Duna: Válka o Arrakis

xxxxxxxxxo hodnoceno 15x (Seznam vlastníků)

Duna: Válka o Arrakis - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: vydání ohlášeno
Vydavatelé:
Asmodee Czech Republic - logo
Autoři: Francesco Nepitello
Marco Maggi
Rok vydání: 2023
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Arrakis. Planeta, díky které je možné rychlé cestování vesmírem. Koření těžené z písečných dun této planety je vyvažované zlatem a je tak předmětem sváru mnoha frakcí. Mezi ty nejvýznamnější patří Harkonnenové, kteří planetě aktuálně vládnou a koření těží. A na opačné straně Atreidi, kteří s Harkonneny soupeří a kteří mají na své straně i původní obyvatele planety. Který z rodů zvítězí a bude si moci nárokovat zisk z těžby koření?

Privátní: paul.atreides.webpDune: Válka o Arrakis je asymetrickou strategickou hrou, ve které primárně 2 hráči soupeří o nadvládu nad planetou. Při hře 2 hráčů hraje každý za jeden z hlavních soupeřících rodů: Harkonneny a Atreidy. V sólo hře hraje hráč za Atreidy a Harkonneny ovládají mechanismy hry. Při hře více hráčů získají další hráči pod kontrolu frakce, které dvěma hlavním rodům pomáhají (Fremeni pomáhající Atreidům a spojenci Harkonnenů Corrinové).

Příprava hry

Soupeření hráčů bude probíhat na herním plánu, který představuje severní polokouli Arrakis. Plán se složí ze dvou desek a je rozdělen na 8 sektorů, které se dále dělí na menší oblasti. Přičemž oblasti jsou 4 různých typů, pro které platí různé podmínky. Například pouště, kde mohou Harkonneni těžit koření, ale současně se v nich mohou pohybovat pouštní červi. Nebo náhorní plošiny, kam se naopak červi nemohou dostat (ale Atreidi je v jistém okamžiku mohou přeměnit na pouště využitím atomových zbraní).

Další podstatným prvkem jsou stupnice obou rodů. Harkonneni mají stupnici nadvlády, přičemž při hře pomocí různých akcí mohou posouvat žeton na této stupnici vzhůru. Při dosažení určitých polí přichází do hry 2 jejich velitelé, kteří hráči pomohou posílit svá vojska. Při dosažení posledního pole Harkonnenský hráč vítězí. Obdobně mají Atreidi svoji stupnici jasnozřivosti, která funguje obdobně, pouze s tím, že velitelů mají Atreidi více a po dosažení určité úrovně mohou využít i svých atomových zbraní pro přeměnu některých oblastí mapy v poušť. Na jaké pole stupnice musí žetony pro výhru Atreidů vystoupat, určí náhodná karta tajných cílů, kterou si hráč vytáhne na začátku hry.

Privátní: miniatures.examples.webp

Dále si hráči vezmou desky svých rodů. Ty popisují akce, které mohou při hře hráči využívat a také třeba pole regeneračních nádrží, do kterých se přesouvají velitelé padlí v bojích (a ze kterých mohou po určité době vyrazit zpět do bitev na herním plánu).

Hráči si ještě vezmou figurky svých jednotek (běžných bojovníků, ale i speciálních jednotek), figurky velitelů vč. karet popisujících jejich schopnosti. Harkonneni mají navíc transportéry jako jsou ornitoptéry, které se umisťují mezi 2 sektory a které zrychlují pohyb sousedních jednotek. Nebo těžební stroje, které mohou v pouštních oblastech využít pro těžbu koření (pokud jim je dříve Atreidi nezničí).

Privátní: game.setup.webp

Hráči si ještě připraví balíčky plánovacích karet pro plánování a provádění akcí (4 balíčky, každý pro jednu frakci – Harkonneni, Atreidi, Corrinové a Fremeni) a na herní plán umístí různé žetony představují významné osady a jiná místa, která mohou při hře ovládat a využívat.

Privátní: logo.webp

Průběh hry

Souboj Harkonnenů a Atreidů probíhá v kolech, které mají následující fáze:

  1. Začátek kola a dobrání si plánovacích karet

    Každý hráč si vezme se svého balíčku plánovacích karet po jedné kartě (když hrají 2 hráči, tak si každý hráč vezme 1 kartu z obou souvisejících balíčků). A ještě se vyloží 3 nové karty z balíčku karet jasnozřivosti. Ty uvádí různé podmínky, které když Atreides splní, tak si může posunout odpovídající žetony na stupnici jasnozřivosti.

  2. Privátní: bashar.leader.webpUmístění transportérů (pouze Harkonneni)

    Podle určitých pravidel se určí, kolik různých transportérů má hráč k dispozici, a pak je může umístit do určitých oblastí herního plánu: ornitoptéry zrychlující pohyb ostatních jednotek, nebo těžební stroje schopné těžby koření v pouštních oblastech mapy.

  3. Akční fáze

    Na začátku této fáze každý hráč hodí svými akčními kostkami (Atreides má vždy 4 a Harkonnen opět dle různých pravidel primárně založených na těžbě koření). Podle hozených výsledků mohou používat akce definované na deskách hráčů. Případně „zaplacením“ jednou kostkou mohou zahrát plánovací kartu ze své ruky a využít její efekt. Vyhodnocení akcí začne Atreides, vyhodnotí jednu kostku/kartu, pak pokračuje Harkonnen a takto se střídají.

    Akce mohou být například verbování nových jednotek, přesun jednotek po mapě, útočení na protivníky, přesun písečných červů (pouze Atreides) a spoustu dalšího.

  4. Pouštní hrozby (pouze Atreidi)

    V této fázi Atreides náhodně rozmístí na písečná pole mapy s jednotkami harkonnenů žetony červí výstrahy a poté je postupně pootáčí. Některé způsobí, že se v oblasti vynoří písečný červ, jiné jsou planým poplachem. Písečný červ přitom způsobí, že harkonnení jednotky ustoupí do sousední oblasti, a pokud nemohou, tak na ně červ zaútočí. A také zničí všechny těžební stroje ve své oblasti.

    Poté se ještě vyhodnotí řádění Koriolisovy bouře, které působí primárně na náhorních plošinách. Za každou takovou oblast s harkonneními jednotkami Atreides hodí 2 kostkami, které určí velikost ztrát u těchto jednotek.

  5. Těžba koření (pouze Harkonneni)

    Harkonnen za každý stále funkční těžební stroj získá koření. Za stroje v hluboké poušti 2 koření, za stroje na běžné poušti 1 koření. Toto koření následně hned využije k udržování vztahů s různými vesmírnými guildami, které mu pak poskytují transportéry a akční kostky v dalších kolech hry.

  6. Konec kola

    Atreides si vyhodnotí, zda splnil podmínky některých karet jasnozřivosti, a splněné vyhodnotí. Dále se odstraní z herního plánu harkonnenské trasportéry, akční kostky z desek rodů a další „úklidové“ akce. A pokud žádný hráč nenaplnil podmínky svého vítězství, pokračuje hra dalším kolem.

Privátní: logo.webp

Konec hry

Hra končí výhrou Harkonnenů, když se hráči podaří posunout žeton na stupnici nadvlády na poslední její pole. Výhrou Atreidů hra končí, když hráč posune všechny 3 žetony na stupnici jasnozřivosti na pole určené náhodně vytaženou speciální kartou na začátku hry.

Autor: Zeus

Rozšíření hry (2)

Duna: Válka o Arrakis – Kosmická gilda (2023)

Kosmická gilda je rozšíření základní hry Duna: Válka o Arrakis, které více rozpracovává tři mocenské skupiny uvnitř Impéria a možnosti, které dávají rodům soupeřícím o nadvládu nad Arrakis: Skupina CHOAM ...

rozšíření 1 - 4 hráči

Celkové hodnocení: xxxxxxxxxx (hodnoceno 1x)

Dune: War for Arrakis – Smugglers (2023)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 1 - 4 hráči

Celkové hodnocení: xxxxxxxxxx (hodnoceno 1x)

Další názvy této společenské hry

Charitativní aukce

Válka o prsten: Králové Středozemě - dobročinná
Válka o prsten: Králové Středozemě - dobročinná
Akt. cena: 1200
Končí za: 5 dnů

Všechny tyto aukce >>

Vybíráme z Bazaru

Firefly: Misbehavin'
Firefly: Misbehavin'
Akt. cena: 9 €
Končí za: 10 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas