Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 120 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | vývoj postavy, legacy hra, kampaňová hra |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Isaac Childres |
Rok vydání: | 2017 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Gloomhaven vs. Sword & Sorcery
Ahoj,Můj skromný názor
Co člověk, to názor :-) Ideálně pokud máš možnost si to někde zkusit. Na googlu se po zadání "Gloomhaven vs. Sword & Sorcery" objeví pár fór, kde půlka lidí upřednostňuje Gloomhaven, druhé půlce přijde repetitivní.
Já se řadím k té druhé půlce - po 4 partiích mi Gloomhaven přišel opravdu repetitivní. Příběh super, road a city eventy také, ale toho je jen trochu na začátku a na konci a 90% času stejně strávíš čištěním podzemí. Upřímě už mě fakt unavovalo, když po 2 hodinách čištění jsme otevřeli další místnost a museli dělat zase to samé.
Sword & Sorcery mám KS verzi, tedy více scénářů, ale hrál jsem si zatím jen sólo úvodní misi, hledám na něj spoluhráče, takže nemůžu ještě úplně vyvodit závěr. Ale vizuelně a mechanikami se mi líbí více než Gloomhaven. Taky ty eventy v průběhu dobrodružství (a čtení v knize setkání) jsou zajímavým oživením v průběhu bojů. Nevýhodou je samozřejmě nutnost umět dobře anglicky (ale s tím asi nemáš problém když jsi studoval manuál) a nutnost dokoupit celkem drahá rozšíření pokud nemáš KS verzi.
Pozn. Před půl rokem běžela KS kampaň na pokračování Sword & Sorcery kde mechaniky drobně vylepšují a přidávají ještě více příběhovosti, tak se na to těším.
Sword & Sorcery se dá lépe srovnávat s Descentem. I ten se mi líbí více než Gloomhaven (grafikou, přímočarostí, mám rád kostky, větší a rychlejší možnost levelování, větší nabídka předmětů...).
Za mě by byl Gloomhaven skvělá hra, kdyby se trochu ubralo procento času strávené tím vychvalovaným taktickým bojem, přidalo se více příběhu (událostí) do dungeonu, či možnost dokončit hru jinak než vybytím všeho živého, a zkonsolidováním počtu scénářů (vybrat ty nejlepší kousky), protože při takovém počtu nejde hru dohrát v rozumném časovém období, aniž by přestala bavit.
Gloomhaven
Ahoj Lukasi,
hrali jsme spolu par her a myslim si, ze se nam libi podobne kousky. Muzu tedy s klidnou hlavou rict, ze jdi asi do S&S a to i presto, ze jsem to nehral.
Mel jsem moznost hrat Gloomhaven a presne jak pises, tak to sedi. To neznamena, ze ta hra je spatna. Podle me duvod, proc ma tak velky uspech na BGG je, ze se v zasade jedna o Euro - soubojovy system je naprosto paradni, ale je to i jeho nevyhoda. Nekdo radsi mrskne kostky a hotvo, v GH se taktizuje kartami, ktere zaroven slouzi jako zivot.
Vlastnim prvniho Descenta, ktereho mam moc rad, ale s GH se to srovnat neda - Descent je s prominutim relativne tupy, osobne se mi vsak libi asi vic. Proste kazda hra nabizi neco jineho a je potreba si ujasnit, co od toho chces.
To, ze ma GH mraky scenaru jeste nutne neni vyhoda. Jak sam uvadis, tak je to repetitivni a v ten okamzik vyvstava otazka, zdali je lepsi mit 100 "stejnych" nebo velmi podobnych scenaru a nebo 7 naprosto odlisnych? :-)
Ad porovnani
Podle me je Descent a Imperial Assault vicemene totozny. IA jsem sice taky nehral, ale co jsem se dival a cetl, tak mi to proslo prakticky stejne + v IA je navic skirmish a trochu upravili soubojovy system - obranu tusim. Kazdopadne tuto hru hodne lidi vlastni a proto to hodne porovnavaji, kdezto S&S asi neni mezi lidmi tak rozsireny zatim? To je muj odhad a z BGG, kde S&S ma cca 2.5k hodnoticich oproti GH, ktere ma 26k, to je znat. V prumeru ma S&S hodnoceni pres 8, ale geekrating to hodne snizuje.
Gloomhaven
Ja len kratko - u mna vyhrava prave ten subojovy system GH. Netreba sa divat na jeden tah, ale na cely boj v celom dungeone. Niekto vravi, ze je to takticke - ja tvrdim, ze dokonca az strategicke. Treba planovat hooooodne dopredu. A tam je GH neprekonatelny.
Kazda postava je ina prave v tom, ake schopnosti ma na kartach, a s kazdou sa hra inak. A mozno sa zda, ze ciel mnohych scenarov je rovnaky, ale cesta je vzdy ina. Je to ako sachova partia - ciel je vzdy rovnaky, ale postup je vzdy iny, a miliony ludi po svete hraju miliony partii denne. A podobne je na tom aj GH.
Ak nemas rad takyto typ hry, tak bavit ta nebude. Ak ano, mas vystarane na dlhe desiatky az stovky hodin. :)
----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry
Gloomhaven vs. Sword & Sorcery
Ahoj Marabu, já myslím, že jsi si odpověděl sám :D tvou poslední větou v odstavci, že GH je hovadina. Pokud to tak cítíš, tak jdi do S&S. Každému se líbí a vyhovuje něco jiného.
S&S vs. Gloomhaven
Máme a hrajeme obojí, jsou to úplně jiné hry.
Plusy S&S:
- příběh
- rozmanitost misí
- umělá inteligence potvor
- hráči zůstává “jeho” hrdina
Mínusy:
- Boj je o kostkách a tudíž dost o náhodě
- Omezený počet scénářů, ale teď s novým KS (ještě funguje late pledge), už to vypadá veseleji.
Plusy Gloomhavenu:
- nutnost taktického myšlení
- každý hrdina funguje úplně jinak
- hra za několik hrdinů v rámci kampaně
Mínusy
- scénáře nejsou o příběhu, ale vymlať vše, co můžeš
- potvor je hodně, ale kromě bossů fungují dost podobně
My, pokud chceme hrát příběh, odhalovat, a nevadí nám, že nám kostky narušej taktiku, hrajeme S&S. Když chceme vymýšlet, jak s velmi omezenými prostředky zlikvidovat všechny potvory, jdeme do Gloomhavenu.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Sniper Elite (EN)
Akt. cena: 800 Kč
Končí za: 3 dny