Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 240 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | Diea Games s.r.o. |
Autoři: | Markéta Bláhová Tadeáš Spousta |
Rok vydání: | 2020 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Závěrečné bodování
Včera jsem dohrál 1. zkušební hru (zatím sólo), scénář Hon, který je jen na 7 kol.
Na závěr jsem byl trochu zklamán ze závěrečného bodování. Třeba žetony štítů se bodují až od 4 (měl jsem 3), žetony interakcí až asi od 7 - takže za oboje jsem měl 0 bodů. Naopak u obchodních míst se už za 2 žetony dává 5 VP - tady ten nepoměr moc nechápu. Proč jsou obchodní místa ceněna více než splněné úkoly nebo poražená elitní monstra?
Dnes při bližším zkoumání mi došlo, že je to bodování postavené tak, že se zvýhodňují dosažené vyšší počty žetonů. Zde bych tedy měl dotaz na autory, zda je to cíleně nadesignované tak, aby se hráči snažili maximalizovat umisťování jednoho typu žetonů (ne, aby je dávali rovnoměrně)? Nebo mi něco uteklo?
Přiznám se taky, že se mi úplně nelíbí to nespojité (skokové) získávání VP - tedy 2, 5, 9 a 15 - za jednotlivé oblasti, zvlášť když je k tomu pak v pravidlech dopsáno, že v případě stejného počtu VP rozhoduje počet zlatých a černých karet. Mohlo to být třeba takto: “za každé 2 žetony interakce je 1 VP (do 10 žetonů) a za každý žeton nad 10 je 1 VP".
Také mi nesedí, že interakce s elementálem vody (který postavu prakticky léčí) je oceněna stejně jako třeba elementál ohně (ten zraňuje).
Poslední připomínka - jak se jmění přepočítává dle ceny na “počet mincí”, kde je tam za každých 5 = 1 VP - do toho se opravdu nepočítají i zbylé mince?
Co ostatní hráči, jak to vidíte? Funguje to lépe ve více hráčích? Nebo snad v delších scénářích?
Zatím jsem hrál dvě hry - scénář Hon ve třech a ve dvou hráčích. A závěrečné bodování bylo to poslední, co nás zajímalo ;), předpokládám, že pro solo je důležitější. Taky jsme celkem věděli, kdo na tom jak je. Je ale pravda, že když jsem si na konci počítal body, že mě zarazilo, kolik je potřeba žetonů na první body. Třeba těžení jsme neměli šanci za 7 kol nabrat. Na druhou stranu jsem měl dost bodů za zabití hráčů v roli monstra při hře ve třech, při hře ve dvou už jich bylo nepřekvapivě míň. Myslím, že při delších scénářích se projeví velký počet žetonů na mapě a to bodování bude vypadat rozumněji.
Poslední připomínku rozviň…..
Nevíš jak se přepočítávají zlaté?…
A kde jsi četl, že se zbylé zlaté nepočítají?
Právě proto to měníš za zlaté, aby jsi všechny co pak máš, převedl na body 5:1
p.s. s odstupem asi tuším, jak jsi to myslel, ale stejně … rozviň :o)
@petrin Aha, k tomu počítání jmění mě zmátlo, že na té lama kartě je 6 bodů, jak se jmění počítá, ale mezi těmi šesti body nejsou uvedeny mince. Nedošlo mi, že mince se vlastně započítají automaticky, což má naznačit to znázornění nahoře na kartě, že “5 mincí = 1 reputace”.
Ale stále mi přijde zvláštní ten nepoměr v bodování, že 5 vyhraných bojů na obchodních místech mám 15 reputace, zatímco za 5 vyhraných bojů jen v divočině mám reputace 2.
No, nezbývá asi než si zvyknout, že v kompetitivních scénářích to bude (vedle cíle toho scénáře) primárně o osvobozování obchodních míst. Nemůžu si pomoct - je to jedna z věcí, který mi trochu kazí dojem ze hry.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Planta Nubo EN
Akt. cena: 800 Kč
Končí za: 2 dny