Harry absolvuje během turnaje tří kouzelnických škol tři úkoly. V prvním úkolu, kde mají drakovi sebrat zlaté vejce, vyhraje společně s Viktorem Krumem. Po druhém úkolu, ve kterém má rozluštit tajemství zlatého vejce a osvobodit svého kamaráda Rona od jezerních lidí, žijících na dně jezera poblíž školy, se dělí s Cedrikem o první místo. Třetím úkolem je projít bludištěm s nástrahami a jako první dosáhnout Ohnivého poháru.
Hra Harry Potter Turnaj tří čarodejnických škol se skládá ze tří samostatných her (3 úkolů):
1. úkol
- Cílem hry je vytvořit řadu o 10 kartičkách, které v uvedeném pořadí symbolizují souboj s drakem a získání zlatého vejce.
- Kartičky se zamíchají a vyskládají rubem nahoru. Hráči otáčejí kartičky dokud nenajdou některého ze šampiónů, v jehož barvách pak budou hrát. Každou otočenou kartičku ukáže hráč i ostatním a pokud si ji nevezme, otočí ji zpátky rubem nahoru. Pokud si hráč zapamatuje polohu potřebných kartiček, může pokračovat v tahu, dokud se mu daří nalézat kartičky ve správném pořadí.
- Zvítězí hráč, který jako první absolvuje tři menší souboje s drakem, vítězný souboj s drakem a najde své zlaté vejce.
2. úkol
- Cílem první hry je získat co nejdřív 4 kvinteta, která jsou tvořena 4 očíslovanými kartičkami vody a kartičkou s pootevřeným vejcem. Na posledním čtvrtém kvintetu musí být vejce otevřené.
- Hraje se podobně jako v 1. úkolu, kvinteta se skládají postupně – od 1 až po vejce. Zvítězí hráč, který jako první sestaví všechna kvinteta.
- Cílem druhé hry je získat co nejdřív 5 kvintet, která jsou tvořena 4 očíslovanými kartičkami vody a jedním z 5 symbolů (podvodní sídlo, ďasovec, jezerní lidé, šampión a zajatec).
- Na rozdíl od předchozí hry při sestavování kvinteta nezáleží na pořadí. Zvítězí hráč, který jako první všechna potřebná kvinteta sestaví.
3.úkol
- Cílem hry je co nejdřív projít bludiště a získat Pohár tří čarodějnických škol.
- Každý hráč si vezme svého šampióna a svůj hrací plán. Kartičky se promíchají a otočí rubem nahoru. Před začátkem hry každý hráč umístí svému soupeři do plánu překážky. Hráči postupně hledají kartičky, které mohou použít ve svém hracím plánu.
- Zvítězí hráč, který se pomocí přiložených kartiček dostane na konec a jako první najde kartičku se svým pohárem.