Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 120 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | vývoj postavy, legacy hra, kampaňová hra |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Isaac Childres |
Rok vydání: | 2017 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Spotřebování živlu a zisk zkušenosti
Karta např. udává:Zkusenost
Maly symbol zkusenosti je spojen s danou abilitou a pro jeji ziskani je potreba danou abilitu vykonat.
Velky symbol zkusenosti neni spjat se zadnou konkretni abilitou na dane pulce karty, ale porad je potreba provest alespon jednu k jeji ziskani.
Jinymi slovy, ziskat jen zkusenost bez provedeni alespon jedne ability nelze.
Ne a Ne
jsou odpovědi na obě otázky.
Pravidla na str. 18 říkají, že pokud se schopnost skládá z více akcí, vyhodnocují se akce v pořadí v jakém jsou na kartě uvedeny.
Tj. 1) pokud nemám na koho útočit, tak nemám ani koho odtrkovat a tedy nemůžu dostat zkušenost.
2) Pokud útokem nestvůru zabiju, opět nemám koho odstrkovat a zase nemůžu dostat zkušenost.
Suchar
1) spravne, 2) spatne
Konkretne tento pripad popsany J.J.
- Pokud nemam na koho utocit, nemuzu provest attack action a tim padem nemuzu dostat EXP i kdybych mel element na spotrebovani.
- mam na koho utocit, ale nemam element, nedostanu EXP, protoze EXP je spjato s konzumaci elementu.
- mam na koho utocit a pouzil sem element, dostanu EXP ikdyz cil behem utoku umre.
Zisk EXP vyzaduje provedeni alespon casti dane ability, ke ktere je spjato, nebo libovolne akce z hrane pulky karty, pokud je to EXP samostatne.
Ještě ujasnění
Musím říct, že mi pěkně motáte hlavu:) Ale to už asi dělá celkově nejasnost některých termínů. Pokud tomu rozumím, tak konzumace živlu sama o sobě akce (ability) není, konzumace živlu jen „obohacuje“ nějakou jinou danou akci (ability).
Pořád mám ale nějaké nejasnosti: Odstrčení (push) je akce (ability)? Nebo je to jen efekt přidružený k akci útok? Můžu svoji kartu chápat tak, že se jedná o jednu jedinou akci útok, kterou je možno konzumací elementu vylepšit o efekt odstrčení? (Jen doplním, že „odstrčení“ je na kartě uvedeno menším písmen, než „útok“ nad ním.)
A pokud ano a rozhodnu se zkonzumovat element, kdy ho zkonzumuju? Můžu (nebo snad dokonce musím?) element zkonzumovat ještě před vyhodnocením útoku (před otočením karty modifikátoru)? Můžu pak v takovém případě tvrdit, že jsem útok obohatil o odstrčení, a získám tedy uvedenou zkušenost, ať už daný útok dopadne jakkoliv - nejen minutím či zraněním, ale i zabitím nestvůry?
revize
Tak jsem pátral na BGG a je to tak, jak píšete.
Protože je text o odstrčení menším písmem jedná se o efekt přidružený k akci útok. Pokud se tedy na začátku útoku (před otočením karty modifikátoru) rozhodnu zkonzumovat živel, abych útok vylepšil o odstrčení dostanu zkušenost, i když nepřítel po útoku zemře a nemám tak koho odstrkovat.
Gloomhaven Digital> Ahoj,
no já teď hraju to verzi Gloomhavenu na PC a tam nedostanu XP pokud neodstřčím. Je to jen beta tak tam můžou být stále nějaký bugy, ale už v několika případech mi to ujasnilo nerozhodná pravidla, kde jsem si předtím nebyl jistý.
- Rozy
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Žetony elementů ke hře Duchové ostrova
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 3 dny