Na jednom z rušných městských bazarů bájného sultanátu Náqala:
"Alí, můj nejdražší Alí, jak je to dlouho, co mé stárnoucí oči naposledy spatřily tvůj zelený plášť?!"
"Hasane, starý brachu, ať Alláh rozmnoží tvá stáda!"
"Co přivádí tvé kroky do tohoto města? Bezpochyby jeho proslulý trh. Zdejší obchodníci nabízí koření, ryby, látky a také otroky."
"Ano, ano, minulý týden jsem opustil svůj rodný dům a teď jsem tu. Pojď, Hasane. Zvu tě na pohárek šerbetu, ať náležitě oslavíme chvilku šťastného setkání."
Oba kupci odešli. Netušili, že jejich setkání uvedlo do chodu události, na jejichž konci jeden z démonů podsvětí, mocný Anún-Nak, přivedl v pustině nedaleko odtud zpět k životu tři asasíny.
Five Tribes jsou hrou zasazenou do prostředí daleké Arábie z Příběhů tisíce a jedné noci, v níž hráči dělají vše, co je v jejich silách, aby zprostředkovali setkání příslušníků pěti různých kmenů - bílých stařešinů, žlutých vezírů, modrých stavitelů, červených asasínů a zelených kupců. Ve svém úsilí mají možnost využít také služeb mocných džinů.
Hrací plán se skládá z náhodně poskládaných 30 destiček (míst setkání); herní kolo začíná dražbou pořadí, za něž hráči platí mincemi (které jsou zároveň vítěznými body).
Ve svém tahu hráč bere do ruky veškeré osazenstvo dané destičky a na způsob mankaly pokládá po jedné z figurek na sousední místa. Podmínkou je, aby poslední umístěná figurka odpovídala barvě alespoň jedné z figurek přítomných na zvolené destičce. Po zprostředkování setkání odchází všichni příslušníci daného kmene mimo hrací plochu a hráč je za svou snahu odměnen akcí spojenou s tímto kmenem (například využitím asasína k odstranění libovolné figurky na hracím plánu nebo v zásobě protihráče). Pak následuje někdy volitelná, někdy povinná akce svázaná s příslušným místem setkání (například vysázení stromů v oáze, stavba vesnice (paláce) či vyvolání džina). Pokud se mu destičku podaří kompletně zbavit jejího osazenstva, může ji prostřednictvím své velbloudí karavany zabrat pro sebe.
Karty džinů hráčům umožňují vybočovat mimo rámec běžných pravidel.
Hra končí v okamžiku, kdy jeden z hráčů použije svou poslední velbloudí karavanu, nebo na hracím plánu už není možné provést žádný legální tah. Vítězné body na konci hry dostávají hráči například za mince, které vlastní, za jimi ovládané destičky či za série karet obchodu.