Great Zimbabwe, The

xxxxxxxxoo hodnoceno 13x (Seznam vlastníků)

Great Zimbabwe, The - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 150 min (reálná data)
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: ekonomická
Čeština: undefined
Vydavatelé: Splotter Spellen
Autoři: Jeroen Doumen
Joris Wiersinga
Rok vydání: 2012
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Mutapský král vkročil do vesnice, následován skupinkou mladých válečníků, kteří před sebou hnali stáda dobytka. Oondabezitha, zaznělo zvučně z jeho plic před shromážděním králů. Přivedl jsem dvanáct buvolích hlav k dnešní večerní slavnosti. Jak král hovořil, zdálo se, že všichni přítomní se s každým jeho slovem zdáli menší a menší. Hvězda mutapského krále stoupala stále výš a výš. Nikdo nepřivedl tolik dobytka, jako on. Již brzy se všichni pomodlíme k Obatale, zamumlal jeden z kmene Kilwa. Mutapa dnes pozvedne svoje svatyně zase o kus blíže nebi. Možná, že i pro nás nastal čas vyznat svou věrnost některému z bohů. V tom okamžiku se nebe otřáslo hromem a přívalový déšť začal skrápět všechny shromážděné. Muži se rozprchli a pláň začala zaplňovat voda. Dnešní slavnost bude mokrá...

 

Ve hře The Great Zimbabwe hráči reprezentují vládce afrických království, kteří se nad svými soupeři snaží získat kulturní dominanci. Toho dosáhnou budováním sítě řemeslníků a stavbou monumentů. Obě tyto aktivity s sebou nesou zisk vítězných bodů. Počet vítězných bodů nutný pro výhru závisí na tom, kolik speciálních dovednosti hráči během partie získají. Čím silnější království, tím více bodů je potřeba pro ukončení hry.

Příprava hry:

V závislosti na počtu hráčů vytvořte mapu z jednotlivých mapových dílků. Jejich orientace i umístění jsou zcela náhodné. Karty technologií rozložte podle jednotlivých druhů, stejně jako karty specialistů. Z dvanácti karet bohů náhodně vyberte osm z nich a přidejte je do stávající nabídky karet. Poblíž nabídky karet umístěte počítadlo vítězných bodů. Vytvořte volně dostupnou zásobu žetonů dobytka, vodních ceremonií, surovin a obchodnických cen. Každý hráč obdrží přehledovou kartu, tři žetony dobytka, desku svojí říše a zásobu žetonů ve svojí barvě. Každý z hráčů poté umístí jednu kostičku na políčko 1 na stupnici vítězných bodů a druhou zbývající kostičku poblíž stupnice pořadí hráčů. Náhodně určete pořadí hráčů pro první kolo a v tomto pořadí poté každý z hráčů umístí svůj první monument na herní plán. Pro každého z hráčů v tuto chvíli platí, že pro vítězství ve hře musí získat dvacet vítězných bodů. Položte tedy proto jeden ze svých disků na políčko 20 na bodovací stupnici.

Průběh hry:

Herní kolo je rozdělené do čtyř fází. První z nich je dražba pořadí hráčů. V rámci dražby seřaďte destičky hráčů sestupně podle toho, kdo z hráčů musí získat pro výhru největší množství vítězných bodů. Poté mohou hráči v takto zvoleném pořadí pasovat, či provést příhoz. Minimální výše příhozu je 1 a každý další příhoz musí být vyšší, než ten předchozí, a navazuje na destičku, kam předcházející hráč umístil svůj poslední žeton dobytka. Pokud se hráč rozhodně pasovat, obsadí poslední volné pole na stupnici pořadí hráčů a je na dalším hráči, aby přihodil, či také pasoval. Dražba trvá do doby, dokud z ní nevzejde vítěz, který obsadí poslední zbývající políčko na stupnici pořadí, a stane se tak prvním hráčem. Každý z hráčů si také vezme zpět k sobě destičku svojí říše a všechny žetony dobytka, které na ní byly během dražby umístěny, se stávají jeho majetkem.

Druhou fází hry je akční fáze, kdy může každý z hráčů začít vyznávat některého z osmi bohů. Tato volba je nevratná a lze ji provést jen jednou za hru. Další možností je využít služeb některého ze specialistů. V obou případech si hráč vezme danou kartu, upraví si počet VB nutných pro vítězství a může ihned začít využívat výhod té které karty. Stejně tak může hráč ve svém tahu postavit nový monument či vybudovat některou z dostupných řemeslnických dílen. Po zisku karty technologií musí umístit na mapu dílek řemeslníka daného typu a ten musí být zároveň v dosahu některého z přírodních zdrojů, který daný řemeslník využívá. Poté hráč nastaví cenu, za jakou služby řemeslníka poskytne sobě i dalším hráčům. Poslední možností je vylepšení již stojícího monumentu. Pro navýšení úrovně monumentu je potřeba určitý počet unikátních surovin/řemeslníků v závilosti na stávající velikosti daného monumentu. Například: pro vylepšení monumentu na úroveň čtyři je nutné získat trojici unikátních surovin. Je možné vylepšit několik monumentů najednou, pokud je k tomu na mapě dostatek nespotřebovaných zdrojů, a stejně tak lze postavit vícero řemeslnických dílen, pokud je hráč schopen zaplatit veškeré náklady na jejich výstavbu.

Třetí fázi je fáze přijmů. V této fázi si každý hráč vezme ze zásoby tolik dobytka, kolik činí úroveň jeho nejvyššího monumentu. Poté si každý hráč vezme hráč ze svých karet veškerý dobytek, který na ně byl umístěn v důsledku plateb za služby řemeslníků či specialistů.

Čtvrtá fáze slouží k ověření vítězných podmínek. Pokud zatím nikdo z hráčů nepřesáhl svůj limit VB, odstraní se z mapy všechny žetony spotřebovaných surovin a začíná nové kolo s úvodní dražbou.

Konec hry:

Pokud některý z hráčů přesáhne svůj limit VB, stává se vítězem. Pokud je takovýchto hráčů ve čtvrté fázi více, stává se vítězem ten, kdo svoji vítěznou podmínku překonal o více bodů. Pokud i v tomto případě dojde k remíze, vítěz se určí podle celkového počtu vítězných bodů. Jestliže remíza stále trvá, vítěz se určí podle stupnice pořadí hráčů.

Autor: Nikephoros

Vybíráme z Bazaru

AZ kvíz speciál: Historie a zeměpis
AZ kvíz speciál: Historie a zeměpis
Akt. cena: 20 Kč
Končí za: 3 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas