Počet hráčů: | 1–4 |
Doporučený věk: | od 13 let |
Herní doba: | 180 min (reálná data) |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Fantasy Flight Games Galakta |
Autoři: | Corey Konieczka |
Rok vydání: | 2011 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
"Fenix: Co tu děláš? Santiago: Dostavám tě odsud. Tohle si obleč. Fenix: Za tohle by jsi se mohl dostat do velkých problémů. Santiago: Teď už ne. Došlo ke změnám. Pojď. Fenix: Co ostatní vězni? Nemůžeme je tu jen tak nechat. Santiago: Jsou pryč. Hoffman všechny omilostnil. Fenix: Je to pravda? Santiago: Vitej zpátky v armádě vojáku...
Takhle nějak začíná děj prvního dílu videoherní série Gears of War, kterou se tato desková hra inspiruje. Jedná se o plně kooperativní hru, tj. všichni hráči proti mechanismům hry, pro 1-4 hráče. Hru je tedy možné hrát i sólo, ale hlavní devízou hry je právě spolupráce hráčů, z nichž každý hraje za jednoho z vojáků Koalice Organizovaných Vlád (COG) a společně se snaží zabránit vyhubení lidstva na planetě Sera. Jejich nepřítelem je tajemná rasa Locust, která se vynořila z nitra planety a jejich hordy se zdají být nekonečné. Hráči se jejich postup snaží zastavit v 7 rozličných scénářích, které však díky mechanismu stavění mapy vypadají pokaždé trochu jinak.
Každý hráč si na začátku vybere jednu se 4 hratelných postav, které představují elitní jednotku aliačních vojáků zvanou Delta. Se svým vojákem obdrží také předepsané zbraně a munici. Každý hráč si nalíže 6 karet (postava Marcus Fenix 7) z balíčku rozkazů, ty hračí využívají k provádění veškerých akcí ve hře a zároveň jejich počet funguje jako ukazatel životů daného vojáka.
Dohodou se vybere scénář, podle kterého se pomocí karet lokací postaví mapa (nebo její část, jelikož další části mapy moho být odkrývány během hry). Scénář také určuje, které 3 druhy nepřátel budete ve hře používat (celkově je 7 druhů). Následně se tedy rozestaví mapa jednotlivých čtvercových a obdélníkových dílů a umístí se na ní počáteční rozestavení nepřátel. Podle scénaře a druhu nepřátel se také postaví tzv. balíček umělé inteligence, který určuje pohyb a akce nepřátel v průběhu hry.
Třetí a poslední balíček jsou karty náhodných zbraní, které mohou vojáci během mise nalézt.
Hra probíhá v tazích jednotlivých vojáků (resp. hráčů). Tah každého vojáka se skládá ze 3 částí:
V těchto tazích se hráči střídají dokud všichni neleží na zemi a tudíž není kdo by je zvedl, nebo do té doby než splní zadání scénáře. Zde by bylo vhodné zmínit mechanismus zranění:
Hra končí splěním scénáře nebo vyřazením všech hráčů (viz výše). Scénáře se dělí na jednotlivé dílčí úkoly, po jejichž splnění se hráči vždy dozví ten další a např. odkryjí (postaví) další část mapy. Po splnění posledního dílčího úkolu vyhravájí hru. Pokud však všichni v jednu chvíli leží zranění na zemi vyhrávají Locusty (hra) a vy jste právě odsoudili planetu Sera k záhubě!
Autor: Born
Přeživší: „Nemůžu uvěřit, že jsme to zvládli! Pojďme vzít tuto výbavu někam do bezpečí a tam si ji rozdělit jako kořist. Ale nemyslete si, COGové, že jen proto, že jste mě zachránili, tak mě natřete! Nehodlám ...
rozšíření 1 - 4 hráči
Celkové hodnocení: (hodnoceno 3x)
Zombicide Černý mor +wulfsburg
Akt. cena: 100 €
Končí za: 2 dny