Vydejte se na průzkum Dračího ostrova a pokuste se na svých toulkách rozličnými krajinami najít co nejvíce dračích mláďat!
Hra navazuje na úspěšnou hru Kingdomino, jen cílí na mladší hráčstvo. Je určena pro 2–4 hráče od 4 let, ale baví i starší děti. Ve hře se vypravíte na Dračí ostrov, abyste pátrali po dračích mláďatech. Prozkoumávat budete rozličné typy krajin (lesy, louky, poušť, hory, ledové pláně či sopky) a ke každému typu krajiny náleží druh draka. Zvítězí ten nebo ta, kdo najde nejvíce mláďat.
Příprava hry:
Hlavním herním prvkem jsou dílky krajiny v podobě domina, kdy každý dominový dílek obsahuje 2 typy krajiny (mohou tedy být i stejného typu). Tyto dílky hráči zamíchají a 4 z nich vyloží na stůl krajinou vzhůru, aby si z ní pak hráči mohli vybírat vhodné dílky.
Každý hráč si vezme startovní dominový dílek (oproti běžným mají obě strany stejné zobrazující poušť a louku) a tím si vytvoří základ své prozkoumané krajiny.
Žetony vajec rozprostřete po stole stranou s obrázkem vajíčka vzhůru (z druhé strany je buď dračí mládě nebo pukavec). Dračí vajíčka stejné barvy by měla ležet pro snadnější orientaci během hry u sebe.
Ještě se určí začínající hráč, který získá figurku dračí mámy a hra může začít.
Průběh hry:
Hra se hraje na kola (tzv. výpravy) a v kole začíná vždy hráč mající figurku dračí mámy. A pak se hráči střídají v tazích po směru hodinových ručiče. Ve svém tahu pak hráč provede tyto 2 akce:
- Návštěva nových míst: Hráč si vybere jedno z domin v nabídce na stole a vezme si jej. Výhodu většího výběru má začínající hráč.
- Prohlídka čerstvých objevů: Hráč nové domino přiloží k již prozkoumaným dominovým dílkům ve své oblasti průzkumu. Dílky se přikládají tak, aby doléhala alespoň jedna strana k straně již ležícího dílku na stole. Jsou-li nově sousedící políčka stejného typu krajiny, na pomezí těchto oblastí se může narodit nové dračí miminko. Hráč/ka si vezme ze zásoby na stole jeden žeton vejce pocházejícího z této krajiny. Je-li po otočení na jeho spodní straně dračí miminko, získává 1 bod. Pokud ale pukavec, bod sice nezíská, ale může si vzít žeton dračí mámy, a tím získat výhodu začínat při příští výpravě.
Každá krajina má různý počet vajec, ze kterých se může narodit právě 7 dráčků. Zbytek tvoří pukavce. Čím vyšší je výchozí celkový počet vajec krajiny, tím menší je šance náhodně objevit draka. Např. na poušti máte šanci 7 ku 14, zato ve vulkanické oblasti je to 7 z 9.
Po skončení kola/výpravy se odhodí případné zbývající dominové dílky z nabídky a vytvoří se nabídka nová z dílků ještě nepoužitých.
Takto se odehraje 7 kol/výprav.
Konec hry:
Hra končí, pokud již nejsou žádná volná domina pro novou výpravu. Za každého draka ve své oblasti průzkumu získává hráč/ka po 1 bodu. Bod navíc získá dále hráč/ka s žetonem dračí mámy. Zvítězí hráč/ka s nejvyšším skórem! V případě shody vyhrává ten nebo ta, kdo našel více pukavců.
Varianta: Žízniví dráčci
V této variantě přibyly na některých dominech v krajinách jezera, kam dráčci chodí svlažit popálená hrdla. Za každé pomezí stejných krajin, kde je alespoň jedno jezero, si hráč/ka vezme DVA žetony vajec namísto jednoho. Smí si prohlédnout lícovou stranu, jedno z těchto vajec si nechat a druhé vrátit na stůl opět vejcem vzhůru.