...o lesních žínkách, zvaných víly, máme svědectví pramálo, neb jsou to stvoření křehká a plachá.
Ti, kdož je spatřili, pramálo zvěstovali, neb uhranuti krásou jejich, života smyslu dalšího nenalezli a záhy vlastní rukou skonali...
- Jindřich Tadeáš z Mlýnů - Hékalové, vlkodlaci a jiná sebranka lesní 1752 l. p.
Ve hře Fairy Land se hráči ujmou role jednoho z vílích rodů, které soupeří o to, kdo uspořádá králi tu nejvelkolepější oslavu. Jedná seo hezky zpracovanou hru s jednoduchými pravidly určenou pro rodiny a nekonfliktní hráče.
Příprava hry:
Na stůl umístíme balíček Lesa (zelené karty), dále balíček Královského dvora včetně karty „Polovina královnina přívěsku“ (žluté karty). Připravíme balíček devíti karet oddělených z karet Lesa - ty tvoří karty druidů, tři otočené karty lícem vzhůru z balíčku Lesa představují tři paseky. Každý hráč obdrží osm karet své vílí rodiny, kartu erbu vyloží před sebe, sedm karet víl s označením 1-7 si ponechá v ruce.
Průběh hry:
Kolo se dělí na tři fáze:
- Svítání - hráč si vezme dvě karty z balíčku Lesa a ty umístí libovolně na mýtiny s tímto omezením: každá z tažených karet jde na jinou mýtinu, goblini a ogři se umístí na mýtinu, kde je jich momentálně nejméně. Postupně umístí karty všichni hráči.
- Den - v této fázi má hráč, který je na tahu volbu z těchto akcí:
- Dražba: Hráč vyvolá dražbu o jednu z vyložených pasek. Hráči se vzájemně přebíjejí. Platební hodnotou jsou víly, které má hráč v ruce. Hráč s nejvyšší nabídkou získá karty z dražené paseky. Karty zvířat, květin a goblinů si vyloží před sebe. Karty ogra je třeba se zbavit odhozením dvou karet - zvířet nebo květin. Pokud byla mezi získanými kartami víla, hráč si ji přidá do ruky.
- Audience u královny: Hráč nabídne hodnotu víly, podle toho táhne počet karet z balíčku Královského dvora, prohlédne si je a jednu si ponechá - tímto způsobem získávají hráči předměty.
- Návštěva u druidů: Hráč nabídne kartu víly a táhne dle její hodnoty počet karet z balíčku druidů, jednu z nich si ponechá.
- Použití předmětu: Hráč aktivuje dříve získaný předmět, některé předměty mají efekt trvalý, jiné jsou použitelné jednorázově. Každý předmět má unikátní vlastnost.
- Večer - odstraní se paseky, na kterých je šest a více karet.
Hráči usilují o získání co nejvyššího počtu bodů. Ty lze získat za karty zvířat a květin, a také některé předměty:
- Jednotlivé karty zvířat (liška, jelen, medvěd atd.) mají uvedenou číselnou hodnotu. Ta udává, kolik karet daného druhu je ve hře a současně kolik bodů získá hráč, který má na konci hry těchto karet nejvíce.
- U karet květin se posuzuje kolik květin jednoho druhu (barvy) hráč získal a také kolik různých druhů květin má celkem.
- Za karty goblinů jsou body mínusové.
Jednou za hru lze použít erbovní kartu a přivolat tak dříve použité víly zpět do hráčovy ruky.
Konec hry:
Jakmile se doberou všechny karty z balíčku Lesa, dohraje se rozehrané kolo a hra končí. Vítězí hráč, který má nejvíce bodů.