Sestavil jsi svoji družinu srdnatých dobrodruhů a vyrážíš do podzemí plného nástrah s několika triky v rukávu. Jak daleko zajdeš při hledání slávy? Budeš ochotný riskovat vše?
Ve hře Dungeon Roll je cílem hráče nasbírat co nejvíce zkušenostních bodů porážením příšer, bojem s drakem a hromaděním pokladů. Každý hráč má svého hrdinu, např. žoldáka, kouzelnici nebo polo-goblina, který je obdařen zvláštními schopnostmi, a může být v průběhu hry povýšen na lepší úroveň. Členové družiny a příšery jsou představovány stranami kostek. Hráči se vydávají na průzkum podzemí celkem třikrát.
Příprava hry:
Karty hrdinů se hráčům buď rozdají náhodně, nebo si je sami vyberou. Hrdinové vstupují do podzemí jako nováčci (slabší stranou karty nahoru). Hráči se střídají v roli Dobrodruha. Dobrodruh vždy na začátku průzkumu hází sedmi bílými kostkami k určení složení družiny. Hráč po levici Dobrodruha zastává roli Pána podzemí, který nastavuje kostku úrovně a hází černými kostkami, jimiž zaplňuje podzemí.
Průběh hry:
Hráči se střídají na tazích představujících průzkum podzemí. Tah/průzkum má na každé úrovni tyto fáze:
- fáze příšer: Dobrodruh musí efektivně používat společníky (šampión, válečník, klerik, mág, zloděj) k poražení příšer tří druhů (goblini, kostlivci, slizáci). Použité kostky společníků se odkládají na hřbitov. Společníky a příšery je možné přehodit pomocí šesté strany kostky družiny – svitku.
- fáze rabování: Dobrodruh může pomocí kostek družiny otevírat dostupné truhlice a/nebo pít lektvary. Za každou otevřenou truhlici si vezme jeden žeton pokladu – ty mohou být užitečné v dalším průběhu hry. Za každý vypitý lektvar si vezme zpět jednu kostku ze hřbitova a určí přitom její stranu.
- dračí fáze: Pokud jsou do podzemí hozeny kostky s drakem, vždy se přesouvají do dračího doupěte. Ve chvíli, kdy se v dračím doupěti sejdou alespoň tři kostky, musí se Dobrodruh v dračí fázi pokusit porazit draka. To je možné pouze pomocí tří různých společníků.
- fáze přeskupení: Hráč může buď posbírat zkušenost z dokončené úrovně průzkumu a odejít do taverny (poklady mu zůstávají do dalšího průzkumu), nebo pokračovat se zbytkem svojí družiny a nasbíranými poklady na další úroveň, která opět začíná fází příšer.
Jestliže se Dobrodruhovi nepodaří porazit některou z příšer nebo draka, musí z podzemí uprchnout. Průzkum ihned končí a hráč za něj nezískává žádnou zkušenost.
Každý hrdina má vždy dvě schopnosti – první může být použita opakovaně, druhou je možné aktivovat pouze jednou za průzkum. Pokud se hráči při průzkumu podaří dosáhnout alespoň úrovně 5, z jeho hrdiny se pro zbytek hry stává mistr (silnější strana karty) s vylepšenými schopnostmi.
Konec hry:
Poté, co všichni hráči dokončí svoje tři průzkumy podzemí, se sečtou body zkušenosti, které v průběhu hry získali (za dokončené úrovně, nevyužité žetony pokladu a dračí šupiny). Hráč s nejvíce body vítězí.