Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–2 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 30 min (reálná data) |
Herní svět: | Starověk |
Herní kategorie: | karetní hra, strategická |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Mayfair Games PHALANX |
Autoři: | Francesco Nepitello Leo Colovini Marco Maggi |
Rok vydání: | 2003 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Hector a Achilles - dva hrdinové, kteří mezi sebou svedli souboj o bájné město Tróju, tak jak to ve svém eposu Ilias vylíčil básník Homér. A tak nás i tato karetní hra, zavede do doby, kdy se proti sobě tito hrdinové utkají.
Jedná se karetní hru pro 2 hráče. Uvnitř se nachází celkem 108 hracích karet, které jsou rozděleny na karty řecké a trojské armády. Karty jsou pak barevně rozděleny do 6-ti barev v hodnotách 1,2,3 a 4. Dále pak ve hře nalezneme 6 žetonů přízně bohů (3 pro každého hráče), stejný počet žetonů „hanby„ a také stejný počet žetonů osudu, které jsou čtvercového tvaru a na svých stranách mají jednu z 6-zi barev, které jsou i na kartách. Pro začínajícího hráče je určen žeton útočníka a pro oba hráče dvě hrací desky, které slouží pro uložení hracích karet dle pravidel. V každé sadě karet nalezneme 12 karet hrdinů (6 pro každého hráče) s hodnotami 3,4,5 a 6.
Každý hráč si rozdělí své karty na 4 balíčky po 12-ti kartách a 6 karet hrdinů si dá stranou. Na hrací desce jsou místa pro každý balíček karet, včetně ten s hrdiny vyznačeny, dále si každý hráč vezme po 3 žetonech hanby a přízně bohů. Hráč který hraje za Řeky si vezme žeton útočníka a tím pádem začíná první bitvu. Mezi obě hrací desky se položí 6 žetonů osudu, vrchní žeton si položí doprostřed a ve fázi vyhodnocení bitvy může určit jaká barva karet bude pro bitvu tou rozhodující.
Hráči se pak střídají v tazích a každá bitva má 4 fáze.
Ve svém tahu může každý hráč provést jednu z 5-ti akcí, mezi které patří výměna karty, výměna hrdiny, nasazení hrdiny, vylepšení jednotky nebo opustit bitu a zbaběle prchnout. Každá fáze má svůj význam, který je pak popsán v pravidlech.
Jakmile se bitva dostane do fáze boj – kolo osudu, může hráč, jehož armáda je silnější, otočit žetonem osudu o 90 st. doleva nebo doprava a tím změnit barvu karet, které se budou v bitvě počítat pro určení vítězství. Je-li součet karet stejný, žetonem se neotáčí.
Pakliže se hráč v průběhu bitvy, rozhodne pro útěk, může si zachránit některé cenné karty, (zejména kartu hrdiny), ovšem je za tento počin penalizován žetonem hanby.
Po skončené bitvě, si vítěz smí ponechat své vyložené karty, které vrátí na původní balíček, naopak poražený své karty odstraní ze hry. Jestliže si chce vzít poražený hráč zpět svého hrdinu, kterého do bitvy nasadil, může obětovat 1 žeton přízně bohů a hrdinu si vrátí zpět do svého balíčku. Každý hráč má 4 balíčky karet a 1 balíček s kartami hrdinů. Jakmile jsou všechny balíčky karet spotřebovány a v posledním balíčku, který se nazývá „domácím“ zůstane hráči méně než 5 karet, je poražen a hra končí.
Autor: Kent
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Pán prstenů - rozšíření Stínové cesty
Akt. cena: 1050 Kč
Končí za: 5 dnů