Gouda! Gouda! - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–6
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 45 min (reálná data)
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: dětská hra
Čeština: není
Vydavatelé: Descartes Editeur
Autoři: Frederic Moyersoen
Rok vydání: 2002
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

„Gouda, je tam gouda. Miluju goudu. Je tam kus krásné žluťoučké goudy, Pupíku.“
„Počkej, Otylko, kam běžíš? Co tam je? A kde jako?“
„Gouda. Na druhém konci půdy. Nikdo neví, jak se tam dostala. Asi vypadla někomu z domácích. Ale voní až sem. Mňam mňam. Prober se, Pupíku, gouda.“
„No jo, už to taky cítím. Ta vůně!“
„Jenomže to ucítily všechny myši z půdy. A ve stejnou chvíli. Takže už celé rodinné týmy vyrážejí na cestu za tou dobrotou.“
„Tak honem, Otylko, utíkáme pro goudu. Rodina Pištílkových tam přece musí být jako první!“

Gouda! Gouda! je závodní hra, ve které pětičlenná družstva myšek běží přes celý herní plán po trase tvořené bednami, prkny, starými knihami a jiným harampádím. Tvůrcem hry je Frédéric Moyersoen, autor slavného Sabotéra.

Cílem hry je dostat se s některou ze svých myšek až na stůl na horním konci herního plánu, na kterém je umístěn kousek sýra.

Příprava hry:

Jeden kousek sýra se umístí na stůl, tedy na poslední pole herního plánu. Každý hráč si zvolí svou barvu a položí si před sebe kartičku myšky v této barvě. Zároveň si vezme pět myšek své barvy a umístí je na startovní pole plánu, což je plechový barel.

Pět speciálních kostek s barevnými stěnami se položí vedle herního plánu, v dosahu všech hráčů.

Průběh hry:

1. Základní varianta

Hráči se střídají v tazích ve směru hodinových ručiček. Každý hráč ve svém tahu provede tři akce:

  1. Určí jedno z polí herního plánu, na kterém se nachází aspoň jedna jeho myška.
  2. Hodí tolika kostkami (ovšem vždy maximálně pěti), kolik vlastních i cizích myšek se celkem nachází na vybraném poli.
  3. Podle výsledku hodu pohne myškami ze zvoleného pole v odpovídajícím směru. Za každou zelenou barvu na kostce postoupí jedna myška o jedno pole na trase dopředu (popř. šikmo dopředu). Za každou červenou barvu na kostce se jedna myška musí vrátit o jedno pole zpět (popř. šikmo zpátky). Žlutá barva na kostce znamená, že myška zůstane stát a v tomto tahu se nepohybuje. Hráč si vždy může sám zvolit, které myšce na vybraném poli přiřadí kterou barvu na kostce. Může to být jeho vlastní figurka, ale stejně tak i figurka některého ze soupeřů.

2. Pokročilá varianta

Kromě všech standardních pravidel se navíc před začátkem hry zamíchají všechny žetony zvláštních schopností a rozloží se lícem dolů. Každý hráč si z nich vylosuje tři, tajně si je prohlédne a uchovává je lícem dolů před sebou. Kdykoliv v průběhu hry (ve svém tahu nebo v tahu soupeře) pak může jeden nebo více žetonů použít, aby sobě pomohl nebo soupeři uškodil. Použité žetony se pak vracejí zpátky do krabice.

Žetony dávají možnosti např. přehodit kostky pro zlepšení výsledku hodu, extra tah navíc, vylepšení barev na kostkách (tedy z červené je žlutá a ze žluté je zelená), zhoršení barev na kostkách a podobně.

Variantně je možné náhodné vylosování tří žetonů nahradit tím, že každý hráč na začátku hry obdrží kompletní sadu všech šesti druhů žetonů.

Konec hry:

Hra končí ve chvíli, kdy se některá z myšek dostane až k sýru, tedy na poslední pole cesty. Hráč, jemuž tato myška patří, je vítězem.

Varianta: Velká sýrová párty

Před začátkem hry se na stůl nepoloží jenom jeden kousek sýra, ale hned tři. Když se na toto koncové pole dostane některá myška, sní jeden kousek. Myška i sýr se pak odstraní ze hry. Hra končí až ve chvíli, když jsou snědeny všechny tři kousky sýra. Vítězem je hráč, jehož myšky snědly nejvíce kousků. V případě rovnosti rozhoduje pořadí, v němž myšky došly na pole se sýrem.

Autor: Screen

Vybíráme z Bazaru

Ostrovy titánů + Sólo rozšíření
Ostrovy titánů + Sólo rozšíření
Akt. cena: 460 Kč
Končí za: 2 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas