Popis hry
Upravit
Město Nerekhall se po zlých časech a vážném ohrožení od lordů Daqanu opět zotavilo a stojí si pevně za svým prohlášením: „Čas korupce pominul.“ Přesto ve skrytých zákoutích města nabírají zlověstné síly novou moc. Připravují se na to, že brzy přijde den, kdy se Nerekhall, baronství i celý Terrinoth, budou třást před jejich mocí.
Stíny Nerekhallu jsou druhým velkým česky vydaným rozšířením dobrodružné hry Descent: Výpravy do temnot. Toto rozšíření obsahuje kromě nových karet, povolání, figurek a herních dílků také zcela novou kampaň, v níž se budou vaši hrdinové pokoušet odhalit zrádce v řadách představených města a zabránit mu probudit svého temného mistra ze stoletého spánku.
Mezi čtyři nové hrdiny patří:
- Rychlík Orkell - Lidé jsou většinou zvyklí na obrovské, svalnaté válečníky zakuté v brnění, kteří svým mohutným mečem máchají všude kolem a stínají hlavy nestvůr. Orkell se ale zcela vymyká jakékoliv stereotypní představě o bojovníkovi. Ozbrojený pouze dvěma lehkými sekerami skáče po bojišti, až ho občas ani vlastní přátelé nestíhají sledovat.
- Bard Rendiel - Když byl ještě mladý, uslyšel Rendiel potulného žebráka, jak si píská jakousi skladbu. Když se ho zeptal, jestli by mu ji nezazpíval celou, tulák odpověděl, že ji jen zaslechl, a že ji neumí. Melodie však Rendieovi tak utkvěla, že nyní cestuje po světě a hledá někoho, kdo ještě nezapomněl tento prastarý nápěv.
- Poutnice Tinashi - Na jedné hoře se každých sedm let před úsvitem slunce zjevuje tajemný klášter z jiného světa. Z něj vychází několik učedníků Velkého Mistra a vydávají se obstarat zásoby. Tinashi se ale ztratila a nestihla tudíž vrátit před kohoutím zakokrháním. Zůstala tak uvězněná zcela sama v neznámém světě. Nyní se s pomocí skupiny dobrodruhů pokouší vrátit domů.
- Rychlonohá Ravaella - Na Greyhavenské univerzitě byste moc nelidí nenašli. Možná několik elfů, a to je tak všechno. To se ale změnilo, když na školu nastoupila nadaná gnómka Ravaella. Ze začátku ji nikdo nevěřil, že by dokázala udržet krok s lidskými studenty, ale ona to zvládla. A všechny předehnala. Dala tím tak i ostatním nelidem naději, že i oni se mohou stát váženými učenci.
Rozšíření obsahuje také čtyři nové typy nestvůr:
- Ironboundi - Tyto železné sochy lemují téměř všechny důležité ulice a náměstí Nerekhallu. Nikdo je nikdy neviděl se pohnout, ale vypráví se, že v případě nebezpečí vyrazí do boje chránit nevinné civilisty. Bohužel, vládce zla má špehy všude, a tak dokázal ovládnout i Ironboundy. Nyní se, místo aby ho chránily, pokouší Nerekhall zničit.
- Hejno krys - Občas se z podzemí a kanálů pod městem vynoří pár osamělých hlodavců. Na tom by nebylo nic zvláštního, pokud by se ovšem v posledních dnech čím dál častěji neobjevovaly obrovské hordy krys, požírajících vše, co jim stojí v cestě - a to včetně zvířat a lidí. Nikdo neví, co tato jinak poměrně mírumilovná zvířata přinutilo k takové agresivitě.
- Podvrženec - Mnozí občané Nerekhallu by mohli vyrávět, jak se jejich soused, běžně přátelský, náhle změnil v nemyslící zrůdu a vrhnul se na ně se sekerou v ruce. Tyto zdánlivě náhodné záchvaty šílenství se však vždy odehrávají podobně a na podobných místech. Je tedy otázkou, jestli nejde o nějaký temný záměr záhadného zločince.
- Ynfarnealský ničitel - V podzemí, hluboko v tajemných chodbách pod Nerekhallem, se nachází brána vedoucí do jiného světa. Do Yfarnealu. Do světa tvořeného lávou, který se v mnoha kulturách stal inspirací pro Peklo. Občas se jeden z jeho obyvatel zatoulá portálem do Terrinothu, a tehdy vypukne absolutní zkáza. Díky vysoké inteligenci a nebývalé agresivitě Yfarnealských ničitelů většinou přežije jejich výpady opravdu málo lidí, aby mohli vyprávět o tom, co spatřili.
Toto rozšíření také obsahuje několik nových prvků, jako například negativní efekt Krvácení, jenž vám za každou akci, kterou provedete během tohoto stavu způsobí jednu Únavu. Další novinkou je takzvané Převýšení, které je představováno červenou přerušovanou čarou na některém z mapových dílků. To blokuje pohyb, ale lze přes něj střílet zbraněmi na dálku. Také zde najdete Mříž, která je podobná dveřím, akorát vám neblokuje výhled a lze skrze ni útočit. Novinkou je také dvojice zelených kostek, které se používají při útoku, a při hodu s nimi máte velice vysokou šanci, že hodíte ikonu blesku.
Autor: Revan 007