Počet hráčů: | 2–5 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 30 min (reálná data) |
Herní svět: | 1. světová válka |
Herní kategorie: | karetní hra |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | CMON Limited REBEL.pl |
Autoři: | Fabien Riffaud Juan Rodriguez |
Rok vydání: | 2015 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Tento popis ještě nebyl definitivně schválen. Pokud chcete, můžete zkusit navrhnout vhodnější verzi, která by lépe odpovídala ideálnímu popisu.
2. srpna 1914. Parta nerozlučných kamarádů si na návsi užasle prohlíží vyhlášení všeobecné mobilizace nalepené na radnici. Již mnoho týdnů byly zprávy znepokojivé, avšak brutalita oznámení překvapuje všechny. Aniž by měli představu, do jakého pekla budou uvrženi, slíbí si navzájem, že všichni společně přežijí a vrátí se, ať se stane cokoli. Skutečnost, jíž budou nuceni čelit, však bude bohužel daleko horší než jejich nejtemnější obavy.
z pravidel hry
The Grizzled je kooperativní karetní hra, v níž hráči představují skupinu francouzských vojáků sloužících za první světové války. Jejich cílem je přestát všechny útrapy, zdolat všechny hrozby a navzdory traumatům, jež si z bojů odnesou, přežít a vrátit se v pořádku domů. Během hry absolvují několik misí, v nichž se budou snažit odehrát všechny karty útrap umístěné na kartě Míru. Pokud se tak stane, nastane příměří a všichni společně zvítězí. Pokud však jejich morálka poklesne na minimum dříve, než se jim to podaří, hra skončí jejich porážkou.
Hru lze hrát v jedné ze tří obtížností ‒ standardní, pro zelenáče a pro veterány. Níže jsou vyložena pravidla pro standardní obtížnost, úpravy pro zelenáče, resp. veterány jsou vyznačeny v kurzívě.
Příprava hry:
Hráči se dohodnou, na jakou obtížnost budou hrát. Každý hráč si vybere jednu kartu postavy a vyloží ji před sebe stranou se čtyřlístkem vzhůru. Kromě toho obdrží jeden žeton podpory se šipkou doleva, jeden se šipkou doprava a jeden náhodný. Na dosah všech hráči umístí kartu Míru, na niž položí 25 karet útrap (30 v případě varianty pro veterány), a kartu Pomníku padlým, na niž položí zbylé karty útrap. V závislosti na počtu hráčů si připraví 3‒5 žetonů projevu.
Průběh hry:
Hra trvá po několik misí, z nichž v každé je jeden z hráčů jejím velitelem. Mise se skládají ze čtyř kroků:
1. Příprava: Velitel mise určí její náročnost, tj. kolik karet útrap si hráči vezmou na ruku (v první misi minimálně 3). Karty si berou z balíčku na kartě Míru.
2. Mise: Hráči se snaží odehrát své karty útrap. Během této fáze Počínaje velitelem mise se hráči střídají v tazích, z nichž v každém provedou jednu z dostupných akcí:
• Zahrání karty útrap z ruky: karty útrap jsou dvou typů ‒ karty hrozeb, na nichž jsou vyobrazeny nejméně dva ze šesti typů hrozeb, hráči zahrávají do území nikoho, tj. do herní oblasti uprostřed stolu; karty tvrdých ran hráči zahrávají ke své kartě postavy a od té doby na ni platí negativní efekt karty. Pokud se na zahrané kartě hrozby nachází symbol pasti, musí hráč odhalit vrchní kartu z balíčku a umístit ji do území nikoho (neplatí v případě varianty pro zelenáče).
• Použití čtyřlístku: hráč odstraní z území nikoho kartu, na níž je vyobrazený symbol hrozby vyznačený vedle čtyřlístku na kartě postavy; poté kartu postavy otočí stranou bez čtyřlístku vzhůru.
• Pronesení projevu: hráč odstraní ze hry jeden žeton projevu a určí jeden symbol hrozby; ostatní hráči poté mohou odstranit jednu kartu z ruky, na níž se tento symbol nachází.
• Ústup a poskytnutí podpory: hráč umístí jeden ze svých žetonů podpory lícem dolů na svou kartu postavy a od té chvíle se mise neúčastní.
Poté, co se ustoupí všichni hráči, mise končí a karty z území nikoho se odstraní ze hry. Avšak pokud se kdykoli během mise objeví na kartách v území nikoho tři stejné symboly hrozby, končí mise neúspěchem a všechny karty z území nikoho se zamíchají zpět do balíčku.
3. Podpora: Hráči odhalí poskytnuté žetony podpory a posunou ji spoluhráči ve směru šipky vyznačené na žetonu. Hráč, který obdržel nejvíce žetonů podpory, může buďto odložit dvě karty tvrdých ran, nebo otočit svoji kartu postavy čtyřlístkem vzhůru.
4. Úpadek morálky: Hráči přesunou z Pomníku padlých na kartu Míru tolik karet, kolik jich zbylo všem hráčům na rukou (nejméně však 3).
Pokud není naplněna podmínka vítězství či prohry, hráči pokračují ve hře další misí.
Konec hry:
Partie hry The Grizzled končí okamžitým vítězstvím všech hráčů, pokud je odhalena karta Míru a všechny karty z rukou hráčů jsou odehrány; naopak pokud má některý z hráčů má na konci mise alespoň čtyři karty tvrdých ran nebo pokud je odhalena karta Pomníku padlých (čímž poklesla morálka hráčů na minimum), hra končí prohrou všech hráčů.
Autor: Ondřej Podavka
At You Orders je rozšíření kooperační hry The Grizzled, které přináší nová pravidla hry pro dva, pro jednoho a tzv. mise. Pravidla stále počítají s mininem tří hrajících postav a odvozuje od toho i pravidla pro menší ...
rozšíření 1 - 5 hráčů
Celkové hodnocení: (hodnoceno 20x)
T.I.M.E. Stories: Proroctví draků
Akt. cena: 499 Kč
Končí za: 7 dnů