Dschingis Khan - Bewegung an der Großen Mauer

xxxxoooooo hodnoceno 5x (Seznam vlastníků)

Dschingis Khan - Bewegung an der Großen Mauer - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 40 min (reálná data)
Herní svět: Abstraktní
Herní kategorie: strategická
Čeština: undefined
Vydavatelé: Winning Moves
Autoři: Leo Colovini
Rok vydání: 2006
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Dálný východ na úsvitu 13. století - hranice mezi Mongolskem a Čínou. Obě impéria jsou navzájem oddělená a chráněná Velkou čínskou zdí. Čingischán právě sjednotil Mongolskou říši a pokouší se dobýt Čínu. V tomto zmatku bloudí válečníci a farmáři, a snaží se najít bezpečné útočistě v jedné z mnoha vesnic. Mongolští jezdci chtějí být na mongolské straně a naopak čínští bojovníci na čínské straně Velké čínské zdi. Pouze farmářům se daří na obou stranách stejně dobře. Hráči vystupují v roli zkušených zvědů a pomáhají vyhnancům v jejich obtížné cestě. Velká čínská zeď se totiž neustále přestavuje. V závislosti na měnícím se úspěchu válčících stran se může mongolská vesnice  velmi rychle ocitnout na čínské straně a naopak.

 

Příprava hry

Hrací plán obsahuje pole, podobně jako šachovnice, s tím rozdílem, že pole mají tvar rovnoběžníků. Linie představují místa, na kterých je možné postavit kus zdi a pole představují vesnice. Na předznačené silné linii se z kusů zdi vytvoří Velká čínská zeď. Zbylé kusy zdi se umístí do společné zásoby. Každý hráč obdrží hrací kameny zvolené barvy a zvěda. Položí je před sebe lícem dolů a smíchá je. Náhodně si vybere dva kameny a umístí je do sousedících vesnic na jedné straně zdi. Současně s tím umístí do jedné z vesnic svého zvěda. Poté si každý hráč vytáhne 2 hrací kameny své barvy a 2 kusy zdi.

 

Průběh hry

Hráči se postupně střídají v tazích. Jeden tah se skládá ze dvou kroků:

  1. Doplnění zásob. Hráč si vybere libovolnou kombinaci 2 hracích dílů, zdí nebo hracích kamenů. Omezen je pouze tím, že může mít ve své zásobě maximálně 4 kusy jednoho druhu.

  2. Pohyb zvědem nebo úprava zdi. Hráč se rozhodne, zda bude pohybovat svým zvědem nebo přestaví část Velké čínské zdi. V obou případech platí, že hráč musí použít ve svém tahu všechny hrací kameny nebo zdi, které má k dispozici.

    • Stavba zdi. Při stavbě zdi hráč navazuje na již existující zeď a přikládá nové zdi ze své zásoby na linie oddělující jednotlivé vesnice. Pokud ve zdi vznikne smyčka, odstraňuje se vždy ta část zdi, která je kratší a v případě remízy ta část zdi, která je novější. Odstraněné části zdi se vracejí do společné zásoby.
    • Pohyb zvědem. Pokud se hráč rozhodne pohnout zvědem, posune svého zvěda do sousední vesnice, a umístí na vrchol 1 hrací kámen lícem dolů. Takto postupuje dál dokud nevyčerpá všechny kameny ve své aktivní zásobě (max. 4) nebo dokud může hrát. V místě, kde Velká čínská zeď tvoří bránu, může projít zvěd na druhou stranu. Po průchodu zdí se tato část zdi otočí na znamení toho, že jí nelze znovu projít.

 

Konec hry

Hra končí v okamžiku, kdy jeden z hráčů vyčerpá zásobu všech svých hracích kamenů a současně dojde zásoba zdí. Poté odehraje každý hráč závěrečné kolo a provede závěrečné bodování. Hráč boduje každou vesnici, kterou vlastní (tj. vesnici, na jejímž vrcholu má svůj hrací kámen). Kladné body dostává za mongolské jezdce na mongolské straně resp. čínské vojáky na čínské staně a za rolníky. Pokud se při závěrečném bodování nachází čínský jezdec na mongolské straně, dostává za něj hráč záporné body. Obdobně je tomu u mongolského jezdce na čínské straně. Ve hře jsou navíc speciální kameny mor a léčivá bylina. Nachází-li se při závěrečném bodování ve vesnici mor, dostává hráč záporné body za každý hrací kámen. Účinky moru ruší pouze léčivá bylina. Vyhrává hráč, který má nejvíce bodů.

Autor: Parxel

Offcanvas