro stát
  • Skrytá agenda – tajné úkoly na VB
  • Akční karty – nové akční karty

Toto rozšíření je součástí základní krabice české verze hry.

  • Automatizovaní protivníci: Tento modul je největší částí tohoto rozšíření. Umožňuje hrát hru Hegemony sólo, nebo nahradit automou až tři třídy (kromě státu). A modul lze používat v rychlejším základním, nebo přesnějším pokročilém režimu.
    • Tento modul tvoří 90 karet umělé inteligence, 38 karet pokynů, 21 karet priorit politik, 18 karet priorit akcí a 24 ukazatelů úrovně priority. První dvě skupiny karet jsou barevně odlišeny dle příslušnosti k jedné ze tří tříd.
    • jednoduchém režimu se v tahu AP (automatického protivníka) otočí jedna jeho karta umělé inteligence. Na každé kartě UI se nacházejí symboly 4 akcí seřazených zleva doprava, přičemž AP se pokusí provést právě jednu z nich. Na kartě je kromě toho také bonus spojený s první akcí v pořadí, 2 státní politiky a zvláštní akce uvedená ve spodní části karty. Po odhalení karty UI se AP pokusí provést první akci (tedy tu, která je vyobrazená v levém horním rohu). Aby byl AP vůbec schopen vykonat akci, nejprve musí dojít ke splnění určitých podmínek, které uvádí karty pokynů AP označené jako „Kritéria pro výběr akcí“. Nedokáže-li AP provést první akci v pořadí, pokusí se provést druhou akci a atd. Nedokáže-li provést ani jednu z uvedených akcí, pokusí se provést zvláštní akci. Jestliže se mu z jakýchkoli důvodů nepodaří vykonat ani tuto akci, provede uplatnění politického nátlaku.
    • pokročilém režimu se při přípravě vedle balíčku karet UI umístí 8 ukazatelů úrovně priority tak, aby vytvořily svislou linii. Každý z těchto ukazatelů označuje úroveň priority – na těchto úrovních se budou vyskytovat karty jednotlivých akcí a politik. Čím výše se karta v rámci této svislé linie dostane, tím větší důležitost bude AP přikládat provedení příslušné akce (resp. prosazení dané politiky).
    • Při zapojení AP v pokročilém režimu „čte“ AP karty UI odlišně. Na rozdíl od něj neodpovídají symboly v horní části karty jednotlivým akcím, ale odkazují na ověření, která AP provede v souvislosti s těmito akcemi. Každé ověření má svou vlastní kartu pokynů, na níž jsou podrobně uvedeny všechny kroky, které AP musí provést. Pokud je ověřovaná podmínka splněna, dojde ke zvýšení priority jedné z akcí (posunu její karty nahoru).
    • Po provedení všech čtyř ověření provede AP akci s nejvyšší prioritou. Její karta se přesune o 2 úrovně níže. Provede-li AP operující v pokročilém režimu akci návrhu zákona, AP navrhne zákon, jehož předmětem je státní politika odpovídající kartě s nejvyšší prioritou. Karta této politiky se přesune na základě výsledku hlasování.
    • Je-li v rámci akce prováděné AP zapotřebí učinit jakékoli rozhodnutí (jako např. ve chvíli, kdy má akce více možností nebo cílů), řiďte se příslušnou kartou pokynů se zevrubným popisem toho, jak v dané situaci postupovat. Karty pokynů obvykle obsahují seznam preferencí AP seřazených podle jejich priority, který AP při vykonání konkrétní akce zohledňuje. Ve všech uvedených případech, a za předpokladu, že je při vyhodnocení akce na výběr z většího počtu možností, začněte u první položky seznamu a postupujte níže, dokud vám nezbude jediná možnost, kterou si AP nakonec vybere.
    • Pokud AP hlasuje o zákonu, AP se pokusí uhodnout, kdo jak bude hlasovat a provádí pokyny dle odpovídající karty.
  • Krizový plán: Toto je malé rozšíření s 10 kartami alternativních plánů intervence MMF. Vždy je vyložena jedna karta, která určí přesná pravidla další intervence MMF. Může tak dojít ke změně jen některých politik nebo jejich uzamčení, vydání dluhopisů nebo k dalším účinkům.
  • Alternativní události: Toto je malé rozšíření, které mění způsob interakce státu s událostmi, které se objevují v každém kole. Obsahuje 25 karet událostí a používá se pouze při hře 4 hráčů.
    • Po vyhodnocení karty události hráč za stát nabídne tuto kartu hráči, na kterou cílil touto událostí. Daný hráč ji může přijmout, nebo ji odmítne a získá 1 VB. Pokud si hráč kartu ponechá, může ji využít v odpovídající okamžik a získat nějakou výhodu (např. slevu na daních, zvýšenou produkci apod.)
  • Skrytá agenda: Toto je malé rozšíření s 20 kartami (5 pro každou z hráčských frakcí), které stanovují zvláštní cíle na dodatečné VB.
    • Při přípravě hry zamíchá každý hráč své karty skryté agendy a dobere si 2 z nich. Jednu si ponechá. Každá karta má své časování, kdy ji lze odhalit a získat dané VB. Možná časování jsou: Kdykoliv, na konci hry a v konkrétní fázi.
  • Akční karty: Toto je malé rozšíření, které obsahuje 20 nových akčních karet (5 karet pro každou z hráčských frakcí). Ty lze přimíchat do karet v základní hře. Většina těchto karet je shodná napříč hráčskými frakcemi, ale např. karta Covidu-19 se u každého liší.

Autor: Pizin

Další názvy této společenské hry

Offcanvas