Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–8 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 180 min (reálná data) |
Herní svět: | Horror |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Corey Konieczka Nikki Valens Richard Launius |
Rok vydání: | 2013 |
Dostupnost: | 3 obchody (cca 1599–1869 CZK) |
Sdílej: |
dojmy
Mně to po dvou zahráních připadá velice dobré. Jsou tam v podstatě zkombinované principy z Arkhamu a z Mansion of Madness a přijde mi, že to funguje opravdu pěkně.
Dojmy z první hry
Tak jsme včera požehnali nové hře a spolu se čtením pravidel dali dohromady. 5 vyšetřovatelů, prastarý Azathot...než se dostanete do pravidel, chvíli to trvá než to přejde do krve, ale na rozdíl třeba od Arkhamu se ostatní shodli, že je to mnohem snazší na pochopení než arkham...Hra se rychle rozehrála, nicméně prvním "problémem" bylo, že toho textu v AJ je tam hodně i bez dějových popisků. Já ani jeden kamarád s angličtinou problém nemám, ale zbylí tři hráči, předávali kartičky těm zkušenějším a nestačilo se zavlažovat hrdlo, textu s "použitím" je opravdu požehnaně...první hra nám zabrala něco přes dvě hodinky s tím, že doom klesl na 0 při posledním mystery, který přišel se zvěstí, že nelze zavírat brány a jak na svini, cílem bylo zavřít brány...tak nastala pro nás smrtící kombinace událostí, které zapříčinily konec našeho světa...Jak psal kolega výše, jedná se o opravdu kombinaci Arkhamu a Mansionu, která výtečně funguje, klasika množství textu, který při správném užití graduje v atmosféře...bohužel, se našly i "myší" prvky, které hru brzí a na které se dochází postupně. Příkladem budiž Hound of Tindalos, který se teleportuje k nejbližšímu vyšetřovateli, ale co dělat, když jsou stejně daleko od něj (není zde již dovednost plížení), dále třeba zaokrouhluje se dolů nebo nahoru? (někde v pravidlech je, ale pod čím hledat?) atd...prostě maličkosti, které jdou řešit, ale na které nutně narazíte....verdikt? Hru každopádně doporučuji, nemá takovou "svéráznou" atmosféru jako zmíněné jiné dva tituly, ale pořád šplhá hodně vysoko a už se těšíme na další posezení a na dlouhý čas máme o zábavu postaráno :) všemi deseti, pokud nemáš problém s AJ
prvni solo
Zaokrouhluje se nahoru ( viz. faq ze stranek).
Prvni Hru jsem si dal jako solo se dvema vysetrovatelema a i kdyz jsem 2x upravil vysledek testu ( no jo...) tak me po 3 hodinach Azathot sezral a dva vysetrovatele zkapali. Je to ale paradni hra, vyladenejsi Arkham bez hluchych mist, ktery odsejpa
Kral je mrtev, at zije kral!
Prvá hra v 3, Azathoth. 3 a pol hodiny, vrátane vysvetlenia pravidiel a setupu. Nemá zmysel rozoberať čo už je všade popísané, porovnávať s AH a pod. Rovno moje dojmy:
1. EH má rozhodne premakaný systém čo sa týka príbehu, už nejde len o atmosféru ako v AH ale aj o príbeh ako taký, po odohratí môžete kľudne zapísať hru ako príbeh kde jednotlivé kroky postupne dávali zmysel. Každý prastarý má svoj osobitný balík kariet čo sa týka stôp a úloh, ktoré hráči musia splniť aby ho zastavili. Dalo by sa povedať že príbeh je "šitý na mieru".
2. karty skrytých stavov je geniálny nápad, vedomie že vás postupne ovláda šialenstvo alebo paranoia a pritom nevedieť vopred ako sa prejaví a len tŕpnuť kedy sa prejaví vytvára zvláštne napätie, v podstate súvisí s bodom 1 - pomáha príbehu
3. predmety (Assets) - vždy sú vyložené 4, či už predmety alebo spojenci a služby, vždy vidíte čo je v ponuke je podľa mňa lepšie ako náhodné ťahanie. Hráči vedia lepšie plánovať a efektívne využívať akcie. S predmetmi súvisí aj vlastnosť Influence, ktorú považujem za kľúčovú pre Eldritch Horror. Ak skupinka vyšetrovateľov nemá aspoň 1 člena čo má Influence 3 a viac, je od začiatku v brutálnej nevýhode. Vlastne sa takto dá tuniť obtiažnosť.
4. stopy (Clues) sú oveľa dôležitejšie ako v AH, v podstate tlačia príbeh dopredu a pritom sú kľúčové aby vôbec hráči mohli vyhrať
5. len 4 kocky v balení? WTF? to bolo trošku nemilé prekvapenie keďže dosť často sa hádže aj 5-6 kockami.
Suma sumarum, neviem či sa niekedy vrátime k AH. EH je dôstojný nástupca poskytujúci zážitok o level vyšší.
Už sa teším na ďalšie pátrania po prastarých.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Tainted Grail: Kings of Ruin
Akt. cena: 5000 Kč
Končí za: 2 dny