Divoká Amazonie

xxxxxxxxxo hodnoceno 61x (Seznam vlastníků)

Divoká Amazonie - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 150 min (reálná data)
Herní svět: Zvířátka
Herní kategorie: budovatelská
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
REXhry - logo
Autoři: Jamie Bloom
Rok vydání: 2023
Dostupnost: 12 obchodů (cca 1699–1764 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Amazonský deštný prales představuje více než polovinu všech deštných pralesů Země a je ztělesněním divoké přírody. Aby naše nenahraditelná Amazonie i nadále vzkvétala, byli jste do její bujné džungle pozváni největší a nejprestižnější neziskovou vědeckou organizací zvanou Společnost Dobrá kometa. Staňte se ochráncem přírody a zajistěte Amazonii rozkvět i do budoucna. Záleží jen na vás, zda se vaše džungle stane biomem, kde žijí v souladu různá zvířata, nebo v ní budete chystat prostředí vhodná pro společenstva konkrétního druhu. Zkuste vytvořit tu nejbujnější džungli!

z pravidel hry

Divoká Amazonie je strategická hra s prvky tile-placementu a bag-buildingu, v níž se hráči podílejí na záchraně Amazonie tím, že obnovují část džungle a osidlují ji zvířaty. Každé zvíře má určité nároky na habitat, v němž může žít, a specifické požadavky, při jejichž splnění přináší hráči body do konečného vyhodnocení džungle. Za akce ve hře hráči platí zdroji, ve svém tahu však mohou použít pouze omezené množství žetonů zdrojů; pro provádění silnějších akcí proto potřebují nejprve získat žetony s vyšší hodnotou.

Příprava hry:

Hráči připraví na dosah všech vodopád života, záchrannou stanici pro zvířata tvořenou kartami a meeply základních zvířat, dílky území, z nichž vyloží tři dílky do nabídky, dále karty přírody, z nichž vyloží do nabídky tři karty hmyzu a tři karty krajiny, zásobníky žetonů zdrojů (mince, lístky, voda, ovoce) a ostatní žetony (semínka, stromy, vodní květiny aj.). Každý hráč si vezme počáteční dílek území, 10 počátečních žetonů, jež vloží do látkového pytlíku (před začátkem hry si z něj všichni připraví do hry náhodných pět žetonů), kartonovou loďku na odkládání žetonů a s výjimkou začínajícího hráče také žeton semínka, které slouží jako univerzální zdroj. Každý si umístí své ukazatele na počátek stupnic na vodopádu života a nakonec si každý vybere jedno jedinečné zvíře a vezme si jeho kartu a meepla. 

Průběh hry:

Hráči se střídají v tazích; tah každého hráče se vždy skládá z fáze akcí a fáze úklidu. 

Fáze akcí: Hráči mohou provést libovolnou kombinaci osmi dostupných akcí (včetně možnosti zahrát stejnou akci opakovaně), za něž platí žetony zdrojů, připravenými na konci předchozího tahu. Po jejich utracení je vždy umisťují na svoji loďku; odtud je přesypou zpět do pytlíku, kdykoli si z něj mají vytáhnout alespoň jeden žeton a žádný v něm nezbývá. Akce mohou hráči provádět, dokud jsou schopni za ně platit.

  1. Nákup žetonu zdroje: hráč zaplatí cenu žetonu a umístí jej do své loďky.
  2. Umístění dílku území: hráč posune svůj ukazatel na příslušné stupnici na vodopádu a zaplatí uvedenou cenu. Poté si vybere dílek území z nabídky a přiloží jej ke své džungli.
  3. Umístění stromu a nebo
  4. Umístění vodní květiny: hráč posune svůj ukazatel na příslušné stupnici na vodopádu a zaplatí uvedenou pořizovací cenu. Poté umístí strom, resp. vodní květinu ze zásoby na volné místo ve své džungli.
  5. Umístění zvířete: hráč si vybere jedno ze základních nebo své jedinečné zvíře, zaplatí jeho cenu a umístí jeho meepla na volné místo ve své džungli, které splňuje podmínky zvířete.
  6. Zisk karty přírody: hráč si vybere jednu z vyložených karet a zaplatí její cenu. Jedná-li se o kartu hmyzu, ihned vyhodnotí její schopnost a odloží ji; jedná-li se o kartu krajiny, položí ji před sebe a ponechá ji zde do konce hry, kdy jsou tyto karty obodovány.
  7. Rozšíření zásobárny: hráč posune svůj žeton na příslušné stupnici na vodopádu a zaplatí uvedenou cenu. Od té doby si může ponechávat 1, resp. 2 či 3 nevyužité žetony do příštího tahu.
  8. Pořízení bonusu: hráč zaplatí cenu za jeden z bonusů; ty hráči umožňují přemístění zvířete na jiné místo v džungli, zisk žetonu semínka apod.

Fáze úklidu: hráč odloží do loďky nevyužité zdroje (s výjimkou těch, které má možnost si ponechat v zásobárně) a připraví si pět nových z látkového pytlíku. Poté pokračuje svým tahem další hráč.

Konec hry:

Konec hry je spuštěn poté, co některý hráč odebere poslední zvíře z páté karty; tento hráč, získá pět bodů. Všichni ostatní hráči odehrají ještě jeden tah. Poté si všichni hráči spočítají body za umístěná zvířata, za pořízené karty krajiny, za postup na stupnicích a za nevyužitá semínka a je určen vítěz.

Autor: Ondřej Podavka

Mini a promo rozšíření (1)

Další názvy této společenské hry

Offcanvas