V hlubinách oceánu žije podivný a tajuplný tvor. Známo je o něm pouze to, že má úžasně barvená chapadla. Vědci už se k Duhové medúze, jak tomuto tvorovi říkají, několikrát vypravili, ale dosud se ji nepovedlo vyfotit. Spoléhají na tebe, neohrožený průzkumníku!
Ve hře se hráči střídají na tazích a postupně umisťují do co nejlepších barevných kombinací kartičky, které mají v ruce. Jejich cílem je sestavit pět (ve dvou hráčích šest) dílků s chapadly s alespoň jednou stejnou barvou jdoucích za sebou.
Příprava hry
Sestavte medúzu ze všech čtyř karet tak, aby byl vidět takový počet rybiček, jaký je počet hráčů. Poté položte všechny čtyři dílky koncových chapadel na dosah hráčů. Zamíchejte všech 60 karet dílků chapadel, utvořte z nich dobírací balíček a každému hráči rozdejte jednu kartu. Nyní si každý hráč vybere jedno z chapadel medúzy, na které bude navazovat svoji řadu dílků. Hráč, který se naposledy koupal v moři, obdrží kartu začínajícího hráče, vezme si jednu kartu navíc a zahájí hru.
Průběh hraní
Herní tah spočívá v následujících fázích: dobrat si kartu s chapadlem, umístit kartu s chapadlem a poté předat kartu sousedovi (hraje se po směru hodinových ručiček).
- Dobrat si kartu s chapadlem: Hráč na tahu si dobere do ruky vrchní kartu z dobíracího balíčku.
- Umístit kartu s chapadlem: Vyberte jednu ze tří karet z ruky a umístěte ji na konec své řady dílků chapadel. Snažíte se utvořit řadu chapadel s alespoň jednou stejnou barvou (na každém dílku jsou barvy dvě). Pokud má na sobě právě položená karta speciální akci – setkání (viz dále), ihned ji proveďte.
- Předat kartu sousedovi: Vyberte jednu ze svých dvou zbývajících karet a předejte ji soupeři po své pravici.
ŽÁDNÝ Z TĚCHTO KROKŮ NELZE VE SVÉM TAHU VYNECHAT!
Karty setkání: Pokud ke své řadě přiložíte katru setkání, ihned spustíte danou akci:
- Žralok: Vyberte soupeře a odeberte jeho poslední kartu, kterou položil. Tato karta se vrací do krabice.
- Hejno ryb: Vyberte hráče. Ten musí zahodit svoji kartu z ruky a dobrat si místo ní jinou.
- Vzácný exemplář: Doberte si další kartu z dobíracího balíčku a znovu vyberte jednu ze svých karet v ruce a přiložte ji ke svému chapadlu (tzn. hrajete znovu).
Konec hry
Jakmile některý z hráčů dokončí řadu pěti (ve dvou hráčích šesti) chapadel s alespoň jednou stejnou barvou, okamžitě vyhrává hru. Vybere si jeden z dílků koncových chapadel a přiloží ho ke své hotové řadě. Stejně tak hra končí, dojdou-li karty v dobíracím balíčku → zvítězí hráč s nejdelší barevnou sérií ve svém chapadle. V případě remízy se hráči o vítězství dělí.
Varianta hry „Profesor oceánologie“
Během přípravy hry si každý hráč tajně vylosuje jeden d koncových dílků chapadel (místo abyste je všechny pokládali na stůl). Hra končí až ve chvíli, kdy hráč dokončí sérii pěti (nebo šesti) karet jedné z barev, které má na svém koncovém dílku. V dalším kole odhalí svoji kartu koncového chapadla a vyhrává tak hru.