Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–5 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 120 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Adam Sadler Corey Konieczka Daniel Clark Kevin Wilson |
Rok vydání: | 2012 |
Dostupnost: | 9 obchodů (cca 1959–2149 CZK) |
Sdílej: |
Dotazy k pravidlům
Dobrý denSnip3r
1) Ne, oficiálně taková varianta není.
2) Správně, 1x pohyb, 1x útok za aktivaci
3) Ano, je to jen typ terénu, políčko jako takové je prázdné pokud tam není figurka nebo žeton považovaný za figurku.
4) Pohyb můžeš kdykoli přerušit a vykonat další akci, takže můžeš i rovnou na začátku nebo kdykoli v průběhu první akce udělat i druhou akci pohyb (pokud je to v průběhu první akce a už ses začal hýbat, musíš mít prostor pro roztažení podstavce). Takže klidně může rovnou říct dělám 2x pohyb, mám 8 bodů pohybu a hnát se vpřed :)
5) Hrdina si hodí klasicky na obranu.
6) Může
7) Ochromíš každého, kdo po hodu na obranu utrpěl zranění.
8) Když je uvedeno že utrží, tak si na obranu nehází.
9) Správně
4) pohyb
Ty jo, přerušit pohyb pohybem mě nějak nenapadlo. Dobrý:)
pohyb
Tak tento bod mě trochu zajímá.
Vždy jsme to hráli tak, že pokud chci udělat dva pohyby tak po vykonání jednoho, musím mít prostor "kam si stoupnout na celý prostor podstavce", a teprve po splnění této podmínky můžu pokračovat v druhé akci pohyb (kterou opět musím skončit tak, abych měl kde stát)...
U uvedené odpovědi píšeš, že mohu použít rovnou např. 8 pohybových bodů bez zastavení? To se mi moc nezdá...
preruseni pohybu pohybem> V pravidlech je uvedeno, ze akci pohyb můžeš přerušit, abys mohl vykonat druhou akci a pote můžeš pohyb (prvni akce) dokončit. V tomto pripade si to představ tak, ze akci pohyb přerušíš, abys zahrál druhou akci pohyb a pak pohyb dokončil. V pravidlech se nepíše ze druha akce, v tomto pripade, nemůže byt pohyb. - Mejlo
dave.f
Hned na začátku přerušíš akci pohyb a vykonáš druhou akci pohyb, tím máš v zásobě dvojnásobek bodů pohybu, které pak využiješ. U velkých nestvůr to je většinou spíš nevýhoda, ty těží z toho, že udělají nějaký pohyb pak ho přeruší, roztáhnou se, a udělají další pohyb, tím dojdou dál, ale jsou situace kdy se to hodit může.
pohyb> O tomhle nejsem přesvědčen. Když velká nestvůra bude končit tu druhou akci pohyb, musí se přece na herním plánu postavit, jako na konci každé jiné akce pohyb. A pak teprve může dokončit přerušený první pohyb, ne? Nemůže tedy automaticky běžet o osm polí, musí mít někde "uprostřed" místo na "roztáhnutí se". - J.J.
pohyb> Jinými slovy, uvažuji toto schema:
- Ohlásím první akci pohyb
- Přeruším první akci pohyb (aniž jsem se zatím pohnul, budiž)
- Ohlásím druhou akci pohyb
- Provedu druhou akci pohyb
- Ukončím druhou akci pohyb (a musím se tedy postavit na plán!)
- Dokončím přerušenou první akci pohyb - J.J.
pohyb
Raději to sem shrnu ještě jednou, komentáře níže přímo pod příspěvky nejdou editovat:
Stále si myslím, že přerušení pohybu velké nestvůře nedává automaticky možnost posunout se naráz např. o osm polí. Když velká nestvůra bude končit tu druhou akci pohyb, musí se přece na herním plánu postavit, jako na konci každé jiné akce pohyb. A pak teprve může dokončit přerušený první pohyb, ne? Neboli:
- Ohlásím první akci pohyb
- Přeruším první akci pohyb (aniž jsem se zatím pohnul, budiž)
- Ohlásím druhou akci pohyb
- Provedu druhou akci pohyb
- Ukončím druhou akci pohyb (a musím se tedy postavit na plán!)
- Dokončím přerušenou první akci pohyb
Na druhou stranu v pravidlech na str. 8 se u akce pohyb píše: "Může také provést dvě akce pohyb za sebou, v takovém případě obdrží dvojnásobek bodů pohybu, než je jeho rychlost." To se už se dá chápat tak, že rovnou poběží o osm polí, ale s přerušením pohybu to nijak nesouvisí.
J.J.
Tak pravidla to říkají jinými slovy ale pořád je to o tom, že akci pohyb přerušíš hned v počátku a uděláš další akci pohyb tak se ti do pomyslného zásobníku bodů pohybu nasypou body z obou pohybů které pak můžeš spotřebovat na jeden zátah. Ty body pohybu získané z každé akce se neoddělují. Pořád je jen jedna zásobárna bodů pohybu. Pokud by tohle udělal hrdina a vládce zla na něj hodil past co ho připraví o zbylé body pohybu, tak už se prostě nehne (leda za únavu se ještě může posunout). A ne že ho to připraví jen o body pohybu z první akce a druhé mu někde bokem zůstanou k dispozici.
Takže když to rozepíšu
Ohlásím první akci pohyb - Získám x bodů pohybu
Přeruším akci pohyb
Ohlásím druhou akci pohyb - získám x bodů pohybu
Mám k dispozici dvojnásobek x bodů pohybu
Spotrebuju libovolný počet bodů pohybu ukončím pohyb a roztáhnu figurku na hrací plán.
Líp už to asi vysvětlit nesvedu :-)
Froggery - pohyb
Aha. Chápal jsem pohyb jako "posuň se až o X polí" (a tam se postav), ne jako "získáváš +X bodů pohybu" (tj. do zásoby k využití). A byl jsem o tom tak přesvědčen, že mně vůbec nenapadlo o tom pochybovat. Tu větu, co jsem citoval z pravidel, jsem bral jako vyjímku, ne jako v podstatě nadbytečnou informaci neříkající nic nového. No, asi to mohlo být v pravidlech napsáno víc jako pro blbce, nebo jsem fakt mimo. Akorát teď nevím, jestli z pravidel jasně plyne, že nevyužité body pohybu se nepřenášejí do dalšího tahu (což předpokládám platí). Každopádně díky za objasnění, teď mi to dává dobrý smysl.
J.J.
No tak jak sis to myslel funguje jiná věc, některé efekty uvádí move x spaces, v oficiálním překladu myslím pohni se o x políček, v mých překladech se to snažím od toho slova pohyb odlišit, aby to nemátlo a používám přesuň se o x políček. V takovém případě skutečně žádné body pohybu neřešíš a jen počítáš políčka, pak se samozřejmě neprojeví ani efekt terénu jako je např. voda, která normálně žere 2 body pohybu. Tady je ti to jedno protože se máš přesunout o určitý počet polí.
Jinak body pohybu se do dalšího tahu opravdu nepřenáší i když je možné, že to ani v pravidlech zmíněno není.
pohyb> Můj dotaz na spojení pohybu bylo myšleno na situaci, kdy mně, jako DM, hrdinové zastoupí chodbu tak, že po prvním pohybu s velkou obludou nemohu skrz ně projít. Ale pokud použiji tento jev (přerušení pohybu druhým pohybem), tak jsem schopen je "prokličkovat" a objevit se až za nimi, protože mám např. 8 pohybových bodů? - dave.f
dave.f> Jo jasně o tom tu píšu, pokud tam je prostor pro protažení se když jsi zmenšený jakoby na jedno políčko, tak to můžeš takhle udělat a nic neporušuješ. - Froggery
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
7th continent playmat
Akt. cena: 150 Kč
Končí za: 5 dnů