Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 8 let |
Herní doba: | 30 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | karetní hra |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Michal Peichl |
Rok vydání: | 2020 |
Dostupnost: | 2 obchody (cca 303–320 CZK) |
Sdílej: |
Oceánem a jeho okolím zní leviathanovo vábení, na které reagují ostatní zvířata tím, že opouštějí své dosavadní domovy a přidávají se k úplně cizím jedincům či stádům. Devoraptor se nepozorovaně přikrade k hnízdu a ukradne odtamtud jeho obyvatele. Děsivá ignicama šíří smrt a zkázu a odesílá ostatní na pomyslný hřbitov. Naproti tomu altodon svým dechem křísí ty, které již všichni ostatní považují za mrtvé, a vrací je do života. Pozitivní je také počínání arcy, která podporuje rození nových mláďat všech druhů. Ursery se sice každý bojí, proto se snaží přidat k druhým a vytvářet tak nové páry nebo stáda, ale ona je v zásadě neškodná. Ovšem takový cranicorn vypadá jenom jako kamzík s velkými rohy, přesto svou svárlivou povahou nutí ostatní, aby před ním utíkali i za cenu toho, že se páry a stáda rozdělí. A všechny bedlivě sleduje teuthis, který se snaží přesně napodobit jejich chování a vytěžit tak stejné výhody. Vítejte v Divočině!
Divočina je původní česká karetní hra pro 3–5 hráčů, kterou vytvořil Michal Peichl a vydalo nakladatelství a vydavatelství Albi. Zavede hráče do Divočiny — světa, kde žijí tajemní tvorové s netradičními schopnostmi. Zde se z hráčů stávají šamani, neboť jak sám autor v úvodu pravidel píše: v roli šamana budete bojovat o zajištění přirozené síly a hojnosti na vašem území. Získejte co největší množství oblud, spojte je do stád a využijte jejich schopnosti, abyste si udrželi převahu nad soupeřícími krotiteli divé zvěře!
Každému hráči rozdejte 5 karet. Ze zbytku vytvořte dobírací balíček. Hráčům můžete také rozdat lama karty s popisem kola a významem symbolů. Společnou kartu s přehledem efektů jednotlivých nestvůr a způsobem závěrečného bodování položte poblíž.
Začíná ten, který má doma nejvíce zvířat, a dále se hráči střídají po směru hodinových ručiček.
Hra obsahuje osm druhů nestvůr, pro každý je k dispozici deset karet, z toho tři samci, tři samice, tři alfy a jeden král (žolík). Cílem hráče je mít na konci hry vyloženo co nejvíc párů nebo stád stejného druhu a získat tak co nejvíce vítězných bodů.
Tah hráče:
Každý hráč, který je na řadě, si může vybrat jednu ze dvou akcí:
Vyvolání efektu:
Vyvolání efektu při vyložení je klíčovým taktickým prvkem ve hře. Každý druh nestvůr má svůj specifický druh efektů, které vyvolává. Čím více karet stejného druhu najednou (bez ohledu na pohlaví) se vyloží, tím silnější efekt je. Efekty jsou vypsány na každé kartě a vždy se vyvolá pouze ten, který odpovídá počtu vyložených karet (nelze tedy např. vyvolat slabší efekt, i kdyby byl pro hráče v danou chvíli výhodnější). Pomocí efektů lze spojovat jedince s jinými jedinci nebo páry (ať už vlastními, nebo soupeřovými), rozdělovat páry nebo stáda, líznout si další karty z dobíracího balíčku nad rámec standardní akce, líznout si karty z odhazovacího balíčku, donutit soupeře odhodit karty z ruky nebo ze stolu, vzít si soupeřovu kartu, případně kopírovat efekty již vyložených karet.
Efekty mohou cílit na hráče, který karty vyložil (např. spojení dvou jedinců do páru, líznutí karet z dobíracího nebo odhazovacího balíčku apod.), nebo na jednoho nebo více soupeřů (rozdělení vyloženého páru nebo stáda, odhození karet určitého druhu z ruky nebo ze stolu, připojení soupeřovy vyložené karty ke svým apod.). V takovém případě se napadený hráč může bránit a odhozením dvou libovolných karet z ruky na odhazovací balíček efekt zrušit. Pokud efekt míří na více hráčů, stačí, aby karty odhodil jeden z nich, a efekt se zruší úplně. Zrušit mohu pouze efekt, který míří na mě, nemohu například zabránit soupeři, aby si spojil vlastní karty nebo si líznul karty, když se mě to vůbec netýká.
Poslední kolo hry začíná v tahu, ve kterém se z jakéhokoliv důvodu lízla poslední karta dobíracího balíčku. Aktuální hráč tím odehrál svoji poslední akci a ostatní hráči ještě dokončí kolo. Pak následuje závěrečné bodování.
V tom se bodují pouze páry nebo stáda, vyložení jedinci nemají žádnou bodovou hodnotu. Stejně tak se nebodují, ale ani nepenalizují, zbylé karty v ruce. Boduje se takto:
Hráč s nejvyšším počtem bodů je vítěz. V případě shody vítězí hráč s více vyloženými jedinci na stole, pokud shoda trvá, tak hráč s více kartami v ruce.
Na stránkách Albi nebo zde na Zatrolených hrách jsou k dispozici ke stažení a vytištění oficiální pravidla pro hru ve dvou, která mírně upravují její základní principy.
Autor: mh
Břink!: Velká podzemní loupež
Akt. cena: 1200 Kč
Končí za: 16 hodin