Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 45 min (reálná data) |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | karetní hra, ekonomická |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | Abacus Spiele Albi Rio Grande Games Ystari Games |
Autoři: | Thomas Lehmann |
Rok vydání: | 2007 |
Dostupnost: | 2 obchody (849 CZK) |
Sdílej: |
Zábavnost?
Ahoj, pár dnů zpátky jsme se s přítelkyní konečně dostali k vyzkoušení této hry (ano, levné knihy:) ), ale já byl teda dost zklamán. Příjde mi, že si každý hraje na vlastním písečku a nějaká interakce nebo zábavnost prostě není. Hráli jsme to asi hodinu, pořád se nějak nic nedělo a mám dojem, že jsme to ani nedohráli. Jí se to celkem líbí, ale já nevím. Je někde chyba? Hráli jsme to blbě, nebo prostě to není hra pro každého? Mám rád karetky, třeba Citadelu nebo Gilotinu miluju. Stejně tak takové to střílení mafiánů (Rodinný podnik? ), ale tohle nějak nepobírám:(Imperator Frog
Zadna hra neni pro kazdeho... Tady proste interakce mezi hraci je minimalni, stejne jako v bambilionu jinych her. Neni to chyba, ale vlastnost. Vzhledem k cene hry, za jakou jsi ji poridil, bych si z toho nic nedelal.
Frog
Moje řeč, která hra je pro každého? :)
V téhle hře žádná přímá interakce není (až v rozšíření), a můžeš ji hrát i tak, že si soupeře vůbec nevšímáš. Pokud ale chceš taky VYHRÁVAT, tak musíš narozdíl třeba od Citadely soupeře bedlivě sledovat a rychle reagovat na jeho tahy.
Herní doba - když máte praxi, dá se to ve dvou zvládnout klidně za dvacet minut.
Ještě bych tomu dala šanci, pro mě je to jeden z nejinteligentnějších principů karetek.
Zkus třeba verzi s PC, viz vedlejší diskuse.
Za mě
Taky se mi tato hra nelíbí. Suchá, pořád dokola, hodně různých znaku, nepřehledné. Ale jak bylo psáno, každému sedí něco jiného.
all
To už se tady probíralo několikrát. Tahle hra prostě není o interakci, ale spíš o intuitivním hledání nejlepší kombinace karet.
A o přehlednosti se dá také polemizovat. Mě systém symbolů přijde logický a dost přehledný. Jenom to chce pár her, aby to člověk dostal do krve. Mimo to, znáte někdo nějakou jinou hru, kde by platilo, že co karta to originál (neberu v potaz asi 3-4 karty, které jsou ve hře 2x)? Já teda ne a proto se mi tahle líbí. S expanzemi přijde ještě víc možností jak hrát a některé strategie se vyváží.
To Imperator
U nás to také chvíli trvalo, hlavně přítelkyni. Po cca čtyřech hrách u kterých se netvářila nijak obzvlášť odvázaná do toho pronikla a teď zamnou chodí s krabicí dobyvatelů sama. Dokonce mě začala na můj vkus až často porážet :-). Hra ale každého nenadchne, s tím souhlasím s ostatními. Já radím, dejte ještě pár her a uvidíte, hra potřebuje čas na zažití symboliky karet.
Dej jí šanci
Znám jen minimum lidí, které tahle hra chytla hned, ani já k nim nepatřím. Prvních pět (možná deset, možná dvacet) partií mi taky připadala taková nijaká, ale pak jsem do ní začal pronikat a dneska, po letech :-), jsem z ní nadšený. Postupně jsem koupil všechna rozšíření a naprostá spokojenost.
Souhlasím s ikri ohledně interaktivity - na první pohled tam žádná není, ale po pár partiích, až začneš znát karty, zjistíš, jak důležité je odhadnout, kterou fázi budou soupeři hrát. A k tomu potřebuješ neustále hlídat, kdo co má na stole, kolik karet má v ruce (to je veřejná informace) a které karty už "šly".
S Parxelem zase souhlasím co se týče přehlednosti symbolů na kartách. Na první pohled se to může zdát jako luštění hieroglyfů, ale zase, po pár hrách se ti symboly dostanou do krve a budou ti připadat zcela jasné. V tu chvíli přestaneš uvažovat, co ta karta dělá, a začneš řešit, jak se dá co nejlépe zkombinovat s ostatními. No a pak už se na ty symboly přestaneš dívat úplně, protože všechny karty budeš znát nazpaměť :-)
Takže závěrem - určitě dej Dobyvatelům šanci. Byla by totiž škoda odepsat tuhle skvělou hru po prvním negativním zážitku.
voda na mlýn
hej, chápu že lidi to baví když se ženou za body a zprávnou kombinaci karet a hlídaj spoluhráče a musí znát všechny karty nazpaměť, ale ..
to co mě baví a líbí se na hře je, že si stavím svojů galaktický byznys. Takže si vychutnávám jak obrazy dané kartami přicházejí do hry a skládám z nich filmový příběh. Samozřejmě, že 6tkové karty tuhle filmovou podívanou děsně kazí, protože jsou nesmyslné a nezapadají do děje.
Takže nehrajte na body, ale na co nejzajímavější příběh vašeho vesmírného obchodu.
mlýn bez vody
Dotaz. Zkusili jste nějaké homerulez pro vytvoření konfliktů a soubojů a ničení planet? Rozšíření Imperium vs Rebels je k ničemu.
Po 4 letech musím přihodit další poznatek. Odehrané mám nespočet partii a hra je nudná a zklamala. V mém okolí to nikoho neláká ani nadčence pro vesmír a sci-fi. Proč? Protože tam není konflikt a tahle hra si o to říká. V tehle hře nejde ani o postavení co nejlepší byznis říše v tématu své frakce nebo něco takového, tu jde čistě o vyložení 12 karet a pak se sečtou nějaké body.
Hrajem daleko zábavnější hry jako Orion, Star Realms, Eclipse, Malé velké galaxie, atd.
Myslibor
Ja ti nevim, mne to neprijde nudne. Ale je fakt, ze jsem hrala pouze na ipadu ci pc, pac jednak je to o hodne jednodussi na pocitani a gameplay, jelikoz to dela vsechno za tebe, a jednak je fakt, ze nikdo kolem moc o to zajem nejevi. Ja tedy nejsem zrovna fanda konfliktu, takze z tehle stranky to posoudit nedokazu, ale je to proste dobry engine builder, a spis nez jak uskodit souperi tady jde o to jak se na nem prizivit a nenechat ho prizivit se na sobe :) ja si myslim, ze zapojovat do toho konflikt ve stylu niceni je absolutne zbytecne - na co si budu stavet engine, kdyz mi pak nekdo muze jednim tahem vyhodit jeho nejdulezitejsi soucastku? Ono i tak to neni zrovna jednoduche si vybudovat efektivni imperium.
Hraní
Vidím, že nejsem sám, kdo marně shání hráče. Také nemám s kým hrát a je to škoda, protože ta hra za to stojí.
Tož založíme klub Přátel! :-)
RtfG
Žádná hra není pro každého. Dobyvatelé nejsou o konfliktu, i když se o to rozšiření trochu snažilo, ale to tam podle mě prostě nepatří. Je to skvělej a rychlej karetní building engine, kde se snažíš do 12 karet nafutrovat co nejlepší kombinace a komba. Není to těžká hra na pravidla, ale chce to chvilku na vstřebání všech symbolů,ikon a mechanik. Možností a kombinací (i s rozšířeními), že se z toho skoro točí hlava a znovuhratelnost epická.:) Ne vážně, tohle je ve své kategorii možná lehce geniální kousek.
Odulin
Jop, presne jak rika Odulin, je to vlastne docela jednoducha hra, ackoliv pravidla jsou napsana ponekud nesikovne, ale tech moznosti, kombinaci a strategii je tolik, ze opravdu neni jednoduche to hrat dobre. Opravdu to neni o tom tam nejak nafrkat 12 karet... Ja jsem to ze zacatku tak nejak hrala a furt se divila, jak to, ze me ti protihraci davaj na docela dost bodu. Pak jsem si procetla nejake tipy, neco o ruznych strategiich a po dalsim vetsim poctu partii se mi snad dari uz o dost lepe :)
Odulin - Anyanka
S tím co píšete plně souhlasím, takhle se mi hra líbí, ale je to nuda pokud tam není konflikt a proto, ačkoliv je hra tématem a grafikou přitažlivá pro mé kolegy, tak ji bez konfliktu nebudou hrát.
Proto jsem dal Dotaz na homerulez pro konflikt.
tak konflikt je asi na snadě, ne?
Vycházel bych z toho, co bylo nastíněno v rozšíření R vs. I. Na první dobrou mi napadá, že take over je možné dělat i bez příslušných technologií - pokud máš nějakou Imperial kartu, můžeš přebírat vojenské planety z rebelského prostoru a naopak. Případně podle toho, kterých karet máš více, což by do hry vnášelo i nestabilitu jednotlivých prostorů (hráč má ve svém prostoru 2 rebelské a 2 imperiální karty, takže je zaměstnán hašením rozkolu ve svých řadách, nemůže tedy přebírat; až když získá nějaká strana navrch, může opět přebírat od soupeřů). Ale obecně bych do toho asi nesahal. Pokud komukoliv hra z jakéhokoliv důvodu nesedí, tak ji nehrajte. Je přece tolik různých her, abyste byli schopni si vybrat takovou, která vám bude sedět, ne?
Víc tématičnosti
Chybí mi tam víc tématičnosti, aby hráč nevykládal karty chaoticky před sebe za účelem nejvíc bodů, ale aby musel následovat cíl, který ho vede tvořením svého imperia, když tam teda ten KONFLIKT nebude.
Např, pře hrou vybrat z balíčku všechny 6-vé karty a znich by si hráči vybrali po dvou kartách. Takhle by dostal hráč směr jakým hrát a sbírat karty. Krom toho fajn jsou ty oranžové Bonusové karty z nějakého rozšíření, to taky přidá body a cíle co plnit.
Co vy na to?
...
Jestli nějaká hra nepotřebuje vůbec žádné house rules nebo rebalanc jsou to právě DV
Dojmy po třiceti hrách
Tak máme za sebou 30 her a mé dojmy jsou neskutečně rozporuplné a rozdělil bych je do tří fází
1. Pravidla a první hry: absolutní na*ranost, pravidla tragická. První hry porod a člověk si říká, co na tom kdo vidí?
2. Pochopení hry a nadšení: po seznámení a pochopení ikonografie a mechanik hry čiré nadšení. Skvělá mechanika, dobrá herní doba, různé strategie. Prostě skvělé
3. Rozčarování - po odehrání třiceti her mé nadšení fest opadlo. Proč? Protože výherní strategie jsou jen dvě. Buď jedete na sílu a snažíte se za pomoci prolízávání balíku (nebo spotřebou z prémiových vojenských planet) najít vhodné karty, které se snažíte co nejrychleji vykládat. Nebo si naopak vytvoříte produkční engine, na kterém se snažíte vyvařit co nejvíc bodů. Jakýkoliv jiný pokus o mix, případně něco nestandardního, je tvrdě trestán prohrou.
Všechna ta negativa by se asi dala přejít a prostě jet danou strategii. I tak se člověk musí přizpůsobit, takže nějaké rozhodování tam je. A jelikož mě hra opravdu v jádru baví, dalo by se přivřít oči... ALE!!!
Všechno tohle totálně rozbíjí nesmyslné šestkové technologie. Jako co to je??? Aby se hra lámala díky tomu, že jeden tu šestku získal a druhý, kterému by do enginu seděla jak prdel na hrnec ne? Vážně? Wow, epicky jsem si narozdíl od soupeře lízl technologii, kterou jsem potřeboval a díky tomu jsem vyhrál...
Možná něco hrajeme špatně, možná jsme nepochopili smysl hry, nevím... Ale děsně mě to štve, protože jak píši, hra se mi jinak mechanicky moc líbí.
ackerman17
Částečně to řeší rozšíření, které přidávají nové cesty. Je to sice už opravdu dlouho, co jsem to hrál naposled, ale matně si vzpomínám, že to šlo vyhrát poměrně dost způsoby. Lepší je to samozřejmě ve více lidech, kde zaměření na jednu strategii nefunguje kvůli silné konkurenci na potřebné karty a akce. Ve dvou ta hra obecně není nic moc, 4-5 (s rozšířením) jsou ideál.
ve dvou
Je pravda, že to hrajeme jen ve dvou, ale co jsem se díval na BGG, je to i ve dvou prý nejlepší.
Jako fascinují mě třeba zelené planety a zelená šestková technologie, která do toho systému absolutně nezapadá (-1 síla? WTF?). Navíc aby se opravdu tahle taktika stala alespoň trochu použitelnou, musí ti ta šestková přijít do ruky... Jedna karta...
Prostě buď síla nebo hnědá/modrá produkce (která se samozřejmě může doplnit o další planety). Jinak to nefunguje. Zkoušel jsem různé taktiky během posledních osmi her a výsledek je osm proher (někdy i drtivých).
Další možnost
... je jet přes technologie, jde vykládat šestkové za 2 karty, ještě dostat kartu navíc a mít za ně fajn body, ale to už ti musí přijít. Když si někdo rozjíždí produkci/spotřebu, vykládat každé kolo 2 karty (radši technologie, ať mu to neboostuješ) a rychle mu to ukončit atd.
S těmi zelenými sis jistě všiml, že na šestkové technologii je ta 3 body Vyjednavač, díky němu můžeš vykládat vojensé planety jako nevojenské a se slevou, to je k tomu tvému údivu.
Hra je prostě optimalizační, nemůžeš si říct "teď pojedu na tohle", třeba jet efektivně na žluté je tak 5 her z 1000.
strategie
Na BGG je k tomu dost obsáhlé vlákno, hlavní strategie tam zmiňují čyři. Reálně jich lze víc, když se poštěstí kombo a ještě víc v rozšíření. https://boardgamegeek.com/thread/295249/rftg-general-strategy-guide
Blažená neschopnosť si to porovnať.
Hral som túto hru asi 80x, ale chvalabohu nie som schopný to rozanalyzovať, takže si to zakaždým užijem :).
hmmm
Mrknu a dík za tipy. Jak říkám, hra mě ve své podstatě moc baví.
vítězné strategie
Ano, samotný základ nabízí poměrně limitovaný počet základních výherních strategií, a ano, mít nebo nemít šestkovou technologii, které odpovídá zvolené strategii, dokáže udělat obrovský rozdíl.
Základní hře imho hodně pomůžou hlavně první dvě rozšíření, a to nejenom díky novým kartám a novým vítězným strategiím, ale hlavně díky možnosti doplnění některých nových mechanik - skvělé jsou např. cíle (goals), tj. náhodný výběr 4 cílů "dosáhni jako první (něčeho)" za 3 body a dvou cílů "měj nejvíc (něčeho)" za 5 bodů (snad si to pamatuji dobře). Hraní s těmito cíli pak dokáže hodně ovlivnit hru a snížit prvek náhody v tom, jestli ti přišla nebo nepřišla nějaká karta, kterou nutně potřebuješ do strategie (typicky právě šestková technologie k dané strategii).
Skvělé je imho taky poslední samostatné rozšíření Xeno Invasion, které hráče postaví proti invazi Xenos - viz jedno z vedlejších vláken, kde jsem k rozšířením a jejich členení na "příběhové oblouky" (arcs) kdysi psal víc.
Za mě je tedy základ super hra, byť uznávám limitovaný počet základních vítězných strategií, a s rozšířeními jedna z nejlepších, co doma mám.
strategie
Souhlasím s tím, že množství strategií je při kombinaci s dvěmi následujícími rozšířeními opravdu někde jinde a ty strategie, které v základu už z principu nemohou fungovat, najednou fungovat začnou. Nicméně není pravda, že by v základu byly funkční pouze dvě strategie, je jich ve skutečnosti více a často fungují v závislosti na počtu hráčů. Po mnoha desítkách hrách (spíš stovkách) mohu říct, že v základu dobře fungují.
1. produkce - spotřeba, hlavně tedy se specializací na modré planety (technologie), ty hnědé už tak dobře nešlapou
2. zaměření na technologie
3. strategie spojená s prodejem a "stavěním" drahých karet
4. vojenské hrané přes kontaktního specialistu.
5. vojenské v kombinaci s hrubou silou - překvapivě nemusí fungovat až tak dobře, jak se někdy jeví
6. omezeně specializace na alien karty.
S výjimkou prvních dvou ale ty strategie nejsou úplně čisté a je potřeba to zručně kombinovat, ty první dvě jde hrát velmi napřímo a moc se neohlížet napravo nalevo :-) Jinak ve hře dvou hráčů se mi osvědčilo nehrát variantu výběru dvou akcí, ale nechat jenom jednu, protože to až příliš zvýhodňuje právě tu strategii produkce/spotřeba.
Každopádně koupě dalších dvou rozšíření je nutnost :-)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Poštovní kurýr rozbaleno
Akt. cena: 645 Kč
Končí za: 1 den