Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–4 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 60 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, vývoj postavy |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Alga (Brio) Fantasy Flight Games Galakta Games Workshop Schmidt Spiele |
Autoři: | Dan Glimne Jakob Bonds |
Rok vydání: | 1985 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
V dávných čase, během velkých Dračích válek, mocný dračí pán Kalladra navrhl nejlstivější a nejzákeřnější past, která kdy byla stvořena.Narozdíl od svých bartrů, kteří se střetávali s národy Terinothu v otevřeném boji, Kalladra počítal s tím, že není většího nebezpečí pro vládce a hrdiny než jejich vlastní chamtivost.
A tak vystavěl kobky Dračího dechu a naplnil je svými poklady nesmírné ceny.
DungeonQuest je hra, kterou původně vydal Games Workshop v roce 1985. V roce 2010 jsme se dočkali remaku od Fantasy Flight Games (FFG), který poměrně překvapivě původní hru upravuje jen v detailech. FFG také přenesli podzemí DungeonQuestu do svého fantasy světa Terinoth (známý z her Runebound, Runewars, Descent).
V DungeonQuestu jeden až čtyři dobrodruhové (ano, hra je dobře hratelná i jako solitér) sestupují do bájné dračí sluje, aby z legendárního pokladu odnesli co možná nejvíce. Na hrací desku tvořenou čtvercovou sítí, na které jsou na počátku hry jen čtyři "startovní" věže a dvě centrální políčka dračí sluje s pokladem se náhodně přikládání losované dílky zobrazující jednotlivé části podzemí: chodby, křižovatky, různé druhy místností (s průchodem do katakomb, s dveřmi, s mříží, s pastí, se závalem atd.) Cílem hry je nasbírat poklady v co největší hodnotě a stihnout s ještě živým hrdinou utéct z podzemí pryč. Přitom je samozřejmě nejvíce pokladů v dračí sluji, ale dají se najít i náhodou rotroušené po celém podzemí.
Kolo hráče je jednoduché: buď se pohne nebo prohledává. Pohybovat se může po už známých prostorách, ale většinou bude odhalovat nové části podzemí a losovat nový dílek labyrintu. Poté většinou následuje vyřeší dané místnosti, lízne si kartu podzemí, zkusí překonat past či monstrum atd. Pokud hrdina nezvolí pohyb, může v některých místnostech prohledávat. Najít může průchod do katakomb, poklad, tajné dveře ale i past nebo jinou nepříjemnost. Většina událostí se řeší testem jedné ze čtyř vlastností, jde o to na 2k6 hodit maximálně tolik,kolik je daná vlastnost. Pokud hrdina neuspěje, bere si žeton, který příští test této vlastnosti usnadňuje.
Novinkou oproti originálu je pohyb katakombami. Ten je sice rychlejší, ale riskantnější, hrdina může v katakombách pěkně zabloudit a vynořit se úplně jinde než zamýšlel.
Nejvíce změn oproti originálu zaznamenal souboj, který se řeší soubojovými kartami. Za hrdinu hraje karty jeho hráč, za nestvůru jeden z protihráčů. Všechny soubojové karty jsou společné, ale každá ze stran má jednu vlastní, speciální kartu, často se zvláštním efektem. Přesto souboj není nijak složitý a je hlavně o štěstí a částečně i o odhadu protivníka.
Důležité je zmínit, že hra je celkově opravdu hodně náhodná, záleží na tom, jaký dílek vám příjde, jaká přijde karta setkání, jak hodíte na test... Není tak výjimkou, že vaše putování skončí na jednom z prvních políček.
Pěkným bonusem jsou karty hrdinů (celkem je jich 6) pro hry Runebound, Runewars a Descent, takže figurky můžete použít i jako zbrusu nové hrdiny do těchto her.
Shrnutí: Rychlá fantasy hra se snadnými pravidly a téměř absolutním podílem náhody.
Autor: Eyron
Popis ještě nebyl vložen.
rozšíření 1 - 4 hráči
Celkové hodnocení: (hodnoceno 0x)
Popis ještě nebyl vložen.
rozšíření 1 - 4 hráči
Celkové hodnocení: (hodnoceno 0x)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Tikal (2005) EN/DE/FR/CZ
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 4 dny