Po mnoha změnách kurzu, týdnech strávených na otevřeném moři, běží první důstojník palubou ponorky a ještě zadýchaný volá: „Kapitáne, kapitáne! Sonar nám hlásí, že v okolí máme několik útesů, jsme blízko!“
„Dobrá, vy mořské krysy, připravte se na ponor! Jdeme prozkoumat hlubinu a třeba ji konečně najdeme. Konečně zjistíme, jestli pod námi leží Atlantida!“
V kompetitivní scan&write hře Finding Atlantis se vžijete do rolí kapitánů ponorek a budete se snažit být první, kdo najde bájnou Atlantidu. Důležitou součástí hry je aplikace, pomocí které skenujete karty, pohybujete svou ponorkou, zkoumáte, co je kolem vás, a dedukujete, co dělají a objevují ostatní. Na svůj skrytý plán si pak vše zakreslujete (topografie okolí, artefakty, části Atlantidy).
Příprava hry:
Každý z hráčů obdrží stejnou sadu karet a jednu unikátní kartu kapitána, zástěnu, čtverečkovaný arch papíru (6x6), ponorku ve své barvě a dřevěné žetony v barvách spoluhráčů. Viditelně a dosažitelně pro všechny hráče umístěte zařízení s aplikací. Po zvolení nové hry aplikace sama určí, kde kdo z hráčů na ploše 6x6 začíná, a všichni si mohou na svém archu pozici všech zaznamenat a následně vše zakrýt zástěnou. Aplikace vybere začínajícího hráče a objevování může začít.
Průběh hry:
Hráči se trvale střídají v tazích do doby, než jeden z hráčů správně odhalí všechna 4 políčka s Atlantidou. Ve svém tahu musí hráč vždy zahrát dvě akce pomocí karet, díky nimž získává informace o okolí (topografie okolí, nebo stopy po civilizaci, tj. část Atlantidy, nebo bájný artefakt). Akce se hrají veřejně, vždy se daná karta naskenuje přední kamerou, aplikace ihned kartu vyhodnotí, a karty se poté vždy odkládají z ruky před zástěnu. Z karet je možné zahrát:
- sonar: odhalí topografii všech 8 políček kolem ponorky (útesy nebo hlubiny)
- radiograf: odhalí na dvou protilehlých políčkách od ponorky, zda je tam stopa po civilzaci (tj. Atlantida/artefakt)
- krátký skrytý pohyb: umožní skrytě se pohnout o jedno políčko
- dlouhý skrytý pohyb: umožní skrytě se pohnout o dvě políčka
- průzkum: ponorka se na místě potopí a zjistí, co přesně je pod ní (Atlantida, artefakt, nic)
- karta kapitána: speciální karta s unikátní akcí pro každého hráče
- vynoření: ponorka se vynoří, tj. všem se ukáže její pozice na mapě; hráč si poté smí vzít všechny zahrané karty zpět do ruky
- karta artefaktu: ve hře lze nalézt 4 artefakty, velmi silné karty, jejichž efekt lze jednorázově využít
Kromě karty vynoření a karet artefaktů se dají všechny karty spálit a zahrát je jako neskrytý pohyb o jedno políčko.
Po odehrání dvou akcí je na řadě další hráč. Hráči si mohou v průběhu hry všechny veřejné informace zakreslovat k sobě, dedukovat, kde se co skrývá, dělat poznámky, prohlížet poslední dvě zahrané akce soupeřů.
Konec hry:
Jakmile někdo objeví část Atlantidy, aplikace mu nabídne možnost označit zbylé 3 části bájného města. Pokud hráč místa označí správně, stává se vítězem hry. Pokud je označí špatně, silný mořský proud zanese hráčovu ponorku na náhodné a neznámé místo na mapě a hra pokračuje dál. Pokud si hráč není jistý, může možnost objevit Atlantidu odmítnout a hra pokračuje dále.
Ostatní:
Kromě sólové varianty lze hrát ještě v pirátském módu, kde každý z hráčů může pod mořem vypouštět miny (a případně další kartou miny objevovat). V aplikaci je ještě možné zapnout i pohyb nestvůr, které se objevují na místě, kde někdo nalezl artefakt. Standardně nestvůra čeká na místě, ale pro větší obtížnost lze zapnout, aby pronásledovala nejbližší ponorku.