Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 240 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | Diea Games s.r.o. |
Autoři: | Markéta Bláhová Tadeáš Spousta |
Rok vydání: | 2020 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Boj
Mám otázku na boj.
Hrdina útočí jen pokud má zbraň první rány to chápu. Útočí na vážku, tak mám postih -4 na svůj hod kostkami.
Další útok je monstra. Mohu použít úpravy hrdiny před hodem monstra a následně monstrum karty stříbrné a zlaté před hodem svým.
Hodí monstrum a nyní si nejsem jistý posloupnost gaary obou stran a karet.
Má v tom být řád či trocha chaosu? :-D
To má železná pravidla a posloupnosti.
Vše je v pravidlech krásné popsáno a vysvětleno na stranách 16-23.
Polopatě: nejdřív dostane monstrum žetony chaosu, karty a gaary.
Následně má hrdina možnost hrát akce první rány ať už je to nějaký výstřel, hod nebo kouzlo. Přičemž obvykle hod lze standardně modifikovat.
Následně útočí monstrum. Hod monstra může být modifikován gaary jak monstram tak hráčem.
Následně útočí hrdina kde může gaary používat pouze hrdina, Monstum NESMÍ (strana 20 českých pravidel)
A takto se to opakuje
Zlaté a stříbrné karta může hrát pouze monstrum za žetony chaosu ty hrdina nikdy nemá ani nezíská…
A časování těchto karet a jejich efekty jsou krásné popsány v příloze strana 20 a 21.
Jde mi hlavně o posloupnost. První dávají gaary monstrum, pak hrdina a karty monstra až posléze? Pakliže toto skončí, může Hrdina ještě upravit výsledek postižením příkladně úhybu u Drala?
Nebo se gaary a karty mohou prolínat? O to běží.
Asi v tom hledám příliš složitosti. :-)
V pravidlech je to pěkně systematicky uvedeno:-)
1. Fáze před hodem monstra. Napřed může zahrát hrdina esenci vzduchu a své schopnosti / předměty s časováním před hodem monstra. Následně může své karty se stejným časováním zahrát monstrum.
2. Po útočném hodu monstra. Napřed monstrum použije 1 Gaar nebo zahraje své karty s časováním po hodu monstra. Následně smí 1 žeton Gaaru použít hrdina. Pak se oba v tomto střídají až do doby, kdy ani jeden už žádné Gaary (nebo monstrum karty) nemá nebo nechce zahrát. Na závěr pak smí ještě hrdina použít své schopnosti / předměty s časováním po hodu monstra.
3. Před hodem hrdiny. Napřed má monstrum možnost zahrát své stříbrné karty / kartu "Prokletí". Následně používá hrdina své předměty / schopnosti s příslušným časováním.
4. Po hodu hrdiny. Tady už hraje Gaary a schopnosti jen hrdina.
To samozřejmě platí jen pro hru více hráčů, v sólu je to jinak. Snad Ti to pomůže:-)
Co dělá esence vzduchu v boji? Tohle mi muselo nějak uniknout
Odebírá monstru jednu kostku:-)
Má ještě na monstrum po odebrání jedné kostky vliv Elementál vzduchu??
@ankar0000: Ne.
Příloha strana 19:
Poznámka: Je-li pole, kde probíhá boj, ovlivněno elementálem vzduchu, na zbylou kostku hráče-monstra jeho efekt nepůsobí.
o()xxx[{::maneek:::>
A mají ostatní Essence ještě nějaký jiný vliv na hru? Já žil.v tom, že jsou jen na odemknutí skillů
@Infidus
ano a nemaly:
ohniva: +3 zraneni
vodni: leceni 4 zivotu
vzdusna: odstraneni 1 kostky monstru na cely souboj
zemni: +8 k hodu
pravidla str. 30 + priloha str.19
Oskar,
občas se objevuju v JOUOB.castu
@Oskar999 moc díky, nechápu, jak jsme to mohli přehlédnout. To by poměrně zásadně změnilo hru
Plně souhlasím s Oskarem, že vliv esencí na hru je zásadní. Postupně jak se do hry dostávám (mám odehráno 15 her, 8 scénářů) tak přicházím na to jak vylepšovat svého hrdinu. Ve scénářích bez závěrečného boje je použití esence na odemčení slotu výhodné, ale ve scénářích např. s drakem jsem si všechny esence šetřil na závěrečný boj. Možností získat esence jsou omezené, takže při konfrontaci s elementálem je potřeba mít Gaar, aby získání esence vyšlo. Taky je dobré získat brašnu na 3 esence. V konfrontaci s drakem se dá vydržet 2-3 kola, takže je potřeba, aby útoky byly maximálně efektivní. Esence ohně jsou jasné, způsobit na 100 % 9 zranění za 3 esence ohně se vždy hodí. Esence země je taky nezbytná. Například Maedur má destičku Kulový blesk, který dává 11 zranění, ale je potřeba hodit 14+. Destička se dá použít jen jednou za boj, takže je potřeba zaručit, že útok vyjde a to zajistí esence země se svým bonusem +8 k hodu. Esence vzduchu nemá na některé závěrečné boje vliv, ale hodí se na každé těžší monstrum. Mít dostatek Gaarů na každý těžší souboj je samozřejmost.
Díky, to je spoustu zajímavých postřehů. Dá se použít víc esencí najednou? Například země + oheň? Nebo 1 hod = 1 esence?
A ještě jen pro ověření.
Když má třeba potvora zahranou stříbrnou kartu, +1 zranění v případě 6+. Počítají se do toho 6+ i Gaary? nebo jde čistě o součet na kostkách?
@Infidus
ano, muzes jich pouzit kolik chces stejnych nebo ruznych.
vsechny efekty se vyhodnocuji az z finalniho cisla. jedina vyjimka je zvyseni hodnoty kostky nadeje - to se vyhodnocuje okamzite po hodu pred jakoukoliv modifikaci
Oskar,
občas se objevuju v JOUOB.castu
Super, ještě jednou díky
@Oskar999 Takze když použiju dvě esence vzduchu, tak monstrum nemá kostky? Nebo to jde snížit na min 1?
A když přijdu na pelech grifa, musím taky odhodit potvoru nebo z jeho pelechu to nepotřebuji? A na pole kam odletí zůstává?
@Infidus ne, vzdusna esence odstrani maximalne jednu kostku
Oskar,
občas se objevuju v JOUOB.castu
Může monstrum použít více karet v jednom kole boje? Tedy třeba jednu kartu před svým hodem a jednu před hodem hrdiny?
Ano. Může použít i více karet najednou (např. před svým hodem), stejně jako hrdina může použít více svých schopností.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Lewis & Clark: Cesta na severozápad - čistka
Akt. cena: 610 Kč
Končí za: 4 dny