Hagakure - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3–5
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 30 min (reálná data)
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: undefined
Vydavatelé: Board Game Box
Studio H
Autoři: Frank Crittin
Grégoire Largey
Rok vydání: 2020
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

„Neexistuje vpravdě nic jiného než přítomný okamžik. A celý život člověka je jen sledem takovýchto okamžiků. Není nic dalšího a není jiný cíl, o nějž by mělo smysl usilovat. Žij s ohledem na pravou povahu přítomného okamžiku.“

 – Jamamoto Cunetomo, Hagakure: Kniha samuraje

Hagakure je štychová hra inspirovaná japonskou kulturou, ve které se hráči budou snažit získávat štychy a přitom plnit podmínky, které si sami určí.

 

Příprava hry:

Jedna partie se skládá z proměnlivého počtu sehrávek v závislosti na počtu hráčů. Před začátkem hry každý z hráčů dostane 5 žetonů s bodovacími podmínkami a případně jsou z balíčku karet odstraněny některé karty. Na začátku každé sehrávky se pak zamíchají a rozdají karty s tím, že část z nich zůstane v talonu („Yomi“ = „země mrtvých“). Na jednotlivých kartách jsou zobrazeni vesničané (hodnoty 1–17), samurajové (18–27) a blázniví starci (3 karty bez hodnoty).

 

Průběh hry:

V každé sehrávce vynášející hráč vynese libovolnou kartu a všichni ostatní hráči hrají podle následujících pravidel:

  • Pokud byl štych zahájen kartou vesničana, je možné nést libovolnou kartu.
  • Pokud byl štych zahájen kartou samuraje, musí hráč nést rovněž kartu samuraje, pokud takovou má v ruce (blázniví starci jsou považováni za samuraje).

Štych vyhrává karta nejvyšší hodnoty, ale platí, že pokud se ve štychu objevil přesně jeden bláznivý stařec, má hodnotu 0, zatímco pokud se jich ve štychu objevilo více, štych získává poslední vynesený stařec. Po odehrání všech štychů v sehrávce se počítají body: každý štych má hodnotu 1 bodu, karta samuraje č. 18 má rovněž hodnotu 1 bodu a neuhrání žádného štychu je penalizováno –2 body.

 

„Twistem“ hry je to, že každý hráč má možnost před zahájením sehrávky zahrát právě jeden ze svých žetonů a změnit/doplnit tak své bodovací podmínky pro danou sehrávku. Využitím žetonu lze:

  • Automaticky získat za sehrávku 0 bodů nehledě na (ne)uhrané štychy a jejich obsah.
  • Zdvojnásobit získané body (ať jsou kladné nebo záporné).
  • Získat 2 body navíc, pokud hráč svými štychy sebere alespoň 4 karty vesničanů.
  • Vyměnit si všechny karty z ruky s Yomi.
  • Podívat se na všechny karty v ruce jednoho libovolného soupeře, nebo na všechny karty v Yomi.

Každý žeton lze použít jen jednou za celou hru.

 

Konec hry:

Po odehrání předem známého počtu sehrávek se vítězem stává hráč s nejvíce body.

 

Autor: Kew

Offcanvas