Banda pouličních povalečů a zlodějů si našla společnou zálibu ve starých sportech. Nicméně nemají ponětí jak se tyto sporty hrají, mají k dispozici jen pár starožitných fotek a představivost. Řekli si proč nepoužít více míčů, přeci více míčů více zábavy. Ale k čemu používali ty zvláštní nástroje jako hokejky a basebollové pálky? Nejspíše s nimi mlátili ostatní. Tak vznikl Fightball. Variace na basketbal se třemi míči, dvěma týmy a trochu drsnějším průběhem hry.
Každý z hráčů hraje za jeden ze šesti týmů, které se během čtyř her snaží uhrát co nejvíce bodů. Při hře pokládají karty na hřiště v reálném čase tak, aby bránili soupeřovi hráče, strefovali míče do koše, popřípadě se snaží donutit soupeře, aby zahrál faul.
Každý tým má speciální karty a rozložení statistik hráčů, které určují způsob jeho hry. Každé ze tří balení obsahuje karty dvou týmů, které jsou plně kompatibilní s ostatními sety.
Obsažené týmy
Tento set obsahuje tým roztleskávaček "Texas wildcats", jejichž silnou stránkou je velká přizpůsobitelnost dané situaci. Druhý tým "The Cruisers" je sestaven z hráčů, kteří si oblíbili módu dvacátého století a jejich speciální schopnosti manipulují se soupeřovým odhazovacím balíčkem.
Příprava hry
Na stole se připraví hrací plocha složená z 24 karet (herních polí). Balíčky týmů se skládají ze 4 typů karet:
- Hráčí, kteří slouží k započetí útoku na jednotlivých polích a k obraně soupeřových útočníků.
- Karty míčů tří barev, pokud se barva pole shoduje s barvou míče, je snažší zaskórovat.
- Karty střel, které zakončují pečlivě připravený útok.
- Karty se speciálním efektem, které mění mechanismy hry. Speciální karty musejí být vloženy až poté co byl vložen útočník, ale předtím než je zahraná střela.
Každý z hráčů zamíchá svůj balíček a dospod dá kartu "Buzz", která představuje hvizd ukončující čtvrtinu zápasu. Karty z těchto balíčků lze hrát do jedné ze tří zón hřiště: červené, modré nebo zelené. 8 karet náleží do zelené zóny, 10 karet do modré a 6 karet do červené. Na soupeřovu polovinu a do zelené zóny lze hrát útočníky, na soupeřovi útočníky lze hrát obránce.
Hráči se během hry snaží uhrát co nejvíce jednotlivých polí (pole = jedna z 24 položených karet). Za uhrané modré a červené pole jsou dva body, za zelené jsou body tři. Uhrát jedno pole lze přiložením útočníka, míče a střely (v tomto pořadí).
Průběh a konec hry
Při hře se na nikoho nečeká, líznete si kartu ze svého balíčku a můžete jí buď přiložit do hry nebo odhodit do odhazovacího balíčku. Ve chvíli, kdy v ruce nedržíte žádnou kartu, si můžete líznout novou nebo vzít vrchní kartu z odhazovacího balíčku. Karty hrajete tak rychle, jak jen umíte a soupeř hraje současně s vámi. V okamžiku, kdy některý z hráčů zahraje karty "Buzz", je konec čtvrtiny.
Na konci jedné čtvrtiny se vyhodnocují jednotlivá pole. Pokud je součet statistik útočníka a střely v daném poli alespoň 10, hráč získá body. Kdo má po skončení poslední čtvrtiny více bodů, ten vyhrál celý zápas.