Znáte to. V království vám řádí všelijaká nadpřirozená havěť. Babkám to občas spálí chalupu, sem tam zmizne nějaký ten fracek, a těch ohryzanejch koz se člověk ani dopočítat nemůže. Hrdinu aby člověk hledal binoklem v kupce sena a kvalitní zbraně drží pod palcem elfí lobby. A nejhorší je že tenhle problém mají i okolní lordi. Takže když se objeví slovutný rek či kouzelná zbraň, začnou se o ně všichni přetahovat a kolikrát pak z toho nakonec stejně nic není. Peněz málo, místa málo, prohnilé pařáty nenažraných sousedů ... ach jo! Ork aby to spral, další den Dungeon draftu.
V karetní hře Dungeon Draft představujete majitele panství, kteří se snaží získat dostatek zbraní a hrdinů k porážení příšer plenících vaše území. Vaše schopnosti a úspěchy se projevují v bodech zkušenosti (XP) a hráč s jejich nejvyšším počtem nakonec také vítězí.
Příprava hry:
Na začátku hry vytvoří hráči balíček hrdinů, zbraní a příšer (vše smícháno v jednom balíku). Vedle se umístí zásoba mincí a žetonů zkušeností. Každý hráč obdrží 5 náhodných karet cílů, z nichž si 3 vybere a 2 vrátí do krabice. Navíc každý hráč dostane 9 mincí. Tím je příprava u konce.
Průběh hry:
Samotná hra se hraje na 4 kola.
- Kolo začíná tím, že je každému hráči rozdáno 7 karet. Karty mohou být zbraně, hrdinové, předměty i příšery. Vše patří do jedné z pěti „tříd“ - hraničářské, druidí, čarodějnické, válečnické a nestvůrácké. Zařazení do tříd umožňuje kombinování efektů.
- Poté následuje draftovací fáze. Každý hráč si vybere z ruky jednu kartu a položí jí před sebe na stůl. Poté předá karty v ruce sousedovi. Takto se pokračuje tak dlouho, dokud nejsou všechny karty rozděleny. Na konci draftu tak má každý hráč opět v ruce 7 karet.
- Následně přichází fáze hraní karet z ruky. Hráč na tahu může zahrát libovolný počet karet ze své ruky před sebe na stůl. Musí však na ně mít dostatek peněz (příp. síly, jedná-li se o příšery). Některé karty mají efekty, které se spouští ihned a trvají pouze během hráčova aktuálního tahu. Poté, co hráč odehraje všechny své zamýšlené tahy, odsune zahrané karty stranou (dále už přinášejí jen mince, sílu, případně ukazují početní zastoupení určité třídy). A na řadě je další hráč v pořadí. Pokud během tahu hráč splní některý ze svých cílů, otočí kartu tohoto cíle a získává případný bonus či efekt.
- Poté, co všichni odehrají svůj tah, končí kolo. Karty před hráči jim vynesou peníze a navíc každý ještě dostane dotaci 5 zlatých z fondů Lordí únie. Začíná nové kolo, funkce prvního hráče se posouvá, směr draftu se otáčí.
Konec hry:
Po čtyřech kolech hra končí. Hráči si spočítají, kolik získali zkušenosti (XP žetonů, XP z vyložených karet a z karet úkolů dávajících XP na konci hry). Ten, kdo jich má nejvíc, zvítězil.