Tomb of the Lich Lord nás přivádí do kobek plných nemrtvých příšeř, se kterými se může utkat paladin, eflí čarodějka, trpasličí mstitel, lupič, nekromant nebo děsivý necro-válečník.
Dungeoneer je série fantasy karetních her. Zajímavá je v tom, že každé balení této hry je zároveň samostratná hra a zároveň se dá libovolně kombinovat s jinými balíčky. Balíčky jsou dvou kategorií Dungeon (pro podzemí) nebo Wilderness (pro nebezpečné pláně, pouště atd.), dále jsou i pokročilé balíčky (Epic, Heroic, Legendary), kde hrdinové začínají na vyšších úrovních, ale uměrně tomu se zvedá i obtížnost monster a nástrah.
Každé balení hry obsahuje dva balíčky karet po 55 kartách a každý balíček má stejné složení:
- 1 Cut-out karta - z ní se vystřihnou žetony hrdinů z daného balíčku
- 3 Tracker karty - slouží k zaznamenávání bodů Slávy (Glory) a Ohrožení (Peril) a také obsahují přehledovou tabulku
- 3 karety Hrdinů - z těch si hráč vybírá či losuje svoji herní postavu
- 7 karet Questů - karty úkolů, jejichž plněním dosáhne vítězství ve hře
- 11 karet Map - které slouží k vytvoření herního plánu
- 30 Adventure karet - které se hrají během hry, obsahují monstra, poklady, pasti atd.
Zajímavý je i herní princip, kdy v části svého tahu ovládá svého hrdinu a plní hrdinské úkoly a v části tahu se stává Pánem podzemí, rozšiřuje dungeon a na soupeřova hrdinu sesílá kletby a posílá děsivá monstra. Herní kolo hráče pak vypadá následovně:
- Reset fáze - přestanou platit dočasné efekty z minulého kola apod.
- Fáze Pána Podzemí - hráč hraje Adventure karty určené této fázi a "platí" za ně body Ohrožení soupeřova hrdiny
- Fáze Stavění - hráč rozšiřuje "herní plán", přidává chodby a místnosti
- Fáze Hrdiny - tady hráč ovládá svého hrdinu, pohybuje se podzemím, bojuje s monstry, pokouší se plnit Questy a také hraje karty za svoje body Slávy, např předměty
- Fáze zahazování/dobírání karet - pokud zbyly hráči nějaké karty, musí jednu zahodit a dobírá si do pěti
Všichni hrdinové a monstra mají několik jednoduchých statistik (počet životů, rychlost, síla a magie), hrdinové mají krom toho úroveň (postupně se zlepšují) a "nosnost" pro předměty.
K vyhodnocování soubojů a dalších situací se používá hod šestistěnnou kostkou, k výsledku se přičte daná vlastnost a porovná se s cílovým číslem.
Vítězem se stává ten hráč, jehož hrdinovi se podaří splnit třetí Quest.
Hra má také množství variant (např. sólitérní hra) a volitelných pravidel.
Shrnutí: Svižná, interaktivní fantasy karetní hra s jednoduchými pravidly a zajímavými herními principy.